Hipermarket

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 08. 30. 21:40

Idén erősödött a hipermarket piaci pozíciója, miután a legutóbbi években némi megtorpanást tapasztaltunk. Ugyanis a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória kiskereskedelmi forgalmából 32 százalékkal részesedik 2010. december–2011. májusban, az egy évvel korábbi 31 százalék után. Ezt az 1 százalékpontot a 201–400 négyzetméteres csatornától vette el.

Féléves összehasonlításban az élelmiszerek bolti eladása értékben 4 százalékkal emelkedett, mennyiséget tekintve pedig stabil maradt. Átlag felett teljesített a hipermarket, plusz 5, illetve plusz 1 százalékos mutatóival. Így ez a csatorna az egyetlen, amely növelni tudta piaci részesedését. Figyelmet érdemel, hogy 2006-ban a legnagyobb bolttípus piacrésze még csak 28 százalékot ért el.

Erős hipermarket-kategóriáknak tekinthetjük a legnagyobb forgalmú tíz közül a sajtot, kávét, ásványvizet és étolajat. Értékben mért piaci részarányuk meghaladja az átlagot, és 34-40 százalékos.

Figyelemre méltó, hogy a hipermarket annak ellenére nyert újra teret, hogy más bolttípusok, láncok is terjeszkednek. A fogyasztók egyre több üzletet érnek el. Amíg öt évvel ezelőtt átlagosan két-három élelmiszerboltot kerestek fel havonta, addig ma már három-öt helyen szerzik be, amire szükségük van.

Mit díjaznak a hipermarketnél? A bolttípus relatív erősségei közül kiemelkedőnek tartják, és általában is a legfontosabbak közé sorolják, hogy a vevő egy helyen találjon meg mindent, amire szüksége van.

Szintén nyomatékos elismerést kapott a csatorna, mert széles választékot kínál friss húsból és halból, amellett pedig tágas eladótérrel várja vásárlóit. Továbbá igen kedvezően ítélik meg Shopper Trends kutatásunk válaszadói az ismert márkák széles kínálatát, valamint a hosszú nyitvatartási időt.

Kapcsolódó cikkeink