Higiénia, intim közelségben
Az elmúlt évben a tudatos vásárlás és termékhasználat trendje jelentős hatással volt az intimhigiéniai termékek piacára. Az inflációs nyomás és a fogyasztói lojalitás változása mellett a nagyobb kiszerelések iránti növekvő kereslet és a fenntartható termékek előtérbe kerülése is meghatározta a piaci trendeket. Ezzel párhuzamosan a fogyasztók egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a termékek minőségére és a személyre szabható megoldásokra.
A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.
Az NIQ adatai azt mutatják, hogy bár értékben a femcare kategória szegmensei, úgymint az egészségügyi és tisztasági betét, valamint a tampon, növekedést tudtak realizálni, de mennyiségben a 2023-as év teljesítménye elmaradt a korábbi év eredményétől.

Horváth Barbara
senior category manager
Essity Hungary
– Az egészségügyi betétek esetében rendkívül fontos lojalitás az inflációs környezetben valamelyest háttérbe szorult, és a piaci számokból az látszik, hogy az eddiginél jellemzőbb volt a váltás a brandek közt – avat be Horváth Barbara.
Az Essity Hungary Kft. senior category managere arról is szót ejt, hogy a kiszereléseket tekintve a duo vagy annál nagyobb csomagok iránti kereslet növekszik az egészségügyi betéteken belül; a tudatos termékhasználat pedig tovább erősíti az éjszakai betét szegmens növekedését.
– Az inkontinenciatermékek folyamatosan növekvő célcsoport és penetráció mellett, értékben és volumenben is nagyon eredményes évet zártak. Szintén rendkívül dinamikus növekedés figyelhető meg a felnőtt pelenka szegmensen belül, de a betét és vékonyabb betét termékek is 10% feletti volumen, és még ennél is jelentősebb értéknövekedést tudtak realizálni 2023-ban – tájékoztat a szakember.
Elmondása szerint az értékesítési csatornák közül a tavalyi év legnagyobb nyertesei az intimhigiéniai szegmensben a drogériák voltak, amelyek több százalékponttal tudták növelni értékbeni részesedésüket.
Fontos az edukáció
Az Essity Hungary Kft. portfóliójában az egészségügyi betétek után a tavalyi évben a Libresse nedvszívó tisztasági betétek is megújultak, így már ezek is a test vonalát követő, Cour-V technológiával készülnek.

Hegedűs Eszter
senior brand manager
Essity Hungary
– 2024-ben marketingkommunikációs szempontból a termékeink minél szélesebb körben történő megismertetése a cél, kiemelt hangsúlyt helyezve az éjszakai egészségügyi betétekre, mindezt a Libresse-től megszokott tabudöntő hangnemben. Emellett az idei évben is folytatjuk társadalmi felelősségvállaláson alapuló promóciónkat. Immáron harmadik éve működünk együtt a Női Egészségért Alapítvánnyal, ismertebb néven, Endometriózis Magyarországgal. Májusban a promócióban részt vevő partnereknél minden eladott Libresse termék után 30 Ft-tal támogatjuk az alapítvány női egészségért folytatott áldozatos munkáját – fejti ki Hegedűs Eszter, senior manager.
A TENA Lady kommunikáció középpontjában továbbra is az edukáció és az inkontinenciát övező tabuk ledöntése áll. Az inkontinenciával élők közel 2/3-a még mindig nem a célnak megfelelő terméket használja, ezért a vállalat elsődleges célja a kategória megismertetése és a kipróbálás ösztönzése.

Bár a piacot a gyártói márkák uralják, az eddiginél jellemzőbb a váltás a brandek között
Személyre szabva
A Procter&Gamble-nél azt tapasztalják, hogy az infláció minden fogyasztóra hat, jövedelmi kategóriától függetlenül, ennek ellenére a kategória nőtt mind értékben, mind volumenben.

Krubl Yvette
közép-európai vállalati
kommunikációs menedzser
Procter&Gamble
– Ebben a kategóriában a termék teljesítménye nagyon fontos, azt érzékeljük, hogy a vásárlók márka- és termékhűek. Ragaszkodnak a jól bevált, megfelelő védelmet, kényelmet biztosító termékekhez, nem kísérleteznek ebben a kényes kategóriában, így a védelem és biztonság elsőbbséget élvez – ismerteti Krubl Yvette, a Procter&Gamble közép-európai vállalati kommunikációs menedzsere.
Arra is felhívja a figyelmet, hogy a fogyasztók egy része a saját márkás és belépőáras termékek felé fordul, így ez a szegmens is növekedést mutat. A nagy kiszerelések népszerűsége jelentősen nőtt, kiemelt szerephez jutottak a kedvezőbb ár-érték arányú termékek.
– A tökéletes teljesítmény mellett egyre fontosabb a személyre szabhatóság, mint például számos méretvariáció, nappali és éjszakai felhasználás, bőrbarát kivitel, illatos vagy éppen illatmentes változat, és természetesen a fenntarthatóság, hogy a termék lábnyoma minél kisebb legyen. Vásárlóink jobban figyelnek az akciókra, és a már jól megszokott terméket igyekeznek promócióban megvásárolni – nyilatkozza Krubl Yvette.
Megújulás kívül-belül
A Procter&Gamble a női intimhigiénia kategóriában több márkacsaláddal (always, Naturella, Discreet, Tampax) kínál megoldást fogyasztóinak.
– Az Always Platinum betétcsalád a legnépszerűbb márkánk a női intimhigiénia kategóriában, melyből elérhető nappali és éjszakai variáns a különböző igényekre reagálva. Újdonságunk a maximális biztonságot nyújtó Always éjszakai betét, amelynek értékesítése dinamikusan növekszik, vásárlóink kedvelik azt, hogy éjszaka is biztonságban alhatnak, „balesetek” nélkül – újságolja Krubl Yvette.
A maximális biztonsággal és kényelemmel együtt egyre több vásárló számára fontos a fenntarthatóság, számukra nyújt alternatívát az Always 100% cotton, amelyben a pamutot a Cotton Inc. tanúsította. Csomagolása teljes mértékben FSC által tanúsított papírból készült, és 100%-ban újrahasznosítható.
– A Tampax 100%-ban műanyagmentes termékekkel jelentkezett márciusban, és természetesen nem állunk meg itt. Papírcsomagolásban kínáljuk már betéteink nagy részét, a nedvszívó betét magja 7%-kal kevesebb műanyagot tartalmaz, úgy, hogy a teljesítmény nem változik. Ezen termékek csomagolása is 70%-ban újrahasznosítható papír, illetve a még műanyag csomagolások már 50%-ban újrahasznosított műanyagból készülnek. Kívül és belül is megújult a Naturella termékcsaládunk, mely új magot kapott, a bőrrel érintkező felületek még inkább bőrbarátak és tisztán tartják a bőrt. Ebből a termékcsaládból is elérhető mind nappali, mind éjjeli változat – sorolja újdonságaikat a közép-európai vállalati kommunikációs menedzser.
A cég a marketingeszközök teljes repertoárját alkalmazza, így az ATL-vonal mellett a közösségi média számos elemén keresztül hirdetik termékeik előnyeit és felhasználási módjait. Mindezeken túl társadalmilag fontos, nőket érintő ügyek mellé is állnak, támogató programok révén ezen aktivitások márkáik kommunikációjának részét képezik.

A nagy kiszerelések népszerűsége jelentősen nőtt, kiemelt szerephez jutottak a kedvezőbb ár-érték arányú termékek
Fókuszban a fiatalok
Glück Mária, a TZMO Hungary marketing- és termékmenedzsere arra emlékeztet, hogy a fiatal lányoknál mérsékeltebb menstruációs vérzés jelentkezik, mint egy felnőtt nőnél. A bella for teens egészségügyi betéteket kifejezetten tiniknek fejlesztették. Megbízható védelmet nyújtanak, illatmentes és illatosított változatban is elérhetők.
– A bella for teens Sensitive intim mosakodó csillapítja a bőrirritációt, ápoló és frissítő hatású, a tejsav pedig hozzájárul az intim területek optimális pH-értékének fenntartásához. Már kislánykortól biztonsággal használható, legalább 97%-ban természetes eredetű összetevőket tartalmaz, vegán termék – jelzi Glück Mária, akitől azt is megtudjuk, hogy a bella tampo hüvelytamponok is nagyon jól teljesítenek. A prémium minőségű, kitűnő nedvszívó tulajdonságokkal rendelkező bella tampo maximális szabadságot és biztonságot nyújt a menstruáció alatt; a tampon négyféle méretben kapható. A testalkathoz és a menstruáció intenzitásához is igazodik.
– Az idei évben a bella for teens portfóliót fejlesztjük, ezzel együtt almárkáink, a bella for teens és a bella Herbs márkák termékarculat-váltásán is dolgozunk. Az enyhe, mérsékelt vizeletinkontinenciával érintetteknek edukációs videósorozatot indítottunk, további epizódokkal érkezünk – jelzi a marketing- és termékmenedzser. – Gyártónk meghirdette „TZMO drive to ZERO WASTE” programját, amely azt mutatja, hogy a TZMO túllép a környezetvédelemre vonatkozó jogi követelményeken, és a felhasznált nyersanyagok teljes életciklusát figyelembe veszi. Nyílt párbeszédet folytat az érdekelt felekkel azzal a céllal, hogy támogassa a körforgásos gazdaságot. Ezzel egy olyan termékportfóliót fejlesztünk, ahol a csomagolás 100%-a újra felhasználható vagy újrahasznosítható – zárja gondolatait Glück Mária. //
Kapcsolódó cikkeink
A generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >Prés alatt a gyümölcslépiac
A gyümölcslépiac dinamikusan változó szegmense az FMCG szektornak, ahol a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fókuszban a fenntartható élelmezési rendszerek támogatása: megjelent a Nestlé közös értékteremtési összefoglalója
A Nestlé elhivatottan dolgozik azon, hogy világszerte fenntartható, kiegyensúlyozott és…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság az uniós borágazat versenyképességének erősítésére tett javaslatot
Az Európai Bizottság intézkedéseket javasol az európai borágazat versenyképességének, ellenálló…
Tovább olvasom >Jägermeister Orange: jéghideg újdonság a szicíliai narancs aromájával
1400 órányi szicíliai napfény, 56 gyógynövény és három narancs aromája…
Tovább olvasom >