Higiénia, intim közelségben
Az elmúlt évben a tudatos vásárlás és termékhasználat trendje jelentős hatással volt az intimhigiéniai termékek piacára. Az inflációs nyomás és a fogyasztói lojalitás változása mellett a nagyobb kiszerelések iránti növekvő kereslet és a fenntartható termékek előtérbe kerülése is meghatározta a piaci trendeket. Ezzel párhuzamosan a fogyasztók egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a termékek minőségére és a személyre szabható megoldásokra.
A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.
Az NIQ adatai azt mutatják, hogy bár értékben a femcare kategória szegmensei, úgymint az egészségügyi és tisztasági betét, valamint a tampon, növekedést tudtak realizálni, de mennyiségben a 2023-as év teljesítménye elmaradt a korábbi év eredményétől.
– Az egészségügyi betétek esetében rendkívül fontos lojalitás az inflációs környezetben valamelyest háttérbe szorult, és a piaci számokból az látszik, hogy az eddiginél jellemzőbb volt a váltás a brandek közt – avat be Horváth Barbara.
Az Essity Hungary Kft. senior category managere arról is szót ejt, hogy a kiszereléseket tekintve a duo vagy annál nagyobb csomagok iránti kereslet növekszik az egészségügyi betéteken belül; a tudatos termékhasználat pedig tovább erősíti az éjszakai betét szegmens növekedését.
– Az inkontinenciatermékek folyamatosan növekvő célcsoport és penetráció mellett, értékben és volumenben is nagyon eredményes évet zártak. Szintén rendkívül dinamikus növekedés figyelhető meg a felnőtt pelenka szegmensen belül, de a betét és vékonyabb betét termékek is 10% feletti volumen, és még ennél is jelentősebb értéknövekedést tudtak realizálni 2023-ban – tájékoztat a szakember.
Elmondása szerint az értékesítési csatornák közül a tavalyi év legnagyobb nyertesei az intimhigiéniai szegmensben a drogériák voltak, amelyek több százalékponttal tudták növelni értékbeni részesedésüket.
Fontos az edukáció
Az Essity Hungary Kft. portfóliójában az egészségügyi betétek után a tavalyi évben a Libresse nedvszívó tisztasági betétek is megújultak, így már ezek is a test vonalát követő, Cour-V technológiával készülnek.
– 2024-ben marketingkommunikációs szempontból a termékeink minél szélesebb körben történő megismertetése a cél, kiemelt hangsúlyt helyezve az éjszakai egészségügyi betétekre, mindezt a Libresse-től megszokott tabudöntő hangnemben. Emellett az idei évben is folytatjuk társadalmi felelősségvállaláson alapuló promóciónkat. Immáron harmadik éve működünk együtt a Női Egészségért Alapítvánnyal, ismertebb néven, Endometriózis Magyarországgal. Májusban a promócióban részt vevő partnereknél minden eladott Libresse termék után 30 Ft-tal támogatjuk az alapítvány női egészségért folytatott áldozatos munkáját – fejti ki Hegedűs Eszter, senior manager.
A TENA Lady kommunikáció középpontjában továbbra is az edukáció és az inkontinenciát övező tabuk ledöntése áll. Az inkontinenciával élők közel 2/3-a még mindig nem a célnak megfelelő terméket használja, ezért a vállalat elsődleges célja a kategória megismertetése és a kipróbálás ösztönzése.
Személyre szabva
A Procter&Gamble-nél azt tapasztalják, hogy az infláció minden fogyasztóra hat, jövedelmi kategóriától függetlenül, ennek ellenére a kategória nőtt mind értékben, mind volumenben.
– Ebben a kategóriában a termék teljesítménye nagyon fontos, azt érzékeljük, hogy a vásárlók márka- és termékhűek. Ragaszkodnak a jól bevált, megfelelő védelmet, kényelmet biztosító termékekhez, nem kísérleteznek ebben a kényes kategóriában, így a védelem és biztonság elsőbbséget élvez – ismerteti Krubl Yvette, a Procter&Gamble közép-európai vállalati kommunikációs menedzsere.
Arra is felhívja a figyelmet, hogy a fogyasztók egy része a saját márkás és belépőáras termékek felé fordul, így ez a szegmens is növekedést mutat. A nagy kiszerelések népszerűsége jelentősen nőtt, kiemelt szerephez jutottak a kedvezőbb ár-érték arányú termékek.
– A tökéletes teljesítmény mellett egyre fontosabb a személyre szabhatóság, mint például számos méretvariáció, nappali és éjszakai felhasználás, bőrbarát kivitel, illatos vagy éppen illatmentes változat, és természetesen a fenntarthatóság, hogy a termék lábnyoma minél kisebb legyen. Vásárlóink jobban figyelnek az akciókra, és a már jól megszokott terméket igyekeznek promócióban megvásárolni – nyilatkozza Krubl Yvette.
Megújulás kívül-belül
A Procter&Gamble a női intimhigiénia kategóriában több márkacsaláddal (always, Naturella, Discreet, Tampax) kínál megoldást fogyasztóinak.
– Az Always Platinum betétcsalád a legnépszerűbb márkánk a női intimhigiénia kategóriában, melyből elérhető nappali és éjszakai variáns a különböző igényekre reagálva. Újdonságunk a maximális biztonságot nyújtó Always éjszakai betét, amelynek értékesítése dinamikusan növekszik, vásárlóink kedvelik azt, hogy éjszaka is biztonságban alhatnak, „balesetek” nélkül – újságolja Krubl Yvette.
A maximális biztonsággal és kényelemmel együtt egyre több vásárló számára fontos a fenntarthatóság, számukra nyújt alternatívát az Always 100% cotton, amelyben a pamutot a Cotton Inc. tanúsította. Csomagolása teljes mértékben FSC által tanúsított papírból készült, és 100%-ban újrahasznosítható.
– A Tampax 100%-ban műanyagmentes termékekkel jelentkezett márciusban, és természetesen nem állunk meg itt. Papírcsomagolásban kínáljuk már betéteink nagy részét, a nedvszívó betét magja 7%-kal kevesebb műanyagot tartalmaz, úgy, hogy a teljesítmény nem változik. Ezen termékek csomagolása is 70%-ban újrahasznosítható papír, illetve a még műanyag csomagolások már 50%-ban újrahasznosított műanyagból készülnek. Kívül és belül is megújult a Naturella termékcsaládunk, mely új magot kapott, a bőrrel érintkező felületek még inkább bőrbarátak és tisztán tartják a bőrt. Ebből a termékcsaládból is elérhető mind nappali, mind éjjeli változat – sorolja újdonságaikat a közép-európai vállalati kommunikációs menedzser.
A cég a marketingeszközök teljes repertoárját alkalmazza, így az ATL-vonal mellett a közösségi média számos elemén keresztül hirdetik termékeik előnyeit és felhasználási módjait. Mindezeken túl társadalmilag fontos, nőket érintő ügyek mellé is állnak, támogató programok révén ezen aktivitások márkáik kommunikációjának részét képezik.
Fókuszban a fiatalok
Glück Mária, a TZMO Hungary marketing- és termékmenedzsere arra emlékeztet, hogy a fiatal lányoknál mérsékeltebb menstruációs vérzés jelentkezik, mint egy felnőtt nőnél. A bella for teens egészségügyi betéteket kifejezetten tiniknek fejlesztették. Megbízható védelmet nyújtanak, illatmentes és illatosított változatban is elérhetők.
– A bella for teens Sensitive intim mosakodó csillapítja a bőrirritációt, ápoló és frissítő hatású, a tejsav pedig hozzájárul az intim területek optimális pH-értékének fenntartásához. Már kislánykortól biztonsággal használható, legalább 97%-ban természetes eredetű összetevőket tartalmaz, vegán termék – jelzi Glück Mária, akitől azt is megtudjuk, hogy a bella tampo hüvelytamponok is nagyon jól teljesítenek. A prémium minőségű, kitűnő nedvszívó tulajdonságokkal rendelkező bella tampo maximális szabadságot és biztonságot nyújt a menstruáció alatt; a tampon négyféle méretben kapható. A testalkathoz és a menstruáció intenzitásához is igazodik.
– Az idei évben a bella for teens portfóliót fejlesztjük, ezzel együtt almárkáink, a bella for teens és a bella Herbs márkák termékarculat-váltásán is dolgozunk. Az enyhe, mérsékelt vizeletinkontinenciával érintetteknek edukációs videósorozatot indítottunk, további epizódokkal érkezünk – jelzi a marketing- és termékmenedzser. – Gyártónk meghirdette „TZMO drive to ZERO WASTE” programját, amely azt mutatja, hogy a TZMO túllép a környezetvédelemre vonatkozó jogi követelményeken, és a felhasznált nyersanyagok teljes életciklusát figyelembe veszi. Nyílt párbeszédet folytat az érdekelt felekkel azzal a céllal, hogy támogassa a körforgásos gazdaságot. Ezzel egy olyan termékportfóliót fejlesztünk, ahol a csomagolás 100%-a újra felhasználható vagy újrahasznosítható – zárja gondolatait Glück Mária. //
Kapcsolódó cikkeink
Így panaszkodnak a magyar dolgozók generációi – országos kutatás Steigervald Krisztiánnal
Egy átlagos magyar felnőtt a családján és a munkahelyén kívül…
Tovább olvasom >NIQ: Nem hátba veregetésre, mentorfigurákra van szüksége a fiataloknak
Egy átlagos magyar felnőtt a családján és a munkahelyén kívül…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >