Hidrogénüzemű traktort fejleszt a japán gépgyártó
Óriási lépésre készül a Kubota: a japán traktor- és mezőgazdasági gépgyártó a tervek szerint 2025-ben forgalomba hozza a világ első hidrogénüzemű, üzemanyagcellás traktorát – írja az agrarszektor.hu. A vadonatúj erőforrással üzemelő gépek az európai és az amerikai piacokon fognak debütálni.

Hidrogénüzemű traktor fejlesztésébe fogott a Kubota
A Kubota japán traktorgyártó 2025-ben tervezi piacra dobni a világ első hidrogénüzemű, üzemanyagcellás traktorát. A japán gépgyártó az üzemanyagcellás traktortokat az európai és az amerikai piacokon fogja bevezetni – írta meg a Future Farming a Nikkei Asia értesülései szerint.
A Kubota jelenleg közepes és nagyméretű, 50 és 100 lóerő közötti teljesítményű üzemanyagcellás traktorok kifejlesztésén dolgozik. Ezek ára várhatóan mintegy 40%-kal magasabb lesz, mint a vezető dízelüzemű alternatíváké. A japán mezőgépgyártó tervei szerint 2023-ra készül el az üzemanyagcellás traktor prototípusa.
Mivel a japán mezőgazdaságban nagyon jelentős a munkaerőhiány és alacsony a gazdálkodási hatékonyság, a Kubota a robottraktorok fejlesztésének egyik legelkötelezettebb híve. Ötven évvel az első tervek bemutatása után a gyártó 2020 januárjában bemutatta az úgynevezett „X tractor” koncepcióját, az év októberében pedig partnerségi megállapodást írt alá az amerikai számítástechnikai vállalattal, az Nvidiával. Azt azonban nem lehet tudni, hogy hol tart most az önvezető robottraktor fejlesztése. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Együttműködési megállapodást kötött a NAK és a MATE
Együttműködési megállapodást kötött a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar…
Tovább olvasom >A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara tagdíjkedvezményt nyújt mintegy 300 ezer tagjának
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) országos küldöttgyűlésének egyhangú döntése értelmében…
Tovább olvasom >Magosz közgyűlés: nagy kihívások előtt állnak az európai gazdálkodók
Nagy kihívások előtt állnak az európai gazdálkodók, miután az Európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >