Hidrogén-alapú eljárással gyártott gabonapelyhet a brit Kellogg’s
Az Egyesült Királyságban elsőként alkalmazta a hidrogénalapú gyártást a Kellogg’s.
A brit kormány élelmiszeripari szén-dioxid-mentesítést célzó 1 milliárd fontos Net Zero Innovation Portfolio (NZIP) kezdeményezése keretében meghirdetett HyNet Industrial Fuel Switching program 55 millió fonttal támogatta a Kellogg’s projektjét – olvasható a Grocery Gazette által közölt hírben.
A Kellogg’s a háromhetes kísérlet során fosszilis tüzelőanyag helyett hidrogénnel működtette a kemencéket, amelyekben olyan népszerű márkák gabonapelyhei készültek, mint a Corn Flakes, a Bran Flakes, a Special K és a Rice Krispies.
A kezdeményezés azt követően indult, hogy az anyavállalatnak, a Kellanovának 2023-ban 3 millió fontos támogatást szavazott meg a Department for Energy Security & Net Zero minisztérium.
A Kellogg’s alelnöke, Sam Bistiaux mérföldkőnek nevezte az új technológia bevezetését, amely szerinte jelentős szerepet játszhat az alacsony szén-dioxid-kibocsátású üzemanyagok elterjedésében.
A vállalat célja, hogy a projekt során szerzett tapasztalatok más ipari szereplők számára is ösztönzőek legyenek, és hozzájáruljanak egy zöldebb és fenntarthatóbb élelmiszeripari jövőhöz. A hidrogénalapú gyártás még gyerekcipőben jár, de a Kellogg’s szerint hosszú távon forradalmi hatása lehet az iparágra.
Kapcsolódó cikkeink
On The Go mikroboltot nyitott a brit Co-op
Az Egyesült Királyságban működő Co-op új „On The Go” mikrobolt-formátummal…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >Tesco kampány az egészségesebb táplálkozásért – ingyen gyümölcs gyerekeknek
Új kampányt indított a Tesco az Egyesült Királyságban a gyümölcs-…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >