Hidegen hagyja a McDonald’s vásárlóit a műhús
A McDonald’s vezetőségének beszámolói szerint az egészségesnek és környezetbarátnak mondott műhússal előállított ételek nem nyerték el az éttermeikbe betérő vendégek érdeklődését. A gyorsétteremlánc vezetői a nemrégiben lezajlott Global Food Forumon részletesen beszámoltak arról, hogy a húsmentes burgerek és saláták nem váltottak ki jelentős vásárlói érdeklődést.

Nem kell a McDonald’s-nál a laborhús
Joe Erlinger, a cég egyesült államokbeli részlegének vezetője elmondta, hogy a McPlant burger San Franciscóban és Dallasban végzett teszteken elhasalt, ezért nem kerülnek fel egyhamar az éttermek étlapjára. Európában a vegán változatok valamivel jobban teljesítettek.
A magyar kormány tervei szerint a műhús térnyerését akadályozni kívánják, mondván, ezek a termékek problémásak lehetnek, és a hagyományos húsipart kell segíteni. Az Agrárminisztérium honlapján már megjelent egy jogszabály-tervezet, amely betiltaná a műhús előállítását és forgalmazását Magyarországon. A jogszabály indoklása szerint ez az emberi egészség és a környezet védelme, valamint az agrárium fenntartható termelése és a hagyományos vidéki életforma védelme érdekében szükséges.
A globális piacon egyre több helyen jelenik meg a műhús mint alternatíva, amit a környezetvédők és az egészséges táplálkozás hívei támogatnak. Darren Tristano, a Foodservice Result élelmiszeripari tanácsadó cég vezérigazgatója szerint a gyorséttermekbe járók többsége azonban nem azért választja ezeket a helyeket, mert óvni akarja a bolygót vagy az egészségét, hanem mert az ismerős ízeket keresi viszonylag alacsony árakon.
Danilo Gargiulo, az AB Bernstein vagyonkezelő cég elemzője rámutatott, hogy bár a McDonald’s képes volt az évek során új termékeket bevezetni, mint például a kávézást és a csirkefalatokat, a műhúsok bevezetése különösen nagy kihívást jelent a cég számára. A Beyond Meat, amely a McPlant húsalapját szállította, átszervezéssel próbálja csökkenteni termékei költségeit, de a fogyasztói fogadtatás továbbra is visszafogott.
Összességében a gyorséttermek üzleti modellje nem kedvez a kísérletezésnek; a gyorsaságuk titka az, hogy viszonylag kevés, standard módon előállított ételt kínálnak. Ez tartja alacsonyan a költségeiket és áraikat. A magyar kormány tervezett intézkedése pedig tovább bonyolítja a műhúsok piaci helyzetét, amely így nem csak a fogyasztói preferenciák, hanem jogszabályi akadályok miatt is nehezen tud teret nyerni.
Kapcsolódó cikkeink
A laborhús jövője: fenntartható alternatíva vagy piaci kihívás?
A laborhús olyan sejttenyésztéses technológiával előállított hús, amelyet élő állatok…
Tovább olvasom >A laboratóriumban előállított műhús: a fenntartható élelmiszertermelés jövője vagy zsákutca?
Az elmúlt években egyre nagyobb figyelem irányul a laboratóriumban előállított…
Tovább olvasom >Laboratóriumi libamáj: az első laboratóriumi fehérjetermék engedélyezése küszöbön az Európai Unióban
Az Európai Bizottsághoz beérkezett az első, laboratóriumi körülmények között előállított…
Tovább olvasom >További cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >