Hidegen hagyja a McDonald’s vásárlóit a műhús
A McDonald’s vezetőségének beszámolói szerint az egészségesnek és környezetbarátnak mondott műhússal előállított ételek nem nyerték el az éttermeikbe betérő vendégek érdeklődését. A gyorsétteremlánc vezetői a nemrégiben lezajlott Global Food Forumon részletesen beszámoltak arról, hogy a húsmentes burgerek és saláták nem váltottak ki jelentős vásárlói érdeklődést.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/07/erik-mclean-R0UUCyKUo2k-unsplash-300x200.jpg)
Nem kell a McDonald’s-nál a laborhús
Joe Erlinger, a cég egyesült államokbeli részlegének vezetője elmondta, hogy a McPlant burger San Franciscóban és Dallasban végzett teszteken elhasalt, ezért nem kerülnek fel egyhamar az éttermek étlapjára. Európában a vegán változatok valamivel jobban teljesítettek.
A magyar kormány tervei szerint a műhús térnyerését akadályozni kívánják, mondván, ezek a termékek problémásak lehetnek, és a hagyományos húsipart kell segíteni. Az Agrárminisztérium honlapján már megjelent egy jogszabály-tervezet, amely betiltaná a műhús előállítását és forgalmazását Magyarországon. A jogszabály indoklása szerint ez az emberi egészség és a környezet védelme, valamint az agrárium fenntartható termelése és a hagyományos vidéki életforma védelme érdekében szükséges.
A globális piacon egyre több helyen jelenik meg a műhús mint alternatíva, amit a környezetvédők és az egészséges táplálkozás hívei támogatnak. Darren Tristano, a Foodservice Result élelmiszeripari tanácsadó cég vezérigazgatója szerint a gyorséttermekbe járók többsége azonban nem azért választja ezeket a helyeket, mert óvni akarja a bolygót vagy az egészségét, hanem mert az ismerős ízeket keresi viszonylag alacsony árakon.
Danilo Gargiulo, az AB Bernstein vagyonkezelő cég elemzője rámutatott, hogy bár a McDonald’s képes volt az évek során új termékeket bevezetni, mint például a kávézást és a csirkefalatokat, a műhúsok bevezetése különösen nagy kihívást jelent a cég számára. A Beyond Meat, amely a McPlant húsalapját szállította, átszervezéssel próbálja csökkenteni termékei költségeit, de a fogyasztói fogadtatás továbbra is visszafogott.
Összességében a gyorséttermek üzleti modellje nem kedvez a kísérletezésnek; a gyorsaságuk titka az, hogy viszonylag kevés, standard módon előállított ételt kínálnak. Ez tartja alacsonyan a költségeiket és áraikat. A magyar kormány tervezett intézkedése pedig tovább bonyolítja a műhúsok piaci helyzetét, amely így nem csak a fogyasztói preferenciák, hanem jogszabályi akadályok miatt is nehezen tud teret nyerni.
Kapcsolódó cikkeink
Már létezik laborhús, ami olyan, mint az igazi
Dél-koreai kutatók úttörő módszert fejlesztettek ki a mesterséges húsok gyártására,…
Tovább olvasom >Jön az olcsó, bárki számára elérhető műhús
A hústermelés és az ezzel járó kibocsátások egyre aggasztóbb méreteket…
Tovább olvasom >A magyar kormány a műhúst tiltja, máshol megváltásként tekintenek rá
A magyar kormány újabb kultúrharcba bonyolódott, ezúttal a mesterséges hús…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >