Hideg kávé
Úgy tűnik, a tipikus McDonald’s-vendég nem éppen cappuccino- vagy latte-ivó típus – jelentették ki amerikai szakemberek, miután nyilvánosságra került, mekkorát zuhant a lánc egységeiben értékesített forró kávéitalok mennyisége.Amíg tavaly júniusban üzletenként átlagosan 53 kávét adtak el naponta (augusztusban 45-t), addig idén júniusban ez a szám 24-re esett vissza. Ugyanakkor a hideg kávéitalokból, frappékból 82 volt az eladott átlag (összehasonlításként: teákból ugyanennyi idő alatt 173 fogyott). Minthogy a cég és franchise-bérlői nagy pénzeket költöttek a kávékülönlegességek menübe állítására, egyelőre szóba sem jön a 75 kávé/napos kitűzött cél megváltoztatása.
Minthogy a forró kávéitalok és a frappék mellett nemsokára a smoothiek is bekerülnek a McDonald’s állandó választékába az Államok egész területén, az eddig inkább a hamburgerről és sült krumpliról ismert lánc az italok területén is valódi konkurensévé válhat a Starbucksnak és más, a gyümölcs- és tejitalokra specializálódó hálózatoknak, kávézóláncoknak, szupermarketeknek.
A cég vezetői a McCafét is igazi sikertörténetként kezelik, hiszen az eszpresszókávék bevezetése után az óriáslánc kávéüzletága 40 százalékkal magasabb forgalmat tudhat magáénak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ízek Jókai Mór asztaláról
Törzsvendégprogramukhoz csatlakozó ínyencekből és gasztroélmény-vadászokból szervez különleges és összetartó közösséget…
Tovább olvasom >