Hideg kávé

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 09. 22. 08:00

Úgy tűnik, a tipikus McDonald’s-vendég nem éppen cappuccino- vagy latte-ivó típus – jelentették ki amerikai szakemberek, miután nyilvánosságra került, mekkorát zuhant a lánc egységeiben értékesített forró kávéitalok mennyisége.Amíg tavaly júniusban üzletenként átlagosan 53 kávét adtak el naponta (augusztusban 45-t), addig idén júniusban ez a szám 24-re esett vissza. Ugyanakkor a hideg kávéitalokból, frappékból 82 volt az eladott átlag (összehasonlításként: teákból ugyanennyi idő alatt 173 fogyott). Minthogy a cég és franchise-bérlői nagy pénzeket költöttek a kávékülönlegességek menübe állítására, egyelőre szóba sem jön a 75 kávé/napos kitűzött cél megváltoztatása.

Minthogy a forró kávéitalok és a frappék mellett nemsokára a smoothiek is bekerülnek a McDonald’s állandó választékába az Államok egész területén, az eddig inkább a hamburgerről és sült krumpliról ismert lánc az italok területén is valódi konkurensévé válhat a Starbucksnak és más, a gyümölcs- és tejitalokra specializálódó hálózatoknak, kávézóláncoknak, szupermarketeknek.
A cég vezetői a McCafét is igazi sikertörténetként kezelik, hiszen az eszpresszókávék bevezetése után az óriáslánc kávéüzletága 40 százalékkal magasabb forgalmat tudhat magáénak.

Kapcsolódó cikkeink