Hiányosak az európai gyermekek fogmosással kapcsolatos alapvető ismeretei
A Colgate® „TEGYÜNK AZ EGÉSZSÉGESEBB MOSOLYÉRT!” (2015) program keretén belül végzett Európát átfogó, 7500 szülő körében készített felmérés eredménye alapján a következő állapítható meg: annak ellenére, hogy a gyermekek több mint felét felvilágosítják a helyes fogmosási szokásokról, az mégsem rögzül bennük kellően. A gyermekek majdnem egyharmada (32%) csupán az első fogait mossa meg, míg a hátsók teljesen kimaradnak a fogmosásból. Ez pedig fogorvosi beavatkozáshoz vezethet már egészen fiatal korban: a 6 év alatti gyermekek 15%-ának már van tömött foga és 9%-uk pedig hétéves korára túl van az első foghúzáson! Bár a szülők nagyrésze sokat tesz azért, hogy gyermekeiket a megfelelő szájápolásra neveljék, mégis vannak olyan családok, ahol ez teljesen kimarad a mindennapi rutinból.
A felmérés arra is rávilágít, hogy Európában a szülők eltérő véleménnyel vannak a fogmosás időtartamára vonatkozóan; amíg a lengyelországi szülők közel kétharmada (62%) attól tart, hogy a gyermekük nem mos elég hosszan fogat, addig a belga szülőknek ez csupán 43%-áról mondható el. A megkérdezett szülők alig több mint a fele azért küzd gyermekével nap mint nap, hogy elég hosszan mossa a fogát, míg a gyermekek 14%-a füllent a szülőknek arról, hogy elég ideig mosta-e a fogát. A fogmosás gyermekeknek javasolt időtartama 2-3 perc.
A Colgate® „TEGYÜNK AZ EGÉSZSÉGESEBB MOSOLYÉRT!” program (2015) tanácsokkal és tippekkel kíván segíteni azoknak a szülőknek, akik számára küzdelmes a kicsiket a helyes szájápolási rutinra szoktatni. A program tapasztalt szakemberekkel arra törekszik, hogy a legjobb eszközökkel támogathassa az együttműködő családokat. “A korán kialakított megfelelő fogmosási rutin elsajátítása nagyon fontos a későbbi szájhigiéné kialakításában. Nemcsak az a fontos hányszor mosunk fogat, hanem az is hogyan és mikor. Meg kell értetni a gyerekekkel a napi rendszeres fogápolás fontosságát, ez pedig ebben a korban elsősorban a szülők felelőssége” – mondta Dr. Irmes Ferenc fogszakorvos, a Colgate-Palmolive tudományos munkatársa.
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada…
Tovább olvasom >Megadealek kora
Bár az ügyletszám 17%-kal csökkent, de a nagy értékű vállalat-adásvételi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >