Hiába az importtilalom, az ukrán méz megkeseríti a magyar méhészek életét
A magyar kormány úgy döntött, hogy tilalmat rendel el 25 ukrán mezőgazdasági termék behozatalára, köztük a méztermékekre is. Az Európai Unió ugyanakkor eltörölte a védővámot a kétes minőségű ukrán méz behozatalára, aminek következtében nagy mennyiségben öntötte el az EU piacait, beleértve Magyarországot is. Ez a helyzet a magyar méhészekre negatív hatást gyakorolt, mivel a magas minőségű hazai mézüknek nehéz volt versenyezni az olcsó, kétes minőségű ukrán mézzel.
Az Országos Magyar Méhészeti Egyesület elnöke a Haszon.hu szerint üdvözölte a döntést, mivel az importtilalom lehetővé teszi a hazai mézpiac stabilizálását és védelmét. Az importtilalom valószínűleg segít abban, hogy az árak stabilizálódjanak, és a magyar méhészek ne veszítsenek piacot a külföldi versenytársakhoz képest.
Azonban a helyzet nem teljesen rózsás a magyar méhészek számára. Az elmúlt időszakban az EU-ba érkező ukrán méz mennyisége elérte az 55 ezer tonnát, és elárasztotta az európai piacokat. Ennek következtében a magyar mézfelvásárlási árak nagyon alacsonyak voltak, és a magyar méhészek nagy mennyiségben maradtak jó minőségű árukkal. A magas minőségű hazai méz árai nem nőttek a magas infláció miatt, ami a magyar méhészeknek további kihívást jelent.
Véleményem szerint a magyar kormány helyes döntést hozott az importtilalom bevezetésével, mivel ez segít abban, hogy a hazai mézpiac stabilizálódjon, és megvédje a magyar méhészek érdekeit. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a méhészet egy olyan ágazat, amelyet a természeti környezet változékonysága és az éghajlatváltozás is jelentősen befolyásolhat. Ezért fontos, hogy a magyar méhészek folyamatosan figyeljék az ágazatuk alakulását, és keresik azokat a lehetőségeket, amelyek segíthetik őket a piacokon való hatékonyabb megjelenésben és a versenyképességük növelésében.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy István: hamarosan újraindulhatnak a kínai-magyar agrárkapcsolatok
A magyar mezőgazdaságot és agráriumot számos kihívás érte az utóbbi…
Tovább olvasom >Mézes-gyümölcsös snackkel lép az amerikai piacra David Beckham
David Beckham, az egykori világhírű labdarúgó saját élelmiszermárkát vezet be…
Tovább olvasom >AM: bemutatkozott a magyar méz és a mangalica Oszakában
Tovább kell erősíteni az olyan prémium mezőgazdasági termékek jelenlétét a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >