Hetente tűnnek el a milliárdos cégek is a süllyesztőben
Bár a törölt cégek döntő többsége mikrovállalkozás, nem szabad megfeledkezni a kevés számú, de annál jelentősebb szerepet betöltő megszűnő nagyvállalati körről sem.
„Bár a cégek életpályája általában nem egyik pillanatról a másikra ér véget, így is kimutatható, hogy a megszűnő cégek komoly része korábban milliárdos árbevételű vállalkozás volt” – mondja Pertics Richárd, az Opten Kft. céginformációs igazgatója.

A cégek életpályáját érdemes hosszabb időszakokban vizsgálni, például 2016-ban 41 olyan cég került megszüntetésre irányuló eljárás alá, amely 5 évvel ezelőtt még több mint 3 milliárd Ft-ot meghaladó éves árbevételt tudott felmutatni. A 41 közül pedig 8 db igazi gigavállalat – EU-s limitek szerint is nagyvállalati limitet –, 15 milliárd Ft éves árbevételt meghaladó vállalkozás volt.
„Bár a közép- és nagyvállalatok túlélőképessége valóban sokkal jobb a mikrovállalkozásokéhoz képest, sajnos a statisztikák azt mutatják, hogy önmagában a magas árbevétel még nem jelent garanciát általánosságban minden nagyvállalat hosszú távú életképességét illetően” – mondja az Opten szakértője.
Szintén a hazai cégstruktúra érdekességeire mutat rá az a tény is, hogy a vállalkozások jelentős részét nem is lehet már 5 éves ciklusokban sem értékelni, mert ezt az életkort egy jó részük nem éri el.
„Természetesen egyes cégek eltűnése egyben lehetőséget teremt új cégek felemelkedésére, és a statisztikák alapján Magyarországon az új cégek felemelkedése talán még a megszüntetésüknél is látványosabb” – elemelte ki Pertics Richárd.
Öt év nagyon sok idő lehet a cégek életében, például a 2011-ben alakult cégek közül mostanra 85 cég érte el a 3 milliárdos árbevételt, azaz a középvállalati szintet, de 23 cég már nagyvállalati státusszal is büszkélkedhet.
Az adatokhoz kiegészítésként hozzá tartozik, hogy új cégek szűnhetnek meg, és jöhetnek létre átalakulással, összeolvadással, szétválással, de a statisztikát alapvetően nem befolyásolják a jogelődök és jogutódok figyelembe vétele sem.
Kapcsolódó cikkeink
Lassul a magyar marketingipar lendülete: apad a profit, nőnek a költségek
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Váltás a cégtulajdonosok között: az Y generáció lett a magyar vállalkozások új motorja
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >OPTEN: Ismét tízezres nagyságrendű lehet az éves csökkenés
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Hungaropack Magyar Csomagolási Verseny 2025. évi díjazottjai
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Kavarodás a tégelyekben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Újabb termékekre terjesztették ki az árréscsökkentést – február végéig marad a bolti árkorlátozás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
