Hetedik mennyország

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2019. 03. 15. 15:55

Bedobsz a mikróba egy levest. Utána egy friss fánk, üdítő a hűtőből, végül frissen főzött kávé.

A 7-Eleven nemzetközi retail lánc tajvani egységeit a Forbes közlése szerint a kevéssé visszafogott „food heaven” jelzővel illetik, ám a kereskedelmi hálózat számunkra mégsem emiatt olyan izgalmas. A világ egyik legnagyobb retail lánca rendkívül komplex szolgáltatási körrel teszi teljessé az offline vásárlási élményt. Maradva a szokatlan jelzőknél, az üzlet koncepciója láttán nekünk a „21. századi szatócsbolt” ugrott be. Itt minden van. A hagyományos hipermarket-­kínálaton, az élelmiszeren, könyveken, elektronikai eszközökön túl a 7-Eleven úgy kíván a mindennapi élet része lenni, hogy mindent kínál, ami a mindennapokban szükséges.

Érintőképernyős kioszkjain fizethetjük a parkolást, vehetünk metró- és vonatjegyet, koncertbelépőt, vagy akár foglalhatunk hotelszobát, mindezek mellett pedig árurendelést is leadhatunk egy általunk kiválasztott szállítási címre.

A szolgálatásokon túl a lánc a digitalizációban is élen jár. Az önkiszolgáló kasszákon kívül az áruház más pontjain, így többek között a digitális polcokon is emberi beavatkozás nélkül informálja vagy szolgálja ki a vásárlókat, 2018 elején nyílt X-Store nevű egysége pedig egyebek mellett arcfelismerő technológiával is felszerelt önkiszolgáló rendszerével az Amazon Go nyomába eredt.

A Forbes által közzétett Euromonitor-adatok szerint a 7-Eleven értékesítése 2013 és 2018 között 20%-ot erősödött, amivel 2018-ban elérte a 60,5 %-os piaci részesedést a tajvani convenience store-ok piacán. //

Címkék: , ,

Kapcsolódó cikkeink