Hét magyar élelmiszeripari cég mutatkozik be a sanghaji SIAL kiállításon
A Hungarian Food Business Program (HFBP) keretében hét magyar vállalat részvételével nyílt közösségi stand Ázsia legnagyobb élelmiszeripari szakkiállításán, a sanghaji SIAL China rendezvényen. A megjelenést az Agrármarketing Centrum (AMC) szervezte.
A párizsi SIAL társkiállításaként megrendezett esemény Kína legnagyobb nemzetközi élelmiszeripari fóruma. Az idén 25. alkalommal megszervezett kiállításon a kiállítók 60 százaléka külföldről érkezett, a termékkínálat 14 kategóriát ölel fel. A rendezvény kizárólag szakmai látogatók számára nyitott.
A magyar közösségi stand megnyitóján Szokó Zsófia, a sanghaji főkonzulátus vezető konzulja hangsúlyozta: a magyar pavilon nem csupán gasztronómiai bemutató, hanem „híd a kultúrák között, a barátság bizonyítéka és a kiválóság ünnepe”. Mint mondta, a magyar kiállítók célja, hogy a kínai vásárlók „beleszeressenek a magyar ízekbe”, és új üzleti lehetőségek szülessenek.
A villányi Maul Pincészet vörösboraival van jelen a kiállításon. „A tokaji borokat sokan ismerik Kínában, most a villányi borokat szeretnénk bemutatni, amelyek jól illeszkednek a helyi ízléshez” – mondta Maul Zsolt.
A Felföldi Édességgyártó Kft. Kínában már ismert szívószálterméke mellett édességeit is bevezetné az ázsiai piacra. A gumicukrok kedvező fogadtatásban részesültek, ezekre alapozva bővítenék kínálatukat.
A Will’s Nutrition táplálékkiegészítő márka elsősorban online és közösségi médiás csatornákon keresztül tervez piacra lépni. A Peridot ásványvízgyártó cég szintén a digitális eszközökre és a livestream shopping lehetőségeire épít. „Még az öt-tíz százaléknyi fizetőképes réteg is százmilliós piacot jelent” – fogalmazott Márton Gergely. A vállalat szerint a kínai fogyasztók nyitottak az innovatív, prémium termékekre.
A kiállításon a Cornexi Food Kft., a Felföldi Édességgyártó Kft., a Hungexwin Kft., a Mirelite Mirsa Zrt., a Napsugár Trade Kft., a Peridot Aqua Kft. és a Will’s Nutrition Kft. képviseltette magát.
A bemutatkozó Hungarian Food Business Program 2021-ben jött létre, hogy támogassa a magyar élelmiszeripari cégek exporttevékenységét és külpiaci terjeszkedését.
Kapcsolódó cikkeink
„Az idei év legfontosabb feladata a tudásátadás” – Interjú Papp Zsolttal, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnökével
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara 2025-ben kiemelt célként tűzte ki az…
Tovább olvasom >Magyar ételkülönlegességeket is lehet kapni a szingapúri Food and Hotel Asia kiállításon
Idén is megnyílt Szingapúrban a Food and Hotel Asia (FHA)…
Tovább olvasom >Magyar különlegességek Szingapúrban
Megnyílt Ázsia egyik legjelentősebb nemzetközi, szakmai kiállítása Szingapúrban, a Food…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezetben 2,2 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak március után áprilisban is
Az euróövezet éves inflációs rátája áprilisban az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >Üzlet, innováció, kapcsolatépítés: FRUIT LOGISTICA
Töretlen lendülettel és minden eddiginél pozitívabb visszajelzésekkel zárult a világ…
Tovább olvasom >Nőtt a Diageo brit szeszipari cég negyedéves árbevétele
Nőtt a Diageo, a világ egyik vezető prémium italgyártó és…
Tovább olvasom >