Hét hónap alatt közel 4000 kilogramm kávékapszulát gyűjtöttek vissza a NESCAFÉ Dolce Gusto vásárlók a MediaMarktban
Idén márciusban új kapszulavisszagyűjtési- és újrahasznosítási rendszert indított a Nestlé a NESCAFÉ Dolce Gusto kapszulákra, és azóta már közel négyezer kilogramm kapszulát gyűjtöttek vissza a fogyasztók. A vállalat az elmúlt hét hónapban folyamatosan bővítette a gyűjtőpontok listáját, így már az ország összes MediaMarkt üzletben leadhatók külön erre a célra biztosított, újrahasznosítható gyűjtőtasakban a használt kávékapszulák.
A Nestlé csomagolóanyagainak fejlesztése mellett minden piacon támogatja az újrahasznosítási és a visszagyűjtési infrastruktúrát, hiszen megfelelő visszagyűjtési, válogatási és újrahasznosítási kapacitások nélkül nem, vagy csak egészen kis mennyiségben tarthatók körforgásban a csomagolások. A Nestlé márciusban indította el a NESCAFÉ Dolce Gusto kávékapszulák újrahasznosítására szolgáló rendszerét webshopján és a MediaMarktokban, és azóta összesen 3833 kilogramm kapszulát gyűjtöttek vissza a vásárlók. A program eredetileg öt gyűjtőponttal indult, de azóta folyamatosan bővült ezek listája, így ma már az ország összes MediaMarkt áruházában leadhatók a használt kávékapszulák a külön erre a célra gyártott, újrahasznosítható gyűjtőtasakokban.
„Nagyon örülünk neki, hogy már az első hónapokban ilyen sokakat sikerült újrahasznosításra ösztönöznünk. Fontos visszaigazolás ez számunkra, hiszen azt jelenti, hogy a Dolce Gusto fogyasztók körében is egyre elterjedtebb a körforgásos szemlélet, és nagy az igény az újrahasznosítási infrastruktúrák továbbfejlesztésére” – mondta Hota-Falus Viktória, a NESCAFÉ Dolce Gusto senior brand menedzsere.
A MediaMarkt ügyvezetője, Szilágyi Gábor megerősítette, hogy számukra is kivételesen izgalmas lehetőség ez a kezdeményezés.
„Nagyon örültünk a Nestlé megkeresésének, az áruházakkal közösen gyorsan kialakult az elszállítási folyamat, zökkenőmentes az együttműködés a két cég között. Az ötlet illeszkedett vállalatunk fenntarthatósági stratégiájába, a projekt hatása sokrétű: egyrészt óvjuk vele a természeti környezetet, másrészt bebizonyosodott, hogy egy igazán jó projekt előnyökkel jár a vásárlók és a vállalat számára is. Az értékesítési adatok ugyanis arról árulkodnak, hogy amint a kapszulagyűjtő pontokat kihelyezték, a vásárlók szívesebben vásárolták meg, pótolták kávéjukat az áruházakból – osztotta meg tapasztalatait Szilágyi Gábor, majd hozzátette: egyre több vásárló döntését befolyásolják fenntarthatósági szempontok, és mi ennek nem csak örülünk, de számos fejlesztésünkön keresztül ösztönözzük is őket a tudatosságra.”
A kapszulák a gyűjtőpontokról egy hazai feldolgozóüzembe kerülnek, majd a ledarált, újrahasznosított műanyagból szezonális műanyag termékek készülhetnek – kertészeti eszközök, rekeszek, tárolók – a kávé pedig komposztként hasznosulhat újra. A Nestlé az újrahasznosított műanyagból készült gyűjtőzsákokat a visszaváltás helyszínén vagy dolce-gusto.hu webshopon történő online vásárlás alkalmával ingyenesen biztosítja a fogyasztók részére.
A Nestlé célja, hogy semmilyen csomagolóanyaga ne végezze hulladéklerakóban és valamennyi csomagolását körforgásban tartsa. A vállalat ennek érdekében vállalta, hogy 2025-ig minden csomagolóanyagát újrahasznosíthatóvá vagy újrafelhasználhatóvá alakítja és csomagolásaiban egyharmadával csökkenti az újonnan gyártott műanyagok felhasználását. Így a Nestlé folyamatosan dolgozik azon, hogy a kapszulák könnyebbek legyenek és gyártásukhoz kevesebb műanyagot használjanak, de vizsgálják a megújuló forrásokból származó és nem műanyag alapú anyagok alkalmazásának lehetőségét is. Ezzel párhuzamosan minden piacon cél, hogy növeljék a csomagolóanyagok újrahasznosításának arányát, mind a saját, kijelölt projektek, mind lehetőség szerint a lakossági hulladékgazdálkodási rendszer keretein belül.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyitotta első üzletét a Nestlé Portugáliában
A Nestlé Portugal megnyitotta első kiskereskedelmi üzletét az országban, a…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Eltűnt a nevető nyuszi a Nesquik mexikói dobozáról
Mexikóban többé nem szerepel a jól ismert nevető nyuszifigura a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >