Hentesképzés magas fokon
Több mint 1,7 milliárd forintos fejlesztést hajtott végre bicskei telephelyén a Magyarországon 25. születésnapját ünneplő SPAR csoport. A beruházás révén létrejött a REGNUM Húsüzem és Oktatóközpont.
Az évente több mint 30 millió kilogramm sertéshúst értékesítő SPAR az egyetlen kiskereskedelmi vállalat, amely saját húsüzemmel rendelkezik Magyarországon. A cég 2015-ben 1,7 milliárd forintot fordított arra, hogy 7 500 négyzetméteres húsüzemét egy szeletelő részleggel és oktatóközponttal 10 900 négyzetméteresre bővítse.
Horváth Ferenc, a REGNUM Húsüzem és Oktatóközpont vezetője elmondta, hogy a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. a jövőt a kollégák folyamatos képzésében és az utánpótlás magas szintű oktatásában látja. Ezért a kapacitásbővítés mellett a húsüzem ezentúl szakmai oktatóközpontként is funkcionál. A REGNUM Húsüzem és Oktatóközpontra fordított beruházás értéke a 2015-ös beruházással együtt a kezdetektől meghaladja a 10 milliárd forintot:
– Nemcsak Bicskén és környékén, de az egész húsiparban nehéz jó szakembereket találni – fejtette ki Horváth Ferenc – a legfontosabb feladatokra már csak betanított munkásokat tudunk alkalmazni, bár néha már ez is nehézséget okoz. Sok hentes külföldön dolgozik, ezzel párhuzamosan nagyon kevés fiatal választja ezt a szakmát. Tehát nemcsak a piacon lévő hentesek, hanem az utánpótlás is hiányzik. Az oktatóközpont segítségével két területen szeretnénk ezen segíteni. A húsüzemben, illetve a boltjainkban dolgozók részére tartunk képzéseket, ezzel folyamatos fejlődési lehetőséget biztosítunk a számukra. Illetve keressük azokat a középiskolákat, melyekkel együttműködve biztosíthatjuk a diákok számára a gyakorlati képzést. A Bercsényi Miklós Élelmiszeripari Szakképző Iskolával már közösen dolgozunk, és szép eredményeket értünk el, de a cél, hogy évente 20-25 diák képzésében vehessünk részt.
Horváth Ferenc hozzátette, hogy vezetői pozícióban egy kicsit jobb a helyzet, kevésbé tapasztalnak munkaerőhiányt, amit elsősorban annak köszönhetnek, hogy egy évtizede szorosan együttműködnek a Szent István Egyetemmel:
– Évente 6-7 diák választja az egyetem elvégzése után a mi üzemünket 16 hetes szakmai gyakorlata helyszínéül. Ez elég hosszú idő arra, hogy megismerjük egymást. Ha elégedettek vagyunk és a friss diplomás fiatal is érdekesnek találja nálunk a munkát, akkor lehetőséget biztosítunk egy egyéves gyakornoki pozíció betöltésére, melynek lejártával akár azonnal vezetői pozícióba lehet kerülni. Emellett a duális képzést is most indítottuk el, melynek lényege, hogy a diákokkal már az első évtől kezdve építjük a kapcsolatunkat.
A húsüzem a Szent István Egyetemmel technológiai fejlesztésekben is részt vesz:
– Ha adódik lehetőség, szívesen pályázunk olyan támogatásokra közösen, melyek megteremtik az anyagi hátterét ezeknek a kutatásoknak, de sok fejlesztést saját erőforrásokból oldunk meg.
A húsüzem fejlesztésének, az oktatási központ kialakításának már most látszik az eredménye, a REGNUM tálcás húsokkal a kiskereskedelmi láncok közül elsőként a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kapta meg a Kiváló Minőségű Sertéshús (KMS) védjegy használatának jogát. A 10 900 négyzetméteresre nőtt üzemben tavaly
3000 szarvasmarhát és 600 ezer darab félsertést dolgoztak fel, aminek eredményeként 1,6 millió kilogramm bontott marhahús és 14,6 millió kilogramm bontott félsertés került az üzletekbe.
– A mostani fejlesztés eredményeként nagyteljesítményű automata szeletelő és vákuumcsomagoló gépet vásároltunk, ami lehetősége ad a vásárlóink még magasabb színvonalú kiszolgálására – tette hozzá Horváth Ferenc. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Újabb mérföldkő a füst nélküli világ felé – fontos állomáshoz érkezett a BAT új gyártócsarnokának fejlesztése Pécsett
A BAT Hungary bokrétaünnepséggel tette emlékezetessé, hogy második feléhez érkezett…
Tovább olvasom >Sztárgázsi, balatoni panorámával – munkaerőhiány és irreális elvárások sújtják a vendéglátást
Tovább súlyosbodik a munkaerőhiány a hazai vendéglátásban – különösen a…
Tovább olvasom >Visszatérnek az ÖKO KALAND hősei – folytatódik a SPAR fenntarthatósági minisorozata
A SPAR új epizódokkal folytatja a nagy sikerű „SPAR ÖKO…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >