A hulladék átalakítása lehetőséggé
A Henkel együttműködésre lépett a Plastic Bank társadalmi vállalkozással, amelynek célja az óceán műanyagszennyezésének megállítása és lehetőségek nyújtása a szegénységben élők számára. Haitiben új műanyaggyűjtő központok épülnek, ahol a közösségeknek lehetőségük lesz arra, hogy pénzt keressenek vagy szolgáltatásokat vegyenek igénybe a műanyag hulladékok helyi környezetből történő eltávolításával – mielőtt azok bekerülnének a folyóvizekbe és az óceánokba. A Henkel az első globális, gyorsan fejlődő, fogyasztási cikkeket gyártó nagyvállalat, amely partnerségre lép a Plastic Bankkal, törekedve arra, hogy a jövőben az összegyűjtött műanyaghulladékot saját csomagolóanyagaihoz használja.
A Plastic Bankot David Katz alapította 2013 márciusában, azzal a céllal, hogy egymilliárd embert gyűjtsön össze a hulladék hasznosítására, miközben javítja a hulladékgazdálkodási infrastruktúrával nem rendelkező országokban élő emberek életét. A Plastic Bankkal való partnerkapcsolat révén a Henkel a fenntarthatóság területén kiépített és hosszú évekre visszanyúló hagyománya mellé egy újabb előrelépést tett. A 141 éves Henkel vállalat célja, hogy 2030-ig környezeti lábnyomának vonatkozásában az általa létrehozott értéket megtriplázza. A független fenntarthatósági besorolások és rangsorok tekintetében gyakran elismerik ágazatának fenntarthatósági vezetőjeként.
„Meggyőződésünk, hogy a fenntarthatóságra való összpontosításunk ma fontosabb, mint valaha. Nagyon izgatottak vagyunk, hogy a Plastic Bankkal együttműködve Haiti szigeténél megakadályozzuk a műanyaghulladék bejutását az óceánba, és javítsuk a szegénységben élő emberek életét. Az együttműködésbe vezető márkákat vontunk be, amivel azt szeretnénk elérni, hogy tovább növeljük a műanyaghulladékkal kapcsolatos fogyasztói tudatosságot, és felhívjuk a figyelmet a környezeti fenntarthatóság és a társadalmi fejlődés iránti elkötelezettségünk erejére” – mondta Kathrin Menges, a Henkel humán erőforrás részlegének ügyvezető alelnöke és a Henkel fenntarthatósági tanácsának elnöke.
A lehetőségek lépcsőfokai
„A Plastic Bankkal létrehozott partnerségi kapcsolat során a Henkel kiemelkedő szépségmárkája a Schwarzkopf, és a Laundry & Home Care üzletág vezető márkái vesznek részt. A partnerség kezdetben Haitire összpontosít, ahol a hulladékgazdálkodási infrastruktúra hiánya miatt a sziget jelentős pozitív hatású potenciállal rendelkezik. A szigeten élő helyi közösségek pénzt, árucikkeket és szolgáltatásokat kapnak a műanyaghulladék gyűjtéséért. A begyűjtött műanyaghulladékot szelektálják, feldolgozzák, majd az újrahasznosítási értékláncokba integrálják Social Plastic®-ként: mely olyan anyag, amit a Plastic Bank ellenőriz és jelzéssel lát el arról, hogy a hulladékot begyűjtő emberek a piaci árat meghaladó fizetséget kaptak a műanyaghulladékért. „Nagy örömünkre szolgál a Henkellel és vezető márkáival való partnerségi kapcsolatunk bejelentése. A fenntarthatóság globális vezetőivel való együttműködés lehetővé teszi számunkra, hogy még több embert érjünk el a megoldásunkkal és még nagyobb hatást gyakoroljunk a környezetünkre. Együtt meg tudjuk akadályozni az óceán műanyagok általi szennyezését, a hulladék pénzeszközzé alakításával pedig a szegénységben élő emberek számára egyben a lehetőségek lépcsőfokait is felépítjük” – nyilatkozta David Katz, a Plastic Bank alapítója és vezérigazgatója.
Fenntarthatóság a vezető márkák révén
Az új partnerségi kapcsolat a Henkel fenntartható csomagolással és újrahasznosítással kapcsolatos meglévő tevékenységeire épül. 2016-ban a Henkel újrahasznosított műanyagot használt világszerte mintegy 1,3 milliárd mosószer, tisztítószer és szépségápolási termékei csomagolása során. Ez a Henkel fenntartható csomagolás iránti elkötelezettségének erejét is jelzi, mely három fő alapelvet követ: kevesebb csomagolás és hulladék, jobb csomagolás, a körkörös gazdaság lehetővé tétele. „A Plastic Bank egyedülálló megoldást nyújt az óceánban felgyülemlő műanyag problémájára, mivel a hulladékot annak keletkezésekor kezeli. A márkáinkkal épített partnerkapcsolat kiterjeszti meglévő kezdeményezéseinket még inkább hangsúlyozva, hogy a társadalmi haladás támogatására összpontosítunk” – nyilatkozta Thomas Müller-Kirschbaum, a Henkel Laundry & Home Care üzletágának globális kutatási és fejlesztési vezetője.
A Henkel Plastic Bank számára nyújtott támogatása újabb előrelépést jelent a vállalat környezeti fenntarthatósággal és a társadalmi fejlődéssel kapcsolatos folyamatos elkötelezettsége tekintetében. Példaként említendő, hogy az új partnerség kiegészíti a Schwarzkopf szépségmárka „Million Chances” kezdeményezését, amely fiatal lányokat és nőket segít pozitívabb személyes jövő megteremtéséhez szerte a világon. Az elmúlt évben a Schwarzkopf világszerte több ezer lány és nő számára nyújtott szakképzést és oktatási lehetőségeket Horvátországtól kezdve Szlovénián át egészen Kínáig, Indiáig, Kolumbiáig, Dél-Afrikáig. „A Schwarzkopf és a Plastic Bank két fő célt határozott meg: a környezet védelme és az emberek életminőségének javítása. Együtt képesek vagyunk a szegénységben élő közösségek számára megteremteni a jobb életminőséget, úgy, hogy lehetővé tesszük a megbízható jövedelemhez való hozzájutást” – tette hozzá Marie-Ève Schröder, a Henkel Beauty Care üzletágának nemzetközi marketing igazgatója
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >