Henkel: Elkötelezettség a fenntartható csomagolás iránt
A Henkel bejelentette, hogy megállapodást kötött a Waste Free Oceans („Hulladékmentes Óceánok”) alapítvánnyal az óceánok és folyók műanyaghulladékának összegyűjtéséről és azok több mint egymillió flakonná történő átalakításáról, amelyet a vállalat Lovables elnevezésű mosószer márkájához fog felhasználni. Ez az eddigi legnagyobb, a civil szervezet által kötött együttműködések között, és legalább három évre szól. A partnerek célja, hogy együttesen annyi műanyagot távolítsanak el a folyókból, tavakból, tengerekből és óceánokból, amely évente 100 tonna felhasználható újrahasznosított anyag előállításához elegendő.
A Waste Free Oceans 2011-ben alakult azzal a küldetéssel, hogy vállalkozásokkal és más szervezetekkel társulva a világ óceánjaiból és folyóiból összegyűjtsék a műanyagokat és új terméket hozzanak létre belőlük. „Az óceánok és a folyók a Föld legnagyobb kiterjedésű és legsokszínűbb erőforrásai közé tartoznak, de nem gondoskodunk a megfelelő védelmükről” – mondta Bernard Merkx, a Waste Free Oceans társalapítója. „Becslések szerint évente 8 millió tonna műanyag kerül óceánjainkba, ami 15 darab, műanyaggal teli bevásárlótáskát jelent a tengerpart minden egyes méterén világszerte. A Waste Free Oceans válasza erre az, hogy a probléma megoldása érdekében partneri kapcsolatokat alakítunk ki. Nagy örömünkre szolgál, hogy együtt dolgozhatunk a Henkellel és közösen alakíthatjuk ki a helyreállítási intézkedéseket: Ez az eddigi legnagyobb és legtöbbet ígérő partnerségünk egyedülálló partnerrel, amelynek célja annyi tengeri szemét eltávolítása a környezetből, amely legalább három éven keresztül elegendő mennyiséget biztosít, évente 100 tonna felhasználható újrahasznosított anyag előállításához.”
Gyűjtések a Duna mentén és a Földközi-tengeren
A Henkel és a Waste Free Oceans közötti partnerség 2018 tavaszán a műanyaghulladék Dunából való összegyűjtésével kezdődik. A tevékenységek Bulgáriától Magyarországon át Romániáig különféle helyszíneken lesznek, amelyeket úgy választottak ki, hogy részletesen elemezték, hogy a folyó áramlatai és földrajzi adottságai hogyan alakítják ki a műanyagok bizonyos pontokon történő felhalmozódását. Az önkéntesek összegyűjtik a műanyaghulladékot a folyópartokról és a strandokról, míg a halászokból álló csapatok egy speciális halászhálóval távolítják el a lebegő műanyaghulladékot a vízből. A vonóhálós halászhajók egy-egy út során 2-8 tonnányi tengeri hulladékot tudnak összegyűjteni. A Duna menti gyűjtéseket a nyár folyamán a Földközi-tenger számos területén végzett tevékenységek követik.
A tengeri műanyaghulladék fenntartható csomagolássá való átalakítása
Újrahasznosítás után a műanyag a Lovables mosószer márka flakonjaiban kerül felhasználásra. Idén bevezetendő Lovables olyan különlegesen finom mosást tesz lehetővé, amely megőrzi a szövetek minőségét és a színeket, ezzel védve a vásárlók kedvenc ruháit. A Lovables flakonok 100 százalékban újrahasznosított anyagból készülnek, és a márka célja, hogy több mint egymillió flakonhoz felhasználják a Waste Free Oceans által összegyűjtött újrahasznosított tengeri műanyaghulladékot. „A Waste Free Oceans-szel való partnerségünk újabb előrelépés a fenntartható csomagolás és újrahasznosítás előmozdítása iránti elkötelezettségünkben” – mondta prof. dr. Thomas Müller-Kirschbaum, a Henkel Laundry & Home Care üzletágának globális kutatás-fejlesztési vezetője. „Együtt jelentős mennyiségű műanyagot távolíthatunk el a környezetből, ugyanakkor növelhetjük a tengeri műanyaghulladékkal és az óceánok, folyók védelmének szükségességével kapcsolatos fogyasztói tudatosságot.”
A Henkel fenntartható csomagolás iránti elkötelezettsége három alapelvet követ: kevesebb csomagolás és hulladék, jobb csomagolás és a körkörös gazdaság előmozdítása. 2017-ben a Henkel világszerte több mint 1,2 milliárd flakon mosószer, háztartási tisztító és szépségápolási termék csomagolásánál használt fel újrahasznosított műanyagot. Ez az új partnerség a Waste Free Oceans-szel a vállalat fenntartható csomagolással és újrahasznosítással kapcsolatos meglévő tevékenységeire épül, mint például a Plastic Bank társadalmi vállalkozással való együttműködése.
Kapcsolódó cikkeink
Ruhák, illatok, érzelmek
Hogyan lehet egy öblítő egyszerre hatékony, illatos és fenntartható? A…
Tovább olvasom >Alumíniumpalackos bort vezet be a brit Aldi
Április 14-től alumíniumpalackos saját márkás borral bővül az Aldi kínálata…
Tovább olvasom >Delhaize Belgium ingyenessé teszi az online rendelések üzletbeli átvételét
A Delhaize Belgium bejelentette, hogy eltörli az online rendelések üzletbeni…
Tovább olvasom >További cikkeink
Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >