Henkel: Együtt a fenntarthatóságért
Megjelent a Henkel legfrissebb, sorrendben 22. fenntarthatósági jelentése, amelynek fő témája a vállalat által 2012-ben bemutatott fenntarthatósági stratégia megvalósítása. A stratégia a „többet elérni kevesebből” célkitűzésre épül, amelynek értelmében a Henkel az erőforrások felhasználásának hatékonyságát a háromszorosára növeli 2030-ig. A cél érdekében a Henkel aktívan bevonja munkatársait a stratégia végrehajtását támogató programokba, valamint együttműködik partnereivel, hogy a fenntarthatósági személet a különböző értékláncokon belül is megvalósuljon.
A stratégia tükrözi azt az elkötelezettséget, hogy a Henkel vezető szerepet töltsön be a fenntarthatóság terén. A vállalat új, úttörő megoldásokat igyekszik találni a fenntarthatósági kihívásokra úgy, hogy ezzel párhuzamosan felelősen alakítja üzleti tevékenységét és növeli gazdasági sikereit is. „Komoly eredményeket értünk el 2012-ben” – hangsúlyozta Kathrin Menges, a Henkel humán erőforrásokért felelős alelnöke. A Henkel Fenntarthatósági Tanácsának elnöki posztját is betöltő alelnök elmondta: „a széleskörű programoknak, valamint a számos projektnek és kezdeményezésnek köszönhetően közel 47 ezer munkatársunk ismeri a közép- és hosszú távú célkitűzéseinket. Mindamellett jól tudjuk, hogy – az eddig elért eredmények ellenére – még nagyon hosszú út áll előttünk. A korlátozott mennyiségben rendelkezésre álló természeti erőforrások iránti egyre nagyobb igény ismeretében tovább kell fejlődnünk a fenntarthatóság terén úgy, hogy közben összehangoljuk a rövid távú igényeket a hosszú távú célokkal.”
Amellett, hogy az eddigieknél is aktívabban vonta be munkatársait a fenntarthatósági célkitűzések elérését támogató folyamatba, a Henkel 2012-ben tovább erősítette együttműködését partnereivel a teljes értékláncon belül. Mindez egyrészt a beszállítókkal, másrészt pedig az ügyfelekkel és a kereskedő partnerekkel való együttműködéseken keresztül valósult meg. A kereskedelmi partnerek kiemelten fontosak a Henkel számára, mert a fogyasztókat rajtuk keresztül lehet tájékoztatni a fenntarthatóbb termékek megjelenéséről és azok környezetbarát módon történő felhasználásáról.
Az elmúlt években elért eredmények mellett a 2012. évi fenntarthatósági teljesítmény is azt bizonyítja, hogy a Henkel folyamatosan törekszik a hatékonyság és a biztonság növelésére. Az elmúlt tizenegy évben a vállalatnak sikerült 44 százalékkal csökkentenie a vízfogyasztását és 43 százalékkal az energiafelhasználását. A vállalat hulladék kibocsátása a termelés metrikus tonnájára vetítve 55 százalékkal, a munkahelyi balesetek száma pedig 86 százalékkal csökkent. Ez mérföldkövet jelent a Henkel számára a 2015-ig szóló középtávú célkitűzéseket illetően, valamint ahhoz, hogy a vállalat 2030-ig háromszorosára növelje erőforrás-hatékonyságát.
Tavaly több olyan eredményt ért el a Henkel, amely a korábbi évekhez hasonlóan azt igazolja, hogy a vállalat vezető szerepet tölt be a fenntarthatóság terén. Például a Henkel immár 12 éve szerepel az FTSE4Good indexben, tavaly pedig sorozatban hatodik alkalommal került be iparágának fenntarthatóságban vezető vállalataként a Dow Jones Sustainability Indexbe, valamint sorrendben ötödször jelölték a világ legetikusabb vállalatai közé.
Fenntarthatósági Stratégia 2030
A Henkel célja, hogy 2030-ra minden euró árbevétel harmadannyi ráfordítást igényeljen, mint jelenleg. Annak érdekében, hogy csökkentse ökológiai lábnyomát és lehetővé tegye a fenntartható fogyasztást, a vállalat három fő területet határozott meg: termékek, partnerek és emberek. Elkötelezettségük és tudásuk révén a Henkel közel 47 ezer munkatársa a világ minden pontján részt vesz az új fenntarthatósági stratégia végrehajtásában. Az innovatív termékek fejlesztésén és gyártásán túl – ami egyben az alaptevékenységet is jelenti – a vállalat a továbbiakban is az ügyfeleivel és a fogyasztókkal, valamint beszállítóival és ipari felhasználóival való szoros együttműködésre összpontosít, annak érdekében, hogy a fenntarthatóság a teljes értékláncon keresztül érvényesüljön. A Henkel abban is segítséget nyújt partnereinek, hogy ők is csökkenthessék ökológiai lábnyomukat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >