Henkel: Együtt a fenntarthatóságért
Megjelent a Henkel legfrissebb, sorrendben 22. fenntarthatósági jelentése, amelynek fő témája a vállalat által 2012-ben bemutatott fenntarthatósági stratégia megvalósítása. A stratégia a „többet elérni kevesebből” célkitűzésre épül, amelynek értelmében a Henkel az erőforrások felhasználásának hatékonyságát a háromszorosára növeli 2030-ig. A cél érdekében a Henkel aktívan bevonja munkatársait a stratégia végrehajtását támogató programokba, valamint együttműködik partnereivel, hogy a fenntarthatósági személet a különböző értékláncokon belül is megvalósuljon.
A stratégia tükrözi azt az elkötelezettséget, hogy a Henkel vezető szerepet töltsön be a fenntarthatóság terén. A vállalat új, úttörő megoldásokat igyekszik találni a fenntarthatósági kihívásokra úgy, hogy ezzel párhuzamosan felelősen alakítja üzleti tevékenységét és növeli gazdasági sikereit is. „Komoly eredményeket értünk el 2012-ben” – hangsúlyozta Kathrin Menges, a Henkel humán erőforrásokért felelős alelnöke. A Henkel Fenntarthatósági Tanácsának elnöki posztját is betöltő alelnök elmondta: „a széleskörű programoknak, valamint a számos projektnek és kezdeményezésnek köszönhetően közel 47 ezer munkatársunk ismeri a közép- és hosszú távú célkitűzéseinket. Mindamellett jól tudjuk, hogy – az eddig elért eredmények ellenére – még nagyon hosszú út áll előttünk. A korlátozott mennyiségben rendelkezésre álló természeti erőforrások iránti egyre nagyobb igény ismeretében tovább kell fejlődnünk a fenntarthatóság terén úgy, hogy közben összehangoljuk a rövid távú igényeket a hosszú távú célokkal.”
Amellett, hogy az eddigieknél is aktívabban vonta be munkatársait a fenntarthatósági célkitűzések elérését támogató folyamatba, a Henkel 2012-ben tovább erősítette együttműködését partnereivel a teljes értékláncon belül. Mindez egyrészt a beszállítókkal, másrészt pedig az ügyfelekkel és a kereskedő partnerekkel való együttműködéseken keresztül valósult meg. A kereskedelmi partnerek kiemelten fontosak a Henkel számára, mert a fogyasztókat rajtuk keresztül lehet tájékoztatni a fenntarthatóbb termékek megjelenéséről és azok környezetbarát módon történő felhasználásáról.
Az elmúlt években elért eredmények mellett a 2012. évi fenntarthatósági teljesítmény is azt bizonyítja, hogy a Henkel folyamatosan törekszik a hatékonyság és a biztonság növelésére. Az elmúlt tizenegy évben a vállalatnak sikerült 44 százalékkal csökkentenie a vízfogyasztását és 43 százalékkal az energiafelhasználását. A vállalat hulladék kibocsátása a termelés metrikus tonnájára vetítve 55 százalékkal, a munkahelyi balesetek száma pedig 86 százalékkal csökkent. Ez mérföldkövet jelent a Henkel számára a 2015-ig szóló középtávú célkitűzéseket illetően, valamint ahhoz, hogy a vállalat 2030-ig háromszorosára növelje erőforrás-hatékonyságát.
Tavaly több olyan eredményt ért el a Henkel, amely a korábbi évekhez hasonlóan azt igazolja, hogy a vállalat vezető szerepet tölt be a fenntarthatóság terén. Például a Henkel immár 12 éve szerepel az FTSE4Good indexben, tavaly pedig sorozatban hatodik alkalommal került be iparágának fenntarthatóságban vezető vállalataként a Dow Jones Sustainability Indexbe, valamint sorrendben ötödször jelölték a világ legetikusabb vállalatai közé.
Fenntarthatósági Stratégia 2030
A Henkel célja, hogy 2030-ra minden euró árbevétel harmadannyi ráfordítást igényeljen, mint jelenleg. Annak érdekében, hogy csökkentse ökológiai lábnyomát és lehetővé tegye a fenntartható fogyasztást, a vállalat három fő területet határozott meg: termékek, partnerek és emberek. Elkötelezettségük és tudásuk révén a Henkel közel 47 ezer munkatársa a világ minden pontján részt vesz az új fenntarthatósági stratégia végrehajtásában. Az innovatív termékek fejlesztésén és gyártásán túl – ami egyben az alaptevékenységet is jelenti – a vállalat a továbbiakban is az ügyfeleivel és a fogyasztókkal, valamint beszállítóival és ipari felhasználóival való szoros együttműködésre összpontosít, annak érdekében, hogy a fenntarthatóság a teljes értékláncon keresztül érvényesüljön. A Henkel abban is segítséget nyújt partnereinek, hogy ők is csökkenthessék ökológiai lábnyomukat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >