Henkel a tervezettnél előbb érte el az első fenntarthatósági céljait
A Henkel fenntarthatósági jelentése a vállalat által 2014-ben megtett fontos környezetvédelmi és társadalmi jellegű előrelépéseket részletezi. A jelentés kiemeli a Henkel-munkatársak aktív szerepvállalását, és a vállalat 2030-ig vállalt fenntarthatósági céljaiban való előrelépését. A munkatársak szerepvállalásán alapul a Henkel fenntarthatósági nagykövetek programja, amely Magyarországon eddig közel 1400 kisiskolás gyereket ért el.
„A Henkel fenntarthatósági stratégiája nagyon hatékonynak bizonyult, az öt kitűzött időközi célunk közül négyet a tervezettnél korábban teljesítettünk. A munkatársaink kulcsszerepet játszanak a siker elérésében, és továbbra is szükségünk van az elkötelezettségükre és szaktudásukra ahhoz, hogy tovább fejlődhessünk” – mondta Kathrin Menges, a humánerőforrás és az infrastrukturális szolgáltatások vezetője, a Henkel Fenntarthatósági Tanácsának elnöke.
A 2012-ben bevezetett stratégia hosszú távú célja, hogy a vállalat többet érjen el kevesebből, és az erőforrások felhasználásának hatékonyságát a háromszorosára növelje 2030-ra. A Henkel célja, hogy 2011 és 2015 között 30 százalékkal javítsa a vállalat ökológiai lábnyomának és a termelt értékek arányát.
2014 végére a Henkel lényeges előrelépést tett, az energiahatékonyság 20 százalékkal, a vízfelhasználás 19 százalékkal, a hulladék mennyisége 18 százalékkal (22 százalékkal az építési és bontási hulladék nélkül), a munkahelyi balesetek száma pedig 25 százalékkal csökkent. A vállalat célja, hogy a teljesítményét 2015-re tovább javítsa, valamint 2020-ra további, időközi célokat dolgozzon ki. A Henkel számára a fenntarthatóság területén való vezető szerep nemcsak felelősség, de egyben lehetőség is arra, hogy versenyképességét folyamatosan megerősítse. A fenntarthatósági stratégia kivitelezéséhez három stratégiai alapelv kulcsfontosságú: a termékek, a partnerek és a munkatársak. A vállalat olyan termékek fejlesztésén dolgozik, amelyek még több értéket és jobb teljesítményt nyújtanak, valamint kisebb az ökológiai lábnyomuk. A partnereivel együttműködve a Henkel folyamatosan azon dolgozik, hogy termékeit folyamatosan fejlessze a teljes értékláncon keresztül. A munkatársak aktív szerepvállalása nagyon fontos szerepet játszik abban, hogy a Henkel elérje a 2030-ra kitűzött ambiciózus céljait.
A munkatársak szerepvállalásán alapul a Henkel fenntarthatósági nagykövetek programja. A projekt segítségével a munkatársak megismerkednek a fenntarthatóság kérdésével, és ezt a tudást kollégáikkal, beszállítóikkal, a vásárlókkal, a fogyasztókkal és diákokkal is megoszthatják. A program 2012. júliusi indulása óta 3800 munkatárs vált fenntarthatósági nagykövetté 70 országban, és 36000 diákot érték el a programmal 37 országban.
A Magyarországon két éve futó program kiemelten jó eredményeket ért el: eddig a nagykövetek 44 alkalommal tartottak oktatást 31 magyarországi iskolában, amelyeken közel 1400 gyerek vett részt. Magyarországon jelenleg 37 fenntarthatósági nagykövete van a Henkelnek, ezzel az eredménnyel a magyarországi Henkel a közép-kelet-európai régióban dobogós helyet ért el. A Fenntarthatóság Nagykövet programot az Önkéntes Központ Alapítvány pályázatán „Az év vállalati önkéntes programjának” választották tavaly decemberben.
A Henkel fenntarthatóság területén elért eredményeit 2014-ben is elismerték, számos németországi és nemzetközi fenntarthatósági ranglistán, indexben vezető pozíciót töltött be a vállalat. A Henkel ismét szerepelt Dow Jones Globális Fenntarthatósági Indexében. A vállalat a Dow Jones Globális Fenntarthatósági Index 1999-es alapítása óta szerepel annak listáján, nyolcadik alkalommal szektorának vezetőjeként. Tizennegyedik éve szerepel folyamatosan a Henkel a nemzetközi FTSE4Good indexben is.
Kapcsolódó cikkeink
Az Alfa Group gyorsítaná az ingatlanok zöld átállását Magyarországon
Jelentősen fel kell gyorsítani a hazai ingatlanpiac ESG követelményeknek való…
Tovább olvasom >Hamarosan elkészül a második európai Heatcube a KALL Ingredients magyarországi telephelyén
A Kyoto Group bejelentése szerint jelentős előrehaladást ért el a…
Tovább olvasom >Új ESG-részletszabályok jelentek meg
Augusztus 15-én kihirdetésre kerültek azok a végrehajtási rendeletek, amelyek pontos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >