Henkel a jótékonysági elköteleződés jó példája: közel 330 millió forint adomány
A Henkel Magyarország Consumer Brands üzletágánál a tavalyi évben különösen nagy hangsúlyt kapott a jótékony, önzetlen cselekedet. Nemcsak termék- és pénzadománnyal, hanem önkéntes csapattevékenységekkel is hozzájárultak több szervezet munkájához.
A Henkel vállalati kultúrájában mélyen beágyazódott a társadalmi szerepvállalás és ez az értékteremtő szellemiség mind a márkák, mind a munkatársak elkötelezettségében megnyilvánul. A Henkel Magyarország Consumer Brands üzletága 2024-ben is nagy mértékben segítette számos hazai szervezet és intézmény munkáját, többéves hagyományt teremtve.
A Henkel nemzetközi „Social Partnership” kezdeményezése keretében Magyarországon is olyan szervezeteket, egyesületeket vagy közintézményeket támogat a vállalat, amelyek választ adnak egy-egy társadalmi problémára. A Consumer Brands üzletág közel kétszázezer mosó- és tisztítószert, illetve kozmetikai termékeket adományozott azoknak a szervezeteknek, akik megoldást, segítséget nyújtanak nehéz helyzetekben. Például, mint nem élelmiszert gyártó vállalat a Henkel elsők között lépett partnerségre a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel, és egyből az aranyfokozatú támogatói kategóriába került. Továbbá az üzletág folytatva előző években kialakult támogatási tevékenységét többek között termékadományaival részt vett az Ökumenikus Segélyszervezet sulikezdés programjában, segítette az Egyszülős Központ, és a Magyar Református Szeretetszolgálat nélkülözhetetlen tevékenységét is.
A Henkel munkatársai is aktívan kiveszik a részüket, ha támogatásról van szó. A vállalt munkavállalói önkéntességi programján a dolgozók jótékonysági tevékenységükhöz pályázhatnak a cégtől anyagi, – és/vagy termékhozzájárulást, de akár fizetett szabadságot is kérhetnek. A pályázatok kiemelt célcsoportja általában mindig a gyerekek, nehéz sorban élők, vagy önsegítő csoportok. A benyújtott pályázatokat a Henkel központi CSR csapata bírálja el. A Consumer Brands üzletág munkatársai több pályázatot is elnyertek segítve így többek mellett az Örökbe fogadok Közhasznú Egyesület, a Magyar Katolikus, és Karitász Segélyszervezetek, az Országos Mentőszolgálat Alapítvány, vagy éppen a Segítség Köve Alapítvány áldozatos munkáját.
Ez utóbbi csepeli (XXI. kerület) központtal működő alapítvány olyannyira élvezi a munkatársak támogatását, hogy számukra több ízben is önkéntes ruhagyűjtést is szerveztek. Ha már a munkatársak önkéntes tevékenységét említjük nem maradhatnak ki a felsorolásból azok az egyéb jótékonysági csapatprogramok sem, melyek során közösen pl. parkokba fákat ültettek a 10 Millió Fa Alapítvány koordinálásával (2024-ben Csepelen az Árpád utcai lakótelepen), vagy madáretetőt, madárodút barkácsoltak, ill. az ünnep közeledtével bonbont, adventi koszorút készítettek szintén adományozási céllal.
A Henkel támogatásai a fent említettek mellett jól ismert márkáin keresztül is formát öltenek. Figyelemre méltó a Consumer Brands üzletág évről-évre megjelenő „Játék egy zöldebb jövőért” fenntarthatósági promóciója, a „Persil a gyerekekért” akciója, a Perwoll Fenntartható Divat napja” és a „Tegyünk együtt a mellrák ellen” Pink október kezdeményezése.

Játszótér átadó esemény a „Játék egy zöldebb jövőért”
kampány keretében.
Szak Zsuzsanna
„Nagyon megérintenek bennünket a nehéz sorsok, és szívesen segítünk. Mosó- és tisztítószer, ill. kozmetikai termékeink sok esetben segítik a nélkülözők mindennapi megélhetését. Boldog vagyok, hogy olyan munkatársaim vannak, akikre csapatként is lehet számítani, közösen tehetünk a jó ügyekért. Külön köszönet illeti a fogyasztóinkat és kereskedelmi partnereinket, akik aktívan részt vesznek márkáink kiemelt jótékonysági kezdeményezéseiben, és hozzájárulásukkal több mint 28 M Ft-tal tudtunk anyagi támogatást vagy eszközbeszerzést nyújtani különböző szervezeteknek. A termékadományaink értéke pedig éves összesítésben több mint 300 M Ft-ot tett ki”
– összegzi az elmúlt évet Szak Zsuzsanna, a Henkel Magyarország Consumer Brands üzletág igazgatója.
A cikk a Trade magazin 2025/2-3. számában is olvasható.
(x)
Kapcsolódó cikkeink
Újra PET-kalózok szálltak vízre a Tisza-tó megtisztításáért
Június közepén immár hatodik alkalommal rendezték meg a Tisza-tavi PET…
Tovább olvasom >Henkel Magyarország: Karrier, értékek, időtálló bizalom
A világ egyik legátfogóbb munkáltatói márkakutatása, a Randstad Employer Brand…
Tovább olvasom >Újabb 1800 fával zöldít a Henkel és a 10 Millió Fa Alapítvány
Öt éve működik együtt a Henkel Magyarország és a 10…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem a méret számít, hanem a partnerség: a Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Innováció és hagyomány kéz a kézben
Fenntartható fejlődés, technológiai újítások, tudatos márkaépítés – ezek mentén alakítja…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a vendégek messziről elkerülik azokat az éttermeket, ahol rossz a mosdók állapota
A Tork nemzetközi felmérésében a válaszadók 73%-a arról számolt be,…
Tovább olvasom >