Helyreállt a válság előtti bizalom
Az idei évben pozitív változásokra számítanak a vállalkozások, hiszen válság előtti értékére emelkedett a K&H kkv bizalmi index, így jelenleg –14 ponton áll.
A K&H kkv bizalmi index – a GFK és a Corvinus Egyetem által készített Fogyasztói Bizalmi Index fogyasztói index növekedésének megtorpanásával ellentétben – tovább emelkedett, így 2009. negyedik negyedéves értéke –14 ponton áll. A gazdasági visszaesés – ezen belül is a GDP, az ipari termelés, valamint a beruházások csökkenésének – idei évben várható megállását és lassú javulását prognosztizáló előrejelzések, a tőzsdeindexek erősödése, valamint a forint árfolyam viszonylagos stabilitása a mikro–, kis– és középvállalkozások következő egy évre vonatkozó várakozásait mutató K&H kkv bizalmi indexre is hatással voltak: legutóbb mintegy 6 ponttal nőtt a mutató értéke, így elérte válság előtti értékét.
A vállalkozások bizalmának erősödése leginkább az előző negyedévhez képest jelentősen javuló árbevétel– és profitvárakozásoknál, valamint a közterhek további csökkenésére vonatkozó várakozásoknál figyelhető meg leginkább.
A vállalkozások pesszimistán látják a vevők átlagos fizetési határidejének változását, mivel annak további emelkedésére számítanak.
A javuló gazdasági helyzet további jele lehet, hogy több mint egy éves megtorpanása után ismét visszaállt a beruházási hajlandóságot mutató részindex: 10 százalékpontos növekedést követően újra a vállalkozások 72 százaléka tervez valamilyen beruházást – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >