Helyi termékeket forgalmazó bolt nyílt Szekszárdon
Helyi termékeket forgalmazó bolt nyílt pénteken Szekszárdon, az európai uniós támogatással indított nonprofit vállalkozás később helyi védjeggyel ellátott élelmiszereket kínál a vásárlóknak.
A boltot a szekszárdi Eco-Sensus Közhasznú Nonprofit Kft. egy 88 millió forintos európai uniós támogatással megvalósított projekt keretében építette meg; a Környezet és Energia Operatív Program támogatása a projekt 95 százalékát finanszírozta.
Csillag Péter, a kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: a projekt célja egy helyiélelmiszer-rendszer létrehozása Szekszárdon és környékén. Az üzlet mellett kialakítottak egy helyi termelői adatbázist, amelyben jelenleg közel száz termelő szerepel, és megalkották a Szekszárd és környéke minőségi helyi védjegy szabályzatát. Ebben a termék minősége és helyi előállítása mellett feltételként szerepel az is, hogy azt környezetbarát módon csomagolják – mondta a cégvezető. A védjegyet eddig egy borászat kapta meg.
Az 50 négyzetméteres üzlet és a hozzá kapcsolódó borbemutató terem, amelyek megépítésére a források mintegy felét fordították, jelenleg több mint húsz termelő áruit kínálja, egyebek közt húskészítményeket, tejtermékeket, fűszereket, gyümölcslét, mézet, bort lehet vásárolni. A remények szerint a termelői kör és a kínálat, főleg zöldségekkel, bővülni fog – jegyezte meg a kft. ügyvezetője.
Csillag Péter kitért arra is, hogy nem céljuk az alacsony árszínvonal. Az üzletnek, amelynek forgalma becslés szerint évi 80-100 millió forint lesz, az ott dolgozók bérét és a fenntartási költségeket kell kitermelnie – mondta az ügyvezető igazgató. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >