Helyi márkákat exportál a SPAR Croatia a szomszédos piacokra
Folyamatosan növekszik a horvát termékek iránti kereslet az ausztriai, olaszországi, magyarországi és szlovéniai SPAR-üzletekben: a SPAR értékesítési hálózatán belül a horvát termékek értékesítése 2023 első hat hónapjában elérte a 82 millió eurót, szemben az előző év azonos időszakában mért 66,7 millió euróval.
A SPAR Croatia horvát gyártókkal együttműködve fejlesztette ki az exportra szánt első saját márkás termékeket, melyek magas minőségét a külföldi piacokon elért sikerük tükrözi.
A SPAR Croatia 2023-ban kezdte meg a horvát saját márkás termékek exportját a több mint 1500 üzletből álló ausztriai hálózatba.
Szlovéniában az árbevétel a 2022-es 52 millió euróról 64 millió euróra ugrott, elsősorban a horvát termelőkkel, köztük a Zigante Tartufival, a Vindijával, a ZMH Horvattal és az Al Pontéval való jobb együttműködésnek köszönhetően. Az országban 43 horvát saját márkás termék kapható, ami hozzájárult a termelők piaci penetrációjának növekedéséhez.
A SPAR Croatia a márka 2005-ös bevezetése óta együttműködik a helyi termelőkkel Horvátországban, és ezt az együttműködést 2020-ban tovább bővítette. A friss terményeket a kiskerekedő a „Horvátország kertjei” márka alatt forgalmazza, és az „Igen, helyi” kampányokkal népszerűsíti. A SPAR saját márkás termékei is helyi termelőktől származnak a regionális és nemzetközi beszerzésű termékválasztékkal összhangban.
SPAR
Kapcsolódó cikkeink
A változó körülményekhez való alkalmazkodás nélkül sötét jövő vár a magyar agráriumra
Bár Európa-szerte kedvezőbb terméshozamokat jeleznek előre az uniós szakértők, Magyarországon…
Tovább olvasom >Bőséges termés, drága kenyér – Horvátországban a jó búzaév ellenére is nőnek az árak
Bár kivételesen jó búzaterméssel zárul a 2025-ös aratási szezon Horvátországban,…
Tovább olvasom >Hullik a horvát marha
Horvátországban lépfene okozott hirtelen elhullást a marhaállományban Split-Dalmát és Sibenik-Knin…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >