HELL: nem mindegy, miből iszunk! Igenis van különbség a csomagolóanyagok között
Nem minden csomagolóanyag és italcsomagolás bír ugyanazon tulajdonságokkal újrahasznosíthatóság szempontjából és ezt fontos észben tartanunk, ha a fenntarthatóság és a körforgásos gazdaság megteremtése a célunk. A szelektív gyűjtés fontos, de a körforgásos gazdaság nem csak a fogyasztó hozzáállásán és odafigyelésén múlik, elsődleges a gyártói felelősség is, hiszen hiába dobjuk ki az italdobozunkat jó helyre, ha az utána nem kerül vissza a körforgásba!
Az alumínium egy kimondottan jól és gazdaságosan, az eredeti csomagolóanyag előállításához képest 95%-os energiahatékonysággal újrahasznosítható alapanyag, és ami a legfontosabb, mindeközben nem veszít a minőségéből, tehát gyakorlatilag végtelenszer újrahasznosítható. Óriási jelentőségű előny ez, hiszen így válhat valóra, hogy annak az italdoboznak az alapanyaga, melyből akár nagyapáink ittak, most a mi kosarunkban landol egy vásárláskor. Ráadásul a folyamat is rendkívül gyors: mindössze 60 nap kell ahhoz, hogy egy aludoboz új életre keljen, és újrahasznosítva ismét találkozzunk vele a boltok polcain.
Fontos tudni, hogy a PET palack sajnos nem hasznosítható újra PET palackként végtelenszer, pár alkalom után nem lehet belőle élelmiszerbiztonsági szempontból megfelelő italcsomagolás, csak alacsonyabb minőségű termék, például kerti bútor vagy körömkefe. Végül így vagy úgy, de szemétként végzi.
A HELL ENERGY, felismerve, hogy az egyszerhasználatos műanyagcsomagolás – a növekvő fogyasztás és a műanyag csomagolóanyagok újrahasznosítási arányára tekintettel – fenntarthatósági szempontból nem hatékony megoldás, évekkel ezelőtt elkötelezte magát az alumínium mellett. Megépítette aludoboz gyárát, a Quality Packot, és folyamatosan csökkenti a PET palackos kiszerelés arányát a portfoliójában: az elmúlt 5 évben 5% alá csökkentette, és arra törekszik, hogy 2025-re ez a szám 1% alatt legyen. A HELL 2021 februárjától ráadásul a világon az egyik legmagasabb újrahasznosított tartalommal bíró alumínium alapanyagot használja valamennyi alumínium italdoboza esetében. A kiváló minőségű Hydro CIRCAL alkalmazása, amely igazoltan legalább 75% újrahasznosított alumíniumot tartalmaz, fenntarthatósági szempontból az egész iparág számára mérföldkő. Ez azt jelenti, hogy a visszagyűjtött és felhasznált alumínium legalább egyszer már biztosan volt fogyasztói termék. Minél nagyobb az újrahasznosított tartalom, annál jobb a környezet számára.
A hazai piacvezető hazai energiaital-gyártó a döntéssel szeretne példát mutatni a nagy multinacionális márkák számára is. Abban az esetben, ha a gyártók elköteleznék magukat a valóban újrahasznosítható alapanyagok és a minél magasabb arányú újrahasznosított anyagot tartalmazó csomagolás használata mellett, zárulhatna a kör, valóban megvalósulna a körforgásos gazdaság.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >Csomagolás újragondolva
A gyűjtőcsomagolás az FMCG szektor egyik legfontosabb eleme, amely jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >