HELL: nem mindegy, miből iszunk! Igenis van különbség a csomagolóanyagok között
Nem minden csomagolóanyag és italcsomagolás bír ugyanazon tulajdonságokkal újrahasznosíthatóság szempontjából és ezt fontos észben tartanunk, ha a fenntarthatóság és a körforgásos gazdaság megteremtése a célunk. A szelektív gyűjtés fontos, de a körforgásos gazdaság nem csak a fogyasztó hozzáállásán és odafigyelésén múlik, elsődleges a gyártói felelősség is, hiszen hiába dobjuk ki az italdobozunkat jó helyre, ha az utána nem kerül vissza a körforgásba!
Az alumínium egy kimondottan jól és gazdaságosan, az eredeti csomagolóanyag előállításához képest 95%-os energiahatékonysággal újrahasznosítható alapanyag, és ami a legfontosabb, mindeközben nem veszít a minőségéből, tehát gyakorlatilag végtelenszer újrahasznosítható. Óriási jelentőségű előny ez, hiszen így válhat valóra, hogy annak az italdoboznak az alapanyaga, melyből akár nagyapáink ittak, most a mi kosarunkban landol egy vásárláskor. Ráadásul a folyamat is rendkívül gyors: mindössze 60 nap kell ahhoz, hogy egy aludoboz új életre keljen, és újrahasznosítva ismét találkozzunk vele a boltok polcain.
Fontos tudni, hogy a PET palack sajnos nem hasznosítható újra PET palackként végtelenszer, pár alkalom után nem lehet belőle élelmiszerbiztonsági szempontból megfelelő italcsomagolás, csak alacsonyabb minőségű termék, például kerti bútor vagy körömkefe. Végül így vagy úgy, de szemétként végzi.
A HELL ENERGY, felismerve, hogy az egyszerhasználatos műanyagcsomagolás – a növekvő fogyasztás és a műanyag csomagolóanyagok újrahasznosítási arányára tekintettel – fenntarthatósági szempontból nem hatékony megoldás, évekkel ezelőtt elkötelezte magát az alumínium mellett. Megépítette aludoboz gyárát, a Quality Packot, és folyamatosan csökkenti a PET palackos kiszerelés arányát a portfoliójában: az elmúlt 5 évben 5% alá csökkentette, és arra törekszik, hogy 2025-re ez a szám 1% alatt legyen. A HELL 2021 februárjától ráadásul a világon az egyik legmagasabb újrahasznosított tartalommal bíró alumínium alapanyagot használja valamennyi alumínium italdoboza esetében. A kiváló minőségű Hydro CIRCAL alkalmazása, amely igazoltan legalább 75% újrahasznosított alumíniumot tartalmaz, fenntarthatósági szempontból az egész iparág számára mérföldkő. Ez azt jelenti, hogy a visszagyűjtött és felhasznált alumínium legalább egyszer már biztosan volt fogyasztói termék. Minél nagyobb az újrahasznosított tartalom, annál jobb a környezet számára.
A hazai piacvezető hazai energiaital-gyártó a döntéssel szeretne példát mutatni a nagy multinacionális márkák számára is. Abban az esetben, ha a gyártók elköteleznék magukat a valóban újrahasznosítható alapanyagok és a minél magasabb arányú újrahasznosított anyagot tartalmazó csomagolás használata mellett, zárulhatna a kör, valóban megvalósulna a körforgásos gazdaság.
Kapcsolódó cikkeink
A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Új festmények a Mizo Art Coffee csomagolásain
A Mizo Coffee Selection idén nyáron ismét újraértelmezi a kávézás…
Tovább olvasom >Ilyen, amikor valóra válik egy álom: egy este Michele Morrone társaságában, csak a HELL nyerteseinek
Igazi álom vált valóra a HELL ENERGY nemzetközi nyereményjátékának különdíjasai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >