Új stratégiát jelentett be a Heineken

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 10. 27. 09:47
🎧 Hallgasd a cikket:

A holland Heineken bemutatta frissített ötéves stratégiáját, amely a sörértékesítés növelését és a költségek csökkentését célozza.

A világ második legnagyobb sörgyártója közepes mértékű, egyszámjegyű éves organikus árbevétel-növekedéssel számol 2030-ig, miközben hatékonyságát a mesterséges intelligencia integrálásával és működési modellváltással igyekszik fokozni – adta hírül a Reuters.

A múlt csütörtöki sevillai befektetői tájékoztatón Dolf van den Brink vezérigazgató elismerte, a vállalat teljesítménye nem elégséges és bár voltak jó évei, sok kihívással is szembesült.

A Heineken 17 kulcspiacon – például Mexikóban, Malajziában, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban – tervez növekedni (akár célzott akvizíció révén), öt globális márkára (Heineken, Tiger, Amstel, Desperados, Birra Moretti) és 25 erős helyi márkára összpontosítva. A prioritási listán hátrébb lévő piacoknak kisebb erőforrásból gazdálkodva kell majd jobb teljesítményt elérniük, de az is előfordulhat, hogy a cég kivonul ezekről a helyekről.

A befektetők szerint a Heineken lemaradt versenytársaihoz, különösen az Anheuser-Busch InBevhez képest, amely karcsúbb, egyben hatékonyabb működést alakított ki. Míg a Heineken részvényei idén 3%-ot emelkedtek, az AB InBev 10%-kal, a Carlsberg pedig 15%-kal erősödött.

A vállalat közölte, hogy a felülvizsgált stratégiája alapján az organikus üzemi eredmény növekedése megelőzheti az árbevétel növekedését, miközben az egy részvényre jutó nyereség ezzel összhangban vagy azt meghaladó mértékben emelkedhet. A Heineken célja továbbá, hogy a szabad cash flow konverziója meghaladja a 90%-ot, de a nyereségességet azzal is támogatja, hogy éves szinten továbbra is mintegy 500 millió eurós (583 millió dolláros) bruttó megtakarítást céloz.

A söripar egészét nehéz gazdasági környezet és gyengülő fogyasztói bizalom sújtja. Reagálva a trendekre a Heineken alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú kínálatát bővíti.

 

Kapcsolódó cikkeink