Új stratégiát jelentett be a Heineken
A holland Heineken bemutatta frissített ötéves stratégiáját, amely a sörértékesítés növelését és a költségek csökkentését célozza.
A világ második legnagyobb sörgyártója közepes mértékű, egyszámjegyű éves organikus árbevétel-növekedéssel számol 2030-ig, miközben hatékonyságát a mesterséges intelligencia integrálásával és működési modellváltással igyekszik fokozni – adta hírül a Reuters.
A múlt csütörtöki sevillai befektetői tájékoztatón Dolf van den Brink vezérigazgató elismerte, a vállalat teljesítménye nem elégséges és bár voltak jó évei, sok kihívással is szembesült.
A Heineken 17 kulcspiacon – például Mexikóban, Malajziában, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban – tervez növekedni (akár célzott akvizíció révén), öt globális márkára (Heineken, Tiger, Amstel, Desperados, Birra Moretti) és 25 erős helyi márkára összpontosítva. A prioritási listán hátrébb lévő piacoknak kisebb erőforrásból gazdálkodva kell majd jobb teljesítményt elérniük, de az is előfordulhat, hogy a cég kivonul ezekről a helyekről.
A befektetők szerint a Heineken lemaradt versenytársaihoz, különösen az Anheuser-Busch InBevhez képest, amely karcsúbb, egyben hatékonyabb működést alakított ki. Míg a Heineken részvényei idén 3%-ot emelkedtek, az AB InBev 10%-kal, a Carlsberg pedig 15%-kal erősödött.
A vállalat közölte, hogy a felülvizsgált stratégiája alapján az organikus üzemi eredmény növekedése megelőzheti az árbevétel növekedését, miközben az egy részvényre jutó nyereség ezzel összhangban vagy azt meghaladó mértékben emelkedhet. A Heineken célja továbbá, hogy a szabad cash flow konverziója meghaladja a 90%-ot, de a nyereségességet azzal is támogatja, hogy éves szinten továbbra is mintegy 500 millió eurós (583 millió dolláros) bruttó megtakarítást céloz.
A söripar egészét nehéz gazdasági környezet és gyengülő fogyasztói bizalom sújtja. Reagálva a trendekre a Heineken alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú kínálatát bővíti.
Kapcsolódó cikkeink
Fontos adatok érkeztek az ünnepek előtt: már nem kínos nemet mondani az alkoholra
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Bővíti alkoholmentes portfolióját a Carlsberg Hong Kongban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Sörre váltja a hosszú hangüzeneteket a Heineken
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszatér a szilveszteri tűzijáték-vásár: december végén indul az ideiglenes értékesítés az áruházparkolókban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Ötvenéves az első kelet-európai alkoholmentes sör
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Virsli: a sertésár már lefelé megy, a boltokban mégsem lesz olcsóbb – legkorábban tavasszal jöhet érdemi korrekció
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
