Heineken – a fesztiválok sem segítenek a söriparon

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 07. 28. 00:04

Lehet, hogy sohasem tér vissza a 2006-2007-es szintre a magyar sörfogyasztás, de ha igen, az biztosan nem 2010-ben lesz – mondta a Napi Gazdaságnak Michiel Egeler, a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. vezérigazgatója.

A recesszió  nemcsak a magyar sörfogyasztást viseli meg a várnál jobban, hanem az unió más országait és az Egyesült Államokat is.  Itthon azonban már 2007-ben érezhető volt a fogyasztás csökkenése. Tavaly szeptemberig a piac 8,2 százalékos fogyasztáscsökkenést szenvedett el és veszteségbe fordult.
A Heineken Hungária a recesszió ellenére – csökkenő értékesítés mellett – piacot nyert és 2,5 milliárd forint profittal fordult az idei évbe, de Egeler szerint a válság miatt a költségcsökkentésben sokkal messzebbre kellett menni, mint azt korábban tervezték, a beruházásokat például 35 százalékkal fogták vissza. 
A fogyasztás csökkenése mellett emelkedtek a költségek és a jövedéki adó, gyengült a forint. Júliustól nagyobb áfával és jövő januártól még nagyobb jövedéki adóval kell számolnia a söriparnak.  Egeler kifejezetten versenytorzítónak tartja, hogy a sörre indokolatlanul magas a jövedéki adó, míg a boron ilyen közteher nincs.
Az idei fogyasztáscsökkenést 5 százalék körül várja a piac, de csökkenés akár a 10 százalék közelébe is kerülhet, annak ellenére, hogy a volument generáló fesztiválok eddig rekord vendégszámról számoltak be. A Heineken Hungária két fesztiválban érdekelt, a soproni Voltban és a Heineken Balaton Soundban.
Mindkettő jól teljesített, de Egeler szerint ezek az események nem hoznak igazi profitot, hiszen szponzorként vannak jelen, vagyis a nyereséget elviszi a fesztiválok promotálására fordított összeg. Ugyanakkor a vezérigazgató szerint érdemes a fesztiválokat támogatni, A volt sikere például  nem kis mértékben járul hozzá  a Soproni márka erősödéséhez. A Soproni mára kategóriájának második söre lett, és olyan hagyományos hazai márkákkal versenyez, mint a Borsodi és az Arany Ászok. Ezek közül tavaly csak a Soproni tudott piacirészesedés-növekedést felmutatni.




Kapcsolódó cikkeink