Hazánkban a felnőtt lakosság harmada ünnepli a Valentin-napot
Talán nem tévednek nagyot, akik úgy gondolják, hogy a Valentin-napot csak a fehérnemű-, csokoládé-, lufi-, és plüssmackógyártók találták ki. Az ünnep hatalmas üzlet, az áruházláncok pedig lelkesen készülnek az alkalomra.
A Valentin-nap megünneplése hazánkban a legfiatalabb, a 15-19 éves korosztály körében a legfontosabb – derül ki a GfK Hungária felmérésének eredményeiből. Február 14-ét elsősorban családi körben töltjük, néhányan baráti társaságban vagy kollégákkal ünnepelnek. Míg a hölgyek e jeles napon főként saját készítésű ajándékkal kedveskednek, addig a férfiak az üzletek polcain keresik a megfelelő ajándékot.
A GfK felmérése szerint a hazánkban jelenleg is újdonságnak számító Valentin- (vagy magyarul: Bálint-) nap bár nagyon divatos, de közel sem nevezhető általánosnak. Ezt az "ünnepet" elsősorban a legfiatalabbak, vagyis a 15-19 évesek tartják igazán fontosnak, legkevésbé pedig az idősek ünneplik.
Míg például az Egyesült Államokban a háztartások 65 százaléka legalább küld néhány üdvözlőlapot, vagy 32 százalékuk virágot vesz a párjának, addig hazánkban a Valentin-napot nem ünnepli széles kör: mindössze a felnőtt lakosság harmada.
Az ünneplők több mint fele családi körben tartja a Valentin-napot, viszonylag sokan pedig barátokkal vagy kollégákkal töltik el ezt a napot. Néhányan viszont azt állítják: egyedül is megünneplik február 14-ét.
Az ünnep elfogadottsága szintén csekély – a május 1. és Pünkösd mellett ennek a napnak a legkisebb a jelentősége honfitársaink körében (mindössze tízből hárman tartják ezeket fontosnak) – írja a penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >