Hazánk tizenhét országból a hetedik „legzöldebb”
A National Geographic felmérése szerint az indiai, brazil és kínai fogyasztók a legzöldebbek, míg az amerikai, kanadai francia és brit állampolgárok fogyasztása bizonyul a leginkább környezetterhelőnek.
A National Geographic és a GlobeScan kutatói a környezettudatos fogyasztást vizsgáló nemzetközi felmérésük során 17 országban összesen 17 ezer embert kérdeztek meg a környezetterhelés szempontjából különösen kritikusnak tekinthető fogyasztói szokásaikról. A közlekedési, energiafogyasztási, élelmezési és vásárlási szokásokra kitérő kutatás szerint a zöld attitűd nemzetközi szinten folyamatosan, bár nem egyenletes mértékben terjed.
A 2010-es lekérdezés eredményei szerint a – gyorsan – fejlődő ázsiai és latin-amerikai országok lakosainak fogyasztása bizonyul a legkevésbé, míg az iparilag és gazdaságilag fejlett nyugati államoké a leginkább környezetterhelőnek. A válaszok alapján számolt ún. Greendex skálán India, Brazília és Kína érte el a legjobb helyezést, míg a britek, franciák, kanadaiak és a listát záró Egyesült Államok fogyasztói kapták a legrosszabb minősítést. A tizenhét országot tartalmazó listán Magyarországot a hetedik helyre sorolták a kutatók.
Az immár harmadik éve összeállított Greendex felmérés szerint tavaly óta a vizsgált tizenhét ország közül tízben, a 2008-ban lekérdezett tizennégy ország közül tizenhárom esetében mutatható ki pozitív irányú változás. Az adatok szerint Indiában, Oroszországban, Mexikóban, Kínában, Japánban, Nagy-Britanniában, Kanadában, az Egyesült Államokban és Magyarországon javult a környezettudatos magatartás mértéke, míg tavaly óta Németországban, Spanyolországban, Svédországban, Franciaországban és Dél-Koreában romlottak a mutatók. Brazília esetében 2008-ról 2009-re visszaesést, majd 2009-ről 2010-re javulást mértek. Argentína és Ausztrália indexszáma az elmúlt évben gyakorlatilag nem változott – közli az ELTE TáTK hírlevelét a marketinginfo.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >