Hazai utazásokra fejenként átlagosan 105 000 Ft-ot szánunk
A gazdaságilag aktív korú magyarok 60 százaléka tudott az elmúlt két évben legalább egyszer belföldre vagy külföldre utazni – közölte az Aldi Utazás platform pénteken az MTI-vel a megbízásából készült országos reprezentatív felmérés alapján.

Végre a covid előtti szinten a turizmus
A 2024 végén, az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. által végzett felmérés szerint hazai utazásokra fejenként átlagosan 105 000, a külföldiekre pedig 250 000 forintot szánnak a turisták.
A közlemény szerint a megkérdezettek 28 százaléka utazik csak belföldre, 28 százaléka belföldre és külföldre is, míg 4 százalékuk csak külföldön járt. A belföldre utazók túlnyomó többsége legfeljebb négy vendégéjszakát tölt el, és mindössze 8 százalék azok aránya, akik egy hétnél hosszabb időre választanak magyar utat. A külföldre utazók 37 százaléka viszont egy hétnél is hosszabb ott-tartózkodást tervez. A legtöbben nyáron utaznak: a belföldre utazók 40 százaléka csak ebben az időszakban utazik, míg a külföldre járók esetében 25 százalék ez az arány.
A belföldi úticélok között vezet a Balaton és a Mátra-Bükk térség, Európán belül Olaszország és Görögország, míg a kontinensen kívül a Maldív-szigetek.
A felmérés alapján itthon egyértelműen a wellness és a vízparti nyaralás, a külföldi utak esetében pedig a vízparti nyaralás és a városlátogatás a legnépszerűbb célja az utazásnak. Itthon a falusi turizmus, és az egészségmegőrző utak is gyakoriak.
Az utazásoknál bel- és külföldön egyaránt az autó a legnépszerűbb utazási eszköz. A külföldi utaknál a repülő a második leggyakoribb választás, minden tizedik megkérdezett nyilatkozott úgy, hogy külföldre évente legalább egyszer utazik repülővel.
A kutatás alapján továbbá az is egyértelmű, hogy a személyes tájékozódás és foglalás eltűnőben van, a válaszadók 91 százaléka már leggyakrabban online intézi utazását, az utazási irodáknál a foglalások felét teszi ki az online ügyintézés.
Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. Magyarországon 182 áruházat üzemeltet és több mint 6500 embert foglalkoztat. A vállalat Aldi Utazás márkanév alatt egyéni és csoportos utazásokat is kínál. A nyilvánosan elérhető adatok szerint az Aldi árbevétele 2023-ban meghaladta a 490 milliárd forintot, az előző évi 417 milliárd forintot követően, míg adózás után 9,5 milliárd forint veszteséget könyvelt el az előző évi 5,9 milliárd forint nyereség után.
Kapcsolódó cikkeink
Enyhébb kannabiszszabályok jönnek Csehországban
2026. január 1-jén lép hatályba a cseh büntető törvénykönyv legújabb…
Tovább olvasom >Szigorítanák az alkoholszabályozást a csehek – egyre többen támogatják a korlátozásokat
A cseh lakosság jelentős része szigorúbb fellépést sürget az alkoholfogyasztás…
Tovább olvasom >Nem tetszik a cseh gazdáknak az ukrán mezőgazdasági termékek nagyobb arányú behozatala az Európai Unióba
Veszélyezteti a cseh cukorgyártást a kiválasztott ukrán termékek tervezett nagyobb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Provident: magyarok egyre nagyobb részének kihívás kijönni a jövedelméből
A magyarok egyre nagyobb részének kihívás kijönni a jövedelméből, a…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t?
Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t? A GKI…
Tovább olvasom >Továbbra is stabil a hazai munkaerőpiac
Továbbra is stabil a hazai munkaerőpiac, a foglalkoztatottak száma évek…
Tovább olvasom >