Hazai utazásokra fejenként átlagosan 105 000 Ft-ot szánunk
A gazdaságilag aktív korú magyarok 60 százaléka tudott az elmúlt két évben legalább egyszer belföldre vagy külföldre utazni – közölte az Aldi Utazás platform pénteken az MTI-vel a megbízásából készült országos reprezentatív felmérés alapján.

Végre a covid előtti szinten a turizmus
A 2024 végén, az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. által végzett felmérés szerint hazai utazásokra fejenként átlagosan 105 000, a külföldiekre pedig 250 000 forintot szánnak a turisták.
A közlemény szerint a megkérdezettek 28 százaléka utazik csak belföldre, 28 százaléka belföldre és külföldre is, míg 4 százalékuk csak külföldön járt. A belföldre utazók túlnyomó többsége legfeljebb négy vendégéjszakát tölt el, és mindössze 8 százalék azok aránya, akik egy hétnél hosszabb időre választanak magyar utat. A külföldre utazók 37 százaléka viszont egy hétnél is hosszabb ott-tartózkodást tervez. A legtöbben nyáron utaznak: a belföldre utazók 40 százaléka csak ebben az időszakban utazik, míg a külföldre járók esetében 25 százalék ez az arány.
A belföldi úticélok között vezet a Balaton és a Mátra-Bükk térség, Európán belül Olaszország és Görögország, míg a kontinensen kívül a Maldív-szigetek.
A felmérés alapján itthon egyértelműen a wellness és a vízparti nyaralás, a külföldi utak esetében pedig a vízparti nyaralás és a városlátogatás a legnépszerűbb célja az utazásnak. Itthon a falusi turizmus, és az egészségmegőrző utak is gyakoriak.
Az utazásoknál bel- és külföldön egyaránt az autó a legnépszerűbb utazási eszköz. A külföldi utaknál a repülő a második leggyakoribb választás, minden tizedik megkérdezett nyilatkozott úgy, hogy külföldre évente legalább egyszer utazik repülővel.
A kutatás alapján továbbá az is egyértelmű, hogy a személyes tájékozódás és foglalás eltűnőben van, a válaszadók 91 százaléka már leggyakrabban online intézi utazását, az utazási irodáknál a foglalások felét teszi ki az online ügyintézés.
Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. Magyarországon 182 áruházat üzemeltet és több mint 6500 embert foglalkoztat. A vállalat Aldi Utazás márkanév alatt egyéni és csoportos utazásokat is kínál. A nyilvánosan elérhető adatok szerint az Aldi árbevétele 2023-ban meghaladta a 490 milliárd forintot, az előző évi 417 milliárd forintot követően, míg adózás után 9,5 milliárd forint veszteséget könyvelt el az előző évi 5,9 milliárd forint nyereség után.
Kapcsolódó cikkeink
Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >Csehország leglátogatottabb turisztikai célpontja továbbra is a Prágai Vár
Csehország leglátogatottabb turisztikai célpontja továbbra is a Prágai Vár, a…
Tovább olvasom >Rekordszámú magyar készül nyaralni – külföldön is egyre többen pihennek
A pandémia utáni fellendülés nem ért véget: a CIB Bank…
Tovább olvasom >További cikkeink
Erőteljes növekedés előtt a növényi alapú étrend-kiegészítők piaca
A növényi alapú étrend-kiegészítők globális piaca a 2025-ös 27,52 milliárd…
Tovább olvasom >Saját marhahúsüzemet nyitott a Walmart az USA-ban
A Walmart megnyitotta első, teljesen saját tulajdonú és üzemeltetésű marhahús-feldolgozó…
Tovább olvasom >17 millió dolláros beruházással erősít Houstonban az Anheuser-Busch
Az Anheuser-Busch újabb 17 millió dollárt fordít houstoni sörgyárára, ezzel…
Tovább olvasom >