Hazai láncok hirdették főleg a rovarirtókat
Az akciós újságok piacát, és a bennük szereplő termékeket folyamatosan figyelemmel kísérő GfK Leaflet Monitor kutatása szerint az elmúlt évben 450 darab, rovarirtókategóriába sorolható hirdetés jelent meg a kiskereskedelmi láncok által kiadott újságokban.A saját márkás termékek térhódítása ebben a kategóriában még nem kimutatható, egy év alatt összesen 2 hirdetés jelent meg kereskedelmi márkával ellátva az egyik diszkontlánc jóvoltából. A csatornák versenyében a hazai láncok végeztek az élen, kétszer annyi rovarirtó terméket hirdettek, mint a második helyezett C+C áruházak. A sereghajtó a szupermarket csatorna, 1 százalék alatti hirdetési aránnyal.
A termékek szezonalitását vizsgálva látható, hogy bár egész évben jelen volt a kategória a leafletekben, de csak márciustól–májusig nőtt folyamatosan a hirdetési szám, júniustól viszont folyamatosan csökkenni kezdett.
A legtöbbet hirdetett kiszereléstípus ebben a kategóriában a spray, azon belül is a 400 ml-es (114 db), a legkevesebbszer pedig a 300 ml-es sprayt hirdették.
Az egyes kereskedelmi csatornák által az akciós újságokban elhelyezett rovarirtókat népszerűsítő hirdetések aránya, 2008 (%)
Csatorna Arány
Hazai láncok 44,22%
C+C 21,11%
Drogéria 12,67%
Hipermarket 9,11%
Diszkont 6,22%
Barkácsáruház 5,78%
Szupermarket 0,89%
Forrás: GfK Hungária, Leaflet Monitor
Az akciós újságokban elhelyezett rovarirtókat népszerűsítő hirdetések száma, 2008 (db)
Hónap Hirdetések száma (db)
Január 2
Február 1
Március 46
Április 79
Május 87
Június 80
Július 66
Augusztus 38
Szeptember 22
Október 13
November 11
December 5
Forrás: GfK Hungária, Leaflet Monitor
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >