Hatvanmillió íz a magyar csokigyárban

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 03. 08. 12:43

Nyolc hónappal indulása után már Európát is elhagyta a csokoládékülönlegességeket gyártó hazai vállalkozás, a chocoMe híre. A fiatalok gazdasági életbe való sikeres beilleszkedésének segítését célul kitűző Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségét a lenyűgöző sikertörténet sarkallta arra, hogy európai uniós nagykövetei között tudja a cég ifjú vezetőjét, Mészáros Gábort.

Egy sörgyártó multicég marketingmenedzsereként dolgozott Mészáros Gábor, amikor a gazdasági válság miatt 2009-ben elbocsátották. Hosszas vívódás után úgy döntött, vállalkozásba kezd: gasztronómiai tapasztalatai, illetve gyermekkori rajongása a csokoládégyártás felé vitte. „A különleges termékekre válság idején is mindig van igény, mivel az emberek kívánják a kényeztetést. A csokoládé pedig – ellentétben a világ legjobb pezsgőivel, autóival – az a luxuscikk, amelyet mindenki megengedhet magának” – mondta lapunknak a fiatal vállalkozó.

Miután felismerte, hogy a hazai készítők szinte csak bonbonokat állítanak elő, folyamatosan szűkítve a kört oda jutott, hogy cége inkább kissé drágább, táblás csokoládéspecialitásokat gyárt majd, amelyeket online rendelésre, az interneten értékesít. Egyebek mellett hollandiai tapasztalatai inspirálták, ahol a he­lyiek a boltban választják ki a csoki extra ízesítését. A különbség, hogy míg ott nyolc-tíz variáció lehetséges, Mészáros tavaly nyáron beindított manufaktúrája hatvanmillió – liofilizált gyümölcsökkel és fűszerkülönlegességekkel ízesített – csokivariációval számol kínálatában.

Mészáros Gábor, aki sokat dolgozott szülei kulináris élvezeteket nyújtó kisboltjában, úgy látta, a megvalósításhoz itthon nem szerezhet megfelelő szakismeretet: internetről, külföldi könyvekből tanulta a csokoládékészítés folyamatát, majd Belgiumba utazott, hogy a világ egyik vezető csokoládégyártója, a Callebaut szakmai tréningjén a legnagyobb szaktekintélyektől tanulja el a tökéletes csokoládé elkészítésének fortélyait.

A chocoMe internetes honlapján a vásárló egyénre szabottan, a saját ízlésvilágának megfelelően tudja összeállítani csokoládéját. A termék sikerét mutatja az is, hogy jelentős egyéni rendelői bázisukon túl a viszonteladók – borszaküzletek, ajándék- és virágüzletek, csokoládéboltok, gourmet-szaküzletek – részéről is hatalmas az érdeklődés. „A válság mélypontján az emberek elsősorban a biztonságra alapozzák megélhetésüket, így érthető, hogy nem a legoptimálisabb időszak ez egy vállalkozás beindításához és felfuttatásához. Az ötlet miatt, hogy a válság idején luxusterméket dobjak piacra, engem is őrültnek tartottak a környezetemben, de mivel hasonlót nem kínált senki az országban, hittem magamban, belefogtam, és bejött” – fogalmazott a cégvezető.

Még ebben a hónapban indul a magyar chocoMe első külföldi szállítmánya Dél-Franciaországba, heteken belül pedig – borszaküzletekben és ajándékboltokban – Szlovákiában is beindul az értékesítés. „A csokoládé a pálinkával és a borral szoros kapcsolatban áll a gasztronómiában, ezért számos kreációnkat adott bor- vagy pálinkatípushoz készítjük” – hangsúlyozta Mészáros Gábor. A cégvezető még elárulta: a napokban, a cég működésének nyolcadik hónapjában aláírták első franchise-szerződésüket, s így a hazai specialitások egy másik földrészen fekvő országban is hódító útra indulhatnak.

A gyors sikerre a Fivosz elnöke, Kovács Patrik is felfigyelt, és felkérte a vállalkozót, vállalja el a szervezet egyik EU-nagykövetének pozícióját – írja a magyarhirlap.hu.

Kapcsolódó cikkeink