Hatvan százalékkal csökkenti a Lidl a működése keretében kibocsátott szén-dioxid mennyiségét
A Lidl 60%-kal csökkentette Scope 1 és 2 kibocsátását – derül ki az anyavállalat Schwarz Csoport által közzétett jelentésből.
A Lidl ezt az eredményt annak tulajdonítja, hogy a megújuló energiára összpontosít különböző intézkedésekkel, például azzal, hogy a Lidl Portugal 2019-től 100%-ban zöldáramra váltott.
Ana Burmester, a Lidl Portugal CSR vezetője a következőket nyilatkozta:
– A Schwarz Group részeként elkötelezettek vagyunk amellett, hogy hozzájáruljunk a globális hőmérséklet emelkedésének 1,5ºC-on belül tartásához. Teljes mértékben tudatában vagyunk annak, hogy a globális felmelegedés korlátozása közvetlenül összefügg az üzleti működésünkkel.
– A klímavédelem nem csupán „szép” – szükséges is ahhoz, hogy a jövőben is élelmiszerek széles választékát kínálhassuk vásárlóinknak kiváló ár/érték aránnyal.”
Karbonlábnyom
A Lidl 2019 óta évente vizsgálja és elemzi szénlábnyomát, és olyan intézkedéseket hoz kitűzött klímacéljainak elérése érdekében, mint például a működésből származó üvegházhatású gázok kibocsátásának (a 2019-es értékhez képest) 80%-os csökkentése 2023-ig.
A diszkontcég célja a kibocsátások elkerülése, de legalábbis csökkentése azáltal, hogy például kizárólag a működésből adódó elkerülhetetlen kibocsátásokat veszi figyelembe, és tanúsított kompenzációs projekteket választ.
A Lidl a beszállítóival együttműködve intézkedéseket foganatosít a CO2-kibocsátás csökkentésére a teljes ellátási láncában, mivel a kibocsátások többsége a Scope 3. körben jelentkezik.
A vállalat hatékony intézkedésekkel igyekszik támogatni beszállítóit abban, hogy az SBTi kritériumainak megfelelően határozzák meg saját klímacéljaikat, és azokat meg is valósítsák.
Kapcsolódó cikkeink
Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >AM: jelentős értéket képviselnek a hazai gyepek, megőrzésüket a kormány is támogatja
A hazai gyepek hosszú távú megőrzésében kulcsszerepet játszik a Grassland-HU…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >