Hatvan százalékkal csökkenti a Lidl a működése keretében kibocsátott szén-dioxid mennyiségét
A Lidl 60%-kal csökkentette Scope 1 és 2 kibocsátását – derül ki az anyavállalat Schwarz Csoport által közzétett jelentésből.
A Lidl ezt az eredményt annak tulajdonítja, hogy a megújuló energiára összpontosít különböző intézkedésekkel, például azzal, hogy a Lidl Portugal 2019-től 100%-ban zöldáramra váltott.
Ana Burmester, a Lidl Portugal CSR vezetője a következőket nyilatkozta:
– A Schwarz Group részeként elkötelezettek vagyunk amellett, hogy hozzájáruljunk a globális hőmérséklet emelkedésének 1,5ºC-on belül tartásához. Teljes mértékben tudatában vagyunk annak, hogy a globális felmelegedés korlátozása közvetlenül összefügg az üzleti működésünkkel.
– A klímavédelem nem csupán „szép” – szükséges is ahhoz, hogy a jövőben is élelmiszerek széles választékát kínálhassuk vásárlóinknak kiváló ár/érték aránnyal.”
Karbonlábnyom
A Lidl 2019 óta évente vizsgálja és elemzi szénlábnyomát, és olyan intézkedéseket hoz kitűzött klímacéljainak elérése érdekében, mint például a működésből származó üvegházhatású gázok kibocsátásának (a 2019-es értékhez képest) 80%-os csökkentése 2023-ig.
A diszkontcég célja a kibocsátások elkerülése, de legalábbis csökkentése azáltal, hogy például kizárólag a működésből adódó elkerülhetetlen kibocsátásokat veszi figyelembe, és tanúsított kompenzációs projekteket választ.
A Lidl a beszállítóival együttműködve intézkedéseket foganatosít a CO2-kibocsátás csökkentésére a teljes ellátási láncában, mivel a kibocsátások többsége a Scope 3. körben jelentkezik.
A vállalat hatékony intézkedésekkel igyekszik támogatni beszállítóit abban, hogy az SBTi kritériumainak megfelelően határozzák meg saját klímacéljaikat, és azokat meg is valósítsák.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar termékek ára Dániában: meglepő különbségek a hazai és külföldi árak között
Az élelmiszerárak itthon továbbra is meredeken emelkednek, így egyre nagyobb…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >A Mercadona lett Portugália negyedik legnagyobb kiskereskedelmi lánca
Tavaly a spanyol Mercadona érte el a legnagyobb piacrész-növekedést a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >