Hátrányos helyzetű nők képzését segítő programjáért kapott társadalmi kategóriában CSR-díjat a Coca-Cola
„Új esélyek a munkaerőpiacon” néven indított 2023-ban közös programot a Magyar Vöröskereszt és a Coca-Cola a hátrányos helyzetben élő nők oktatáson keresztül történő felzárkóztatására. A program részleteiről beszélgettünk Szalóky Tóth Judittal, a vállalati kapcsolatok, kommunikációs és fenntarthatósági igazgatójával a „Fenntarthatóság szimbóluma” díjkiosztó kapcsán.
– Miért tartjátok ennyire fontosnak a nők szakmai-gazdasági támogatását?
– A Coca-Colánál azt valljuk, hogy a nők egyenlősége és mindezzel a széles körű gazdasági-társadalmi szerepvállalása jótékony hatással van az egész társadalomra. Globális tapasztalatunk, hogy a nők a megkeresett jövedelmük jelentős részét gyermekeik egészségébe és oktatásába, valamint a helyi gazdaságba fektetik, aminek hosszú távon sokszoros hatása van családjukra és a helyi közösségekre is.
Díjnyertes programunkban például eddig több mint 100 hátrányos helyzetű nő vett részt, azonban tágabb értelemben az érintettek száma – a családokkal együtt – mintegy 400 főre tehető.
– Munkaadóként, „házon belül” is fontosnak tartjátok ezeket az elveket?
– Igen, a munkahelyi környezetünkben is nagyon figyelünk arra, hogy az alapértékeink – a sokszínűség, a méltányosság és a befogadó szemléletmód – érvényesüljenek. Kollégáinkat támogatjuk abban, hogy egyenlő esélyekkel induljanak az egyes munkakörökben, függetlenül a nemüktől, életkoruktól vagy származásuktól. Magyarországon jól állunk a kezdeményezésekkel, hiszen a globális célkitűzésünk, hogy 2025-re a vezető pozícióink felét nők töltsék be, a Coca-Cola Szolgáltató Kft.-nél már megvalósult.
– Milyen szerepet játszanak az együttműködő partnereitek a nőket felkaroló programjaitok során?
– Magyarországon több olyan projektünk is van, amellyel a nők szerepét szeretnénk erősíteni, akár közvetlen, akár közvetett módon. Így például évek óta részt veszünk az Egyenlítő Alapítvány mentorprogramjában, illetve ugyanezzel a szervezettel és az International Business Schoollal együttműködve most egy olyan egyetemi kurzust indítottunk, amely a sokszínűség és az egyenlőség eszméjét a fiatal generációhoz juttatja el. De említhetném az #énjövőm programunkat is, amely többek között a fiatal nők, a kismamák és a kisgyermekes szülők munkaerőpiaci elhelyezkedésében segít.
– Miről szól az „Új esélyek a munkaerőpiacon”? Kiknek szól, hogyan lehet bekerülni ebbe a programba?
– Olyan nőknek szeretnénk segíteni a munkaerőpiaci elhelyezkedésben, akik valamiért különösen nehéz társadalmi-gazdasági helyzetben vannak. Például súlyos traumát szenvedtek el, családon belüli erőszak áldozatai, elvesztették az otthonukat, nehéz helyzetben lévő egyedülálló anyák, vagy menekültként élnek hazánkban.
A programban, amelybe szakember, családgondozó ajánlására lehet bekerülni, a résztvevőknek lehetőségük van szakmát szerezni, nyelvet vagy vállalkozói ismereteket tanulni, vagy akár jogosítványt szerezni. Az a cél, hogy olyan tudást szerezhessenek például bolti eladóként vagy betegápolóként, amire valós igény van, és amit jól tudnak hasznosítani a munkaerőpiacon. Ehhez teljes körű támogatást kapnak, amelyben benne van akár az utazás vagy a gyermekfelügyelet költsége is a képzési program ideje alatt.
Amit kiemelten fontosnak tartunk, hogy a program érintettjei nemcsak a képzésben részt vevő nők, hanem a közvetlen környezetük és a családjuk is. Hosszú távon gondolkodunk, és azt várjuk a programtól, hogy a kedvezményezettek száma elérje az 1000 főt. Mindehhez feltétlenül szükség van a Magyar Vöröskereszt példaértékű szakmai támogatására, amit ezúton is szeretnénk nekik megköszönni. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Segítség az ételérzékenyeknek
Az Auchan Alapítvány jóvoltából a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége háromféle…
Tovább olvasom >Reziliencia fejlesztő tananyagokat publikált a Coca-Cola Magyarország #énjövőm platformja
A rugalmasság és alkalmazkodóképesség kulcsfontosságúak a munka világában és a…
Tovább olvasom >Beindulnak az online előfizetéses hűségprogramok Magyarországon
Az előfizetéses hűségprogramok előnyei közül a legvonzóbb a vásárlás teljes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >