Hatóságilag rögzített online kommunikációs díjat szorgalmaz a BKIK, az OKISZ és a KISOSZ
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK), a Magyar Iparszövetség (OKISZ) és a Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetsége (KISOSZ) kiemelt céljuknak tekintik tagjaik társadalmi-gazdasági érdekeinek képviseletét, valamint azok védelmét – olvasható a három szervezet közös közleményében.
A Magyarországon működő gazdasági szervezetek többsége kis- és középvállalkozás, melyek működéséhez és fejlődéséhez előre látható, valamint könnyen kiszámítható működési környezetre van szükség.
A kis- és középvállalkozások tekintetében aggodalomra ad okot az a tény, hogy az online adatkapcsolatra képes pénztárgépek üzemeltetése előre nem kiszámítható adatkommunikációs költséggel jár.
A BKIK, az OKISZ és a KISOSZ egyaránt támogatják az online adatkapcsolatra képes pénztárgépek üzembe helyezését. Elutasítjuk viszont azt, hogy a mobilszolgáltatók egyes multinacionális cégekkel a jelenlegi helyzetben a kis- és középvállalkozásoknak kínált ár töredékéért köthetnek adatátviteli szerződést. Meggyőződésünk ugyanis, hogy egy állam által kötelezően előírt adatszolgáltatás díja nem lehet kevesebb a nagy cégek esetében, mint a mikrovállalkozások tekintetében, ha az adatszolgáltatás ugyanaz. Különös tekintettel arra, hogy a tárgyalások kezdetén az online kommunikációs szolgáltatók néhány száz forintos díjról tájékoztatták a vállalkozókat.
Ezenkívül kérjük a Kormányzatot, hogy vizsgálja meg az adatátviteli díj ÁFA tartalmának kérdését is.
Továbbá felhívjuk a Kormányzat figyelmét arra is, hogy hasonló problémák adódhatnak az októberben bevezetésre kerülő elektronikus építési napló vezetési kötelezettség kapcsán keletkező online kommunikációs szolgáltatás díjával.
Ezen okokból kifolyólag, valamint hogy a kis- és középvállalkozások számára ne jelentsen extra terheket a jelenlegi szabványoknak megfelelő pénztárgépek kapcsán az adatátviteli díj, a fent nevesített három szervezet együttesen tárgyalásokat kezdeményez a Kormánnyal annak érdekében, hogy az online kommunikációs díj tekintetében hatósági fix ár kerüljön bevezetésre.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai…
Tovább olvasom >