Hatóságilag rögzített online kommunikációs díjat szorgalmaz a BKIK, az OKISZ és a KISOSZ
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK), a Magyar Iparszövetség (OKISZ) és a Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetsége (KISOSZ) kiemelt céljuknak tekintik tagjaik társadalmi-gazdasági érdekeinek képviseletét, valamint azok védelmét – olvasható a három szervezet közös közleményében.
A Magyarországon működő gazdasági szervezetek többsége kis- és középvállalkozás, melyek működéséhez és fejlődéséhez előre látható, valamint könnyen kiszámítható működési környezetre van szükség.
A kis- és középvállalkozások tekintetében aggodalomra ad okot az a tény, hogy az online adatkapcsolatra képes pénztárgépek üzemeltetése előre nem kiszámítható adatkommunikációs költséggel jár.
A BKIK, az OKISZ és a KISOSZ egyaránt támogatják az online adatkapcsolatra képes pénztárgépek üzembe helyezését. Elutasítjuk viszont azt, hogy a mobilszolgáltatók egyes multinacionális cégekkel a jelenlegi helyzetben a kis- és középvállalkozásoknak kínált ár töredékéért köthetnek adatátviteli szerződést. Meggyőződésünk ugyanis, hogy egy állam által kötelezően előírt adatszolgáltatás díja nem lehet kevesebb a nagy cégek esetében, mint a mikrovállalkozások tekintetében, ha az adatszolgáltatás ugyanaz. Különös tekintettel arra, hogy a tárgyalások kezdetén az online kommunikációs szolgáltatók néhány száz forintos díjról tájékoztatták a vállalkozókat.
Ezenkívül kérjük a Kormányzatot, hogy vizsgálja meg az adatátviteli díj ÁFA tartalmának kérdését is.
Továbbá felhívjuk a Kormányzat figyelmét arra is, hogy hasonló problémák adódhatnak az októberben bevezetésre kerülő elektronikus építési napló vezetési kötelezettség kapcsán keletkező online kommunikációs szolgáltatás díjával.
Ezen okokból kifolyólag, valamint hogy a kis- és középvállalkozások számára ne jelentsen extra terheket a jelenlegi szabványoknak megfelelő pénztárgépek kapcsán az adatátviteli díj, a fent nevesített három szervezet együttesen tárgyalásokat kezdeményez a Kormánnyal annak érdekében, hogy az online kommunikációs díj tekintetében hatósági fix ár kerüljön bevezetésre.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi összevetésben csökkentek, éves szinten nőttek a termelői árak áprilisban
Az euróövezetben és az Európai Unióban (EU) havi összevetésben csökkentek,…
Tovább olvasom >Beperelte a Sheint a Tudatos Vásárlók Egyesülete: sötét trükkökkel manipulálják a vásárlókat
A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) több európai fogyasztóvédelmi szervezettel közösen…
Tovább olvasom >Óvatos optimizmus a turizmusban: májusban javult a konjunktúra, de még mindig mínuszban az ágazat
2025 májusában enyhe javulásról számoltak be a turisztikai vállalkozások: a…
Tovább olvasom >