Hatóságilag rögzített online kommunikációs díjat szorgalmaz a BKIK, az OKISZ és a KISOSZ
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK), a Magyar Iparszövetség (OKISZ) és a Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetsége (KISOSZ) kiemelt céljuknak tekintik tagjaik társadalmi-gazdasági érdekeinek képviseletét, valamint azok védelmét – olvasható a három szervezet közös közleményében.
A Magyarországon működő gazdasági szervezetek többsége kis- és középvállalkozás, melyek működéséhez és fejlődéséhez előre látható, valamint könnyen kiszámítható működési környezetre van szükség.
A kis- és középvállalkozások tekintetében aggodalomra ad okot az a tény, hogy az online adatkapcsolatra képes pénztárgépek üzemeltetése előre nem kiszámítható adatkommunikációs költséggel jár.
A BKIK, az OKISZ és a KISOSZ egyaránt támogatják az online adatkapcsolatra képes pénztárgépek üzembe helyezését. Elutasítjuk viszont azt, hogy a mobilszolgáltatók egyes multinacionális cégekkel a jelenlegi helyzetben a kis- és középvállalkozásoknak kínált ár töredékéért köthetnek adatátviteli szerződést. Meggyőződésünk ugyanis, hogy egy állam által kötelezően előírt adatszolgáltatás díja nem lehet kevesebb a nagy cégek esetében, mint a mikrovállalkozások tekintetében, ha az adatszolgáltatás ugyanaz. Különös tekintettel arra, hogy a tárgyalások kezdetén az online kommunikációs szolgáltatók néhány száz forintos díjról tájékoztatták a vállalkozókat.
Ezenkívül kérjük a Kormányzatot, hogy vizsgálja meg az adatátviteli díj ÁFA tartalmának kérdését is.
Továbbá felhívjuk a Kormányzat figyelmét arra is, hogy hasonló problémák adódhatnak az októberben bevezetésre kerülő elektronikus építési napló vezetési kötelezettség kapcsán keletkező online kommunikációs szolgáltatás díjával.
Ezen okokból kifolyólag, valamint hogy a kis- és középvállalkozások számára ne jelentsen extra terheket a jelenlegi szabványoknak megfelelő pénztárgépek kapcsán az adatátviteli díj, a fent nevesített három szervezet együttesen tárgyalásokat kezdeményez a Kormánnyal annak érdekében, hogy az online kommunikációs díj tekintetében hatósági fix ár kerüljön bevezetésre.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >