Hatmilliónál is több vendégéjszakát töltöttek más európai országokban kontinensünk lakói
Egyre többet, egyre gyakrabban utaznak az Európai Unió polgárai is, és egy friss statisztikai adatsorból az is kiderült, melyek a legnépszerűbb úti célok – olvasható a penzcentrum.hu-n.
Magyarország is felkerült a listára, és nem is végzett rossz helyen: hazánkban több vendégéjszakát töltöttek el az európaiak, mint például Máltán vagy Cipruson.
Az elmúlt évtizedekben az utazás és a turizmus egyre nagyobb méreteket öltött és sajátított ki magának a gazdasági szektorból: a világ GDP-jének 10 százalékát teszi ki.Köszönhető ez annak, hogy manapság a világ egyik pontjáról a másikra utazni könnyebb, mint valaha – így az emberek is többször kelnek útra. A World Tourism Organization előrejelzése szerint a turisták érkezéseinek száma (azaz, megérkezés) 2030-ra eléri az 1,8 milliárdot. Európa még mindig a legnépszerűbb desztinációk között szerepel, de Ázsia évről évre egyre kedveltebb és növekvő érdeklődést mutatnak a térség irányába a turisták – olvasható a Picodi elemzésében.
De vajon hová utaznak az Európaiak?
2017-ben az európaiak összesen 1 millió 255 ezer alkalommal keltek útra a kontinensen belül (hivatalos vagy turisztikai céllal), és összesen 6 millió 374 ezer éjszakát töltöttek el otthonaikon kívül. Ezeknek 26,7 százaléka volt külföldön: 20,6 százaléka Unión belül, 6,1 százaléka Unión kívül – olvasható ki az Eurostat adataiból.
Spanyolország messze a legnépszerűbb úti cél az öreg kontinensen, majdnem kétszer annyi vendégéjszakát töltöttek itt az Európai Unió polgárai, mint a második helyen álló Olaszországban, vagy a szintén 11,7 százalékot birtokló Franciaországban. Meglepő módon mediterrán tengerparti szakasszal nem rendelkező Németország áll a negyedik helyen, és csak az ötödik legnépszerűbb desztináció lett Görögország 2017-ben. Magyarország a 18. helyen áll, olyan országokat előzünk meg, mint Cipris, Bulgária vagy éppen Málta. (penzcentrum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >20%-kal növelte forgalmát az Action 2024 első kilenc hónapjában
Európa egyik vezető non-food diszkontlánca, az Action 2024 első kilenc…
Tovább olvasom >MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >