Hatmillió fölött a müncheni Oktoberfest látogatóinak száma
Ismét a megszokott szintre, hatmillió fölé emelkedett a látogatók száma a világ legnagyobb sörfesztiválján, a kedd este véget érő müncheni Oktoberfesten.
A szervezők előzetes becslése szerint 6,2 millióan látogattak el az Oktoberfestre, ami több mint félmilliós növekedés tavalyhoz képest, amikor a terrorveszély és a rossz idő miatt másfél évtizedes mélypontra, 5,6 millióra süllyedt a látogatók száma.
Az új biztonsági koncepció bevált, az idei Oktoberfest „nagyon biztonságos” volt – emelte ki Marcus da Gloria Martins, a müncheni rendőrség szóvivője a Bayerischer Rundfunk (BR) bajor közszolgálati médiatársaság beszámolója eszerint.
Egyedül az ismertté vált szexuális zaklatások száma emelkedett nagymértékben, 67 esetet regisztráltak a tavalyi 34 után. Ez azonban főleg a videokamerás megfigyelő rendszer kiterjesztésének tulajdonítható, a több kamera révén a rendőrök több esetről szereztek tudomást, és indítottak eljárást.
A szervezők összesítése szerint idén 65 országból látogattak el a müncheni Terézia-rétre (Theresienwiese), ahol a kezdetektől, 1810-től rendezik a fesztivált. A látogatók nemzetiségét a réten felállított készpénzfelvevő automaták adataiból lehet tudni – áll a közleményben.
A 184. Oktoberfesttel a rendőrök és a szervezők mellett a 16 nagy és 22 kisebb sörsátor üzemeltetői is elégedettek. A fesztivál 18 napja alatt 7,5 millió liter sört adtak el, minden korábbinál magasabb, literes korsónként átlagosan 10,95 eurós (3400 forintért) áron. A vendégek elfogyasztottak egyebek mellett 127 ökröt és 59 borjút is.
Az Oktoberfestet 1819-ben nyilvánították évente tartandó népünnepélynek, és a kezdetét is akkor hozták előre a barátságosabb időjárású szeptemberre. A fesztivál eddig – háborúk és járványok miatt – 24-szer maradt el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Május 17. ünnep a magyar kisüzemi sörök kedvelői számára
Május 17-én, szombaton újra országos program keretében nyílnak meg az…
Tovább olvasom >Megújuló energiával készített alkoholmentes sört a Carlsberg Svédországban
Carlsberg Sweden legújabb terméke az „Electric Beer”, egy limitált szériás,…
Tovább olvasom >Prémium ízek, mentes lendület
A sörpiac prémiumizációja tovább erősödik, a fogyasztók egyre inkább a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új elnökséggel és megújult célokkal folytatja a munkát az MLSZKSZ
Tisztújító közgyűléssel és szakmai konferenciával zárta a 2024-es évet a…
Tovább olvasom >A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év Promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az…
Tovább olvasom >Elindult a Green Awards 2025
Elstartolt Magyarország legrangosabb fenntarthatósági pályázata, a Green Awards, a Portfolió…
Tovább olvasom >