Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz közös oktatási kezdeményezése, az Etesd az Eszed. Az edukációs program célja, hogy játékos digitális feladatokon keresztül segítse a fiatalokat a környezettudatosság és az egészséges életmóddal kapcsolatos ismeretek elsajátításában. Az idei Fenntarthatósági Kihívás március 31-én indult, és három héten át több ezer gyereket mozgatott meg országszerte.
A program tartalmát az idei évben a Nestlé és az Okos Doboz tovább bővítette, így az új Fenntarthatósági Kihívásban már 27 animációs kisfilm és 120 interaktív feladat segítette a diákokat. Ezek a feladatok nemcsak a fenntartható táplálkozásra és élelmiszer-előállításra összpontosítottak, hanem szélesebb fenntarthatósági témákat is lefednek, mint például a felelős víz- és hulladékgazdálkodás, a környezetszennyezés és klímaváltozás okozta kihívások, vagy éppen a szennyvízkezelés – teljessé téve ezzel az oktatási anyagot, melynek fejlesztésében az ALTEO Nyrt. is részt vett.
„Az Etesd az Eszed interaktív tudásanyagai nemcsak a diákok ismereteit bővítik, hanem egy jobb világ iránti felelősségérzetet is formálnak. Minden egyes diák, aki részt vesz a programban, egy lépést tesz a felelős, fenntarthatóbb életmód irányába”
– magyarázta Hőgyész Anna, a Nestlé Hungária fenntarthatósági vezetője. Elmondta, hogy 2021 óta a programban több mint 20 ezer diák vett részt, a megoldott digitális feladatok száma pedig meghaladta a 900 ezret.
„Büszkék vagyunk rá, hogy az Etesd az Eszed program segítségével a gyerekek nemcsak tanulnak, hanem élményeken keresztül, játékosan ismerhetik meg, hogyan válhatnak környezetük iránt felelős emberekké. A digitális tartalmakon, interaktív foglalkozásokon és az ismeretbővítésen túl a szemléletformálás is célunk”
– tette hozzá Szűcs Dóra, az Okos Doboz ügyvezető igazgatója.
Az Aktív Magyarországért felelős államtitkárság támogatásának köszönhetően idén plusz 20 iskolába tudták elvinni a programot. Ezzel idén is nőtt a résztvevő iskolák száma (62-re), az ALTEO Nyrt. pedig külön nyereményekkel járult hozzá a Fenntarthatósági Kihíváshoz.
Az Etesd az Eszed oktatóprogramot a Nestlé és az Okos Doboz 2021-ben indította azzal a céllal, hogy a gyerekek figyelmét felhívják a kiegyensúlyozott táplálkozás jelentőségére. A kezdeményezés később az iskolák igényeit figyelembe véve az élelmiszer-előállításhoz és -ellátáshoz kapcsolódó fenntarthatósági témákkal bővült. A programban részt vevő diákok a korosztályuknak és tudásszintjüknek megfelelő ismereteket kapnak, amelyeket elsajátítva játékos online feladatok során mérhetik össze tudásukat a kihívások keretében. A program sikerét jól tükrözi, hogy öt év alatt több mint 20 ezer gyermek vett részt az online és offline aktivitásokban országszerte és a határon túl. A programhoz vállalati és intézményi partnerek is csatlakozhatnak.
Kapcsolódó cikkeink
A versenyképesség került előtérbe a fenntarthatósággal szemben az EU-ban?
Az Európai Unió fenntarthatósági (ESG) célkitűzései kiemelt prioritások voltak az…
Tovább olvasom >Miért fizetünk többet a reggeli koffeindózisért?
Azt gondolom, kevesen tudunk sikeresen elkezdeni egy átlagos napot egy…
Tovább olvasom >Fenntartható fagylaltot dob piacra az Auchan Portugáliában
Az Auchan Portugália a helyi O Gelado márkával együttműködve az élelmiszer-pazarlásra megoldást…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >A HELL ENERGY is reagált az energiaitalra vonatkozó új szabályra
A magyar Országgyűlés döntése értelmében mostantól Magyarországon törvény tiltja a…
Tovább olvasom >