Hatékony kereskedelemfejlesztés nélkül nincs esélyünk a külpiacokon
Lényegesen hatékonyabb kereskedelemfejlesztésre van szükség ahhoz, hogy a magyar vállalkozások lépést tudjanak tartani versenytársaikkal a külpiacon – mondta Parragh László.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnöke az MTI-nek nyilatkozott, miután a magyar és az ukrán nemzeti kamarák vezetői a napokban Kijevben tárgyaltak.
Parragh László elmondta: hasznos és tanulságos volt a találkozó az ukrán kamara vezetőivel. Az ukrán nemzeti gazdasági kamara támogatja a nemrégiben megalakult Magyar-Ukrán Vegyes Kamara működését, bár az ukrán törvények nem teszik lehetővé, hogy Ukrajnában jogi személyiség státuszt szerezzen a magyar oldalon bejegyzett vegyes kamara. Az MKIK elnöke úgy látja, hogy a földrajzi helyzetből adódóan nagy lehetőségük van a két ország gazdasági szereplőinek az együttműködésre, hiszen az ukrán gazdaságban az ipari termelés bővül, az export erőteljesen növekszik.
A kijevi kamarai vezetők tárgyalásán szóba került a határon átnyúló együttműködés lehetősége, amire jelentős uniós forrásokat lehetne felhasználni, például határon átnyúló ipari park kialakítására, különleges gazdasági övezet működtetésére. Parragh László elmondta, hogy a Magyar-Ukrán Vegyes Kamara szervezésében mindkét ország könyvelőinek képzést szerveznek a gazdasági együttműködést érintő előírásokról.
Ugyanakkor a magyar vállalkozások szempontjából aggodalomra ad okot, hogy az ukrán piacon hihetetlenül aktívak a szlovák és a lengyel vállalkozások is, és mivel Szlovákiában és Lengyelországban jobb a költségvetési helyzet, így lényegesen több forrást tudnak a külpiacra jutás támogatására szánni. A szlovák és a lengyel aktív kereskedelemfejlesztés megmutatkozik abban, hogy jelentősen tudták a szlovák és a lengyel vállalkozások növelni exportjukat az ukrán piacon – közli az MTI nyomán a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >