Hatástalanok a reklámok a fiatalokra
Második alkalommal végezte el a magyar Facebook-közösség vizsgálatát az ArvaliCom, melyben 834 hazai Facebook-felhasználót kérdeztek meg. A kutatás szerint az összes korosztályban nőtt a Facebook használata, leginkább a 40 év felettiek növelték időráfordításukat. A válaszadók felénél változatlan maradt az oldalon töltött idő. A nemzetközi közösségi oldalak versenyében a nagyon fiatal Snapchat drámaian előretört. A 18 éven aluli Facebook-használó magyar fiatalok közel harmada kedveli, míg a másik nagy kedvenc az Instagram (27 százalék), a legkevésbé használt oldal a szakmai karrierépítést támogató LinkedIn, amelyről a fiatalok 67 százaléka azt nyilatkozta, hogy nem is ismeri.
A Facebook továbbra is minden korosztályban magasan vezeti a népszerűségi listákat. Az oldalt egyik korosztály sem tartja tolakodónak, a döntő többség (76 százalék) arra használja, ami számára fontos és praktikus, és még az a 6 százalék is, akit idegesít a Facebook, gyakran látogatja azt. Leginkább a kutatásban részt vevő 40 felettiek viseltetnek pozitív érzelmekkel (26 százalék) a Facebook iránt, de ők azok, akiket a legkevésbé érdekel, hogy hányan látják a posztjaikat. A Facebookon leginkább csetelünk (51 százalék), a csoport funkciót használjuk (24 százalék), és kedvenc oldalainkat követjük (17 százalék).
A kutatás vizsgálta azt is, hogy mennyire zavarja a megnövekedett reklámzaj a felhasználókat. A legkevésbé elfogadó a fizetett megjelenéseket illetően a legfiatalabb generáció, amelynek közel 53 százaléka számára már túl sok a hirdetés. Ők a leginkább elutasítóak a kampányokkal kapcsolatban is, 68 százalékuk állítja, hogy még sosem kattintott hirdetésre az oldalon. Az üzenőfali hirdetésekre a 18-nál idősebb, de 40-nél fiatalabb felhasználók a legérzékenyebbek, 56 százalékuk mondta, hogy biztosan látott már itt szponzorált posztot. A megváltozott reklámkörnyezetet jól illusztrálja, hogy míg 2013-ban még csak 6 százalék állította, hogy sosem kattint hirdetésekre, mára ez az érték a most megkérdezett három életkori csoport átlagát tekintve elérte a 45 százalékot.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >