Hatalmasat nőtt a McDonald’s bevétele Magyarországon
A magyarországi McDonald’s éttermeket működtető Progress Étteremhálózat árbevétele az év első hat hónapjában 32,25 milliárd forint volt, ami 38,3 százalékos éves növekedés a tavalyi első fél évhez képest – közölte társaság a Budapesti Értéktőzsde honlapján, amire a Portfolio mutat rá.

Nőtt a cég bevétele
A féléves mérlegbeszámoló szerint az adózott eredmény 2,242 milliárd forint volt, míg a társaság mérlegfőösszege 68,489 milliárd forintra nőtt június végére a 2021. év végi 66,373 milliárdról.
A vonatkozó közlemény szerint az árbevétel bővülését az alacsony bázis és az új éttermek növekvő franchise bevételei segítették. Az üzemi nyereségre azonban negatívan hatott a világpiaci élelmiszerárak drágulása és a terv feletti bérköltség – írták.
Tájékoztattak arról is, hogy január és június között hat új egységgel bővült a hálózat: Zalaegerszegen, Pécsen, Velencén, Egerben, Kecskeméten és Szombathelyen nyílt új McDonald’s, ezzel az éttermek száma 103-ra bővült. A BÉT honlapján nyilvánosságra hozott féléves vezetői jelentés szerint az év végérére befejezik az összes étterem négyötödének modernizációját, és több autós (drive-in) éttermet adnak át.
A McDonald’s 2019-ben állapodott meg Scheer Sándor vállalkozóval magyarországi vállalata tulajdonának átruházásáról – a 2019-es cégbírósági bejegyzést követően hozta létre a vállalkozó a Progress Étteremhálózatot.
Kapcsolódó cikkeink
2027-ig megduplázza AI-befektetéseit a McDonald’s
A McDonald’s 2027-ig jelentősen növelni tervezi a mesterséges intelligenciába (AI)…
Tovább olvasom >Big Mac az osztalékszelvényen: mit kezdjünk a McDonald’s részvényével?
Vegye, vagy csak egye? Ez a kérdés foglalkoztatja most a…
Tovább olvasom >Csökkenő hozamvárakozások a főbb kukoricatermelő tagországokban
A Nemzetközi Gabonatanács (IGC) júliusi projekciójában a 2024/2025. gazdasági évit 4…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >