Hatalmas lehetőség van a helyi termékekben
A kormány fontosnak tartja a hazai termelők munkáját, ezért mindent megteszünk azért, hogy a közétkeztetésbe és a vendéglátásba minél több hazai élelmiszer kerüljön – jelentette ki dr. Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára, a „Helyi termékek” programsorozat megnyitóján, a Herman Ottó Intézetben, Budapesten.

(Fotó: Pixabay)
Az államtitkár kiemelte, a helyi termelők azok, akikkel lehet személyes kapcsolatot építeni, akikre büszkék lehetünk, mert hozzájárulnak a kulturális örökségünk megőrzéséhez, népszerűsítik a magyar ízeket, és a magyar gasztronómiához biztosítják az alapanyagokat. Ezen termékek megvásárlásával segítjük a vidéki termelők gyors piacra jutását. A kormány ezért is nyújtott többször támogatást a piacoknak.
Dr. Nobilis Márton kitért arra is, hogy hazánk 20 millió ember ellátására képes és ezt a teljesítményét hosszú távon is meg kell őrizni
A helyi termelők mellett lesznek nemzeti bajnokaink. Ezek olyan magyar cégek, amelyek nemcsak a hazai piacot tudják ellátni, hanem képesek a nagy mennyiségű élelmiszerexportra is. Az államtitkár kiemelte, a kormány mindig ott áll a kicsi, a közepes és a nagy élelmiszeripari vállalkozások mellett és kiemelt figyelmet fordít a hazai termelőkre, mert a legfontosabb, hogy jó mindig minőségű, biztonságos, illetve hazai élelmiszer kerüljön a magyar családok asztalára.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Új, mezőgazdasági termények vizsgálatával foglalkozó mintavételi laboratórium létesült Fóton
Átadták a Mertcontrol csoport új, korszerű mintavételi laboratóriumát és székházát…
Tovább olvasom >A fogyasztók és a termelők is jól járnak a helyi termékeket népszerűsítő kezdeményezésekkel
Egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a vásárlók körében a helyi termékek,…
Tovább olvasom >Az Agrárkamara az általános iskolások számára idén is szervez pályaorientációs táborokat
Az agrárszakmák népszerűsítése érdekében idén is ingyenes pályaorientációs táborokat szervez…
Tovább olvasom >További cikkeink
Virtuális munkatapasztalatot kínál tinédzsereknek a brit Aldi
Az Aldi elindította első virtuális munkatapasztalat-programját, amely a 13 évesnél…
Tovább olvasom >Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >