Hatalmas leértékelések a brit Tesco üzletekben
Várakozások szerint az elmúlt évek legkomolyabb árcsökkentő kampánya indul ma Nagy-Britanniában: a Tesco olyan mértékű leértékelést indít, amely a többi áruházláncot is hasonló lépésekre kényszerítheti.
Brit lapértesülések szerint az elmúlt 25 év legjelentősebb leértékelését indítja el ma a Tesco: egyes hírek szerint az áruházlánc üzleteiben tegnap éjszaka 14 ezer alkalmazott dolgozott azon, hogy kicserélje azt az összesen 3 millió árcímkét, amely mától -a korábbiakhoz képest- jóval alacsonyabb árat mutat.
Elemzések szerint Nagy-Britanniában 60 éve voltak utoljára olyan megélhetési gondok, mint manapság – sokan pedig a recesszió további elmélyülésétől tartanak. Az általános fogyasztási cikkek harmada 10 százalékkal drágult az elmúlt egy évben.
A Tesco 3 ezer termék árát csökkenti 10-30 százalékkal, leginkább hétköznapi fogyasztási cikkekét: olcsóbb lesz náluk a kenyér, több sajt, gyümölcsök, zöldségek, a filteres tea, vagy például a tej is – ez utóbbi ára 16 százalékkal csökken. A legtöbb leértékelés a sajátmárkás termékeket érinti majd. Elemzői vélemények szerint azért vált szükségessé az áruházláncnak ezen termékek leértékelése, mert egyre több vevő váltott az ismert márkák alacsonyabb árú termékeire – így kezdtek háttérbe szorulni a szintén olcsó sajátmárkás árucikkek.
Az áresés egyik hatása, hogy az infláció és az emelkedő árak miatt spórolni kényszerülő brit családok a hétvégi bevásárlást ezúttal hétfőre halasztották. Ugyanakkor szakértők egyöntetűen arra számítanak, hogy más áruházláncok is követik majd a legnagyobb piaci szereplőnek számító Tesco példáját – a kiélezett verseny miatt nem is tehetnek mást- , és jelentős akciókat indítanak a következő napokban, hetekben. Első körben várhatóan a többi nagy brit áruházlánc, azaz az Asda, a Sainsbury's és a Waitrose lép majd, de a diszkontláncok, például az Aldi vagy a Lidl is rákényszerülnek az árcsökkentésre. Utóbbi az elmúlt napokban már „féláras hétvégét” tartott, ami népszerűnek bizonyult a vásárlók körében – írja a penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: októberben 3,2 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. októberben a fogyasztói árak átlagosan 3,2 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Az ételmentés menő! De vajon mennyire?- Lezajlott a Munch sajtóeseménye
“Miért menő az ételmentés?” címmel szervezett sajtóeseményt a Munch, melynek…
Tovább olvasom >