Hatalmas Ferrero-Nestlé üzlet a láthatáron
A Nutellát gyártó Ferrero egyre közelebb kerül a megállapodáshoz a Nestlevel – írja az origo. Az olasz cég várhatóan 2,8 milliárd dollárért vásárolja fel a Nestle amerikai csokoládégyártással foglalkozó részlegét és ezzel több, a tengerentúlon népszerű márkát is megszerez majd.
A világ egyik legnépszerűbb édességét gyártó Ferrero közel áll ahhoz, hogy 2,8 milliárd dollárért felvásárolja a Nestle-nek az édességeket gyártó amerikai részlegét. A Bloomberg informátora szerint az üzlet még a héten megköttetik.
A Ferrero ezzel olyan híres márkákat szerezne meg, mint a Baby Ruth és a Butterfinger. A Nestle csokirészlegének bevétele egyre csökken az elmúlt években, 2016-ban 900 millió dolllár bevétellel zártak.
A Ferrero nem arról híres, hogy gyakran bővíti a portfólióját a már bevált Nutella, a Ferrero Rocher és Tic Tac hármas mellett. A Nestle számára – amely a világ legnagyobb élelmiszer vállalata – pedig ez az üzlet az első jelentősebb az új vezérigazgató, Mark Schneider irányítása alatt.
Az olasz vállalat még inkább erősítené amerikai jelenlétét. Még decemberben vették meg a Ferrara Candy-t, amivel 4,8 százalékos piaci részesedésre tettek szert az USA-ban. A Nestle az eladás után a tervek szerint olyan termékekkel szeretne foglalkozni, mint a kávé és az állateledel.
Ugyan az egészségesebb étkezés irányba mozdult el a vállalat, de megtartják az előregyártott ételeket, a fagylaltot és a süteményekkel foglalkozó részleget is. Ezek a termékek a vállalat eladásainak nagyjából 40 százalékát teszik ki. A hír megjelenése után 1,4 százalékot estek a Nestle részvényei. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >150 millió dollárból bővíti a Nestlé USA dél-karolinai üzemét
A projekt keretében a vállalat egy újabb gyártósort telepít az…
Tovább olvasom >Új világkonyhamárkákat vezetett be a Nestlé
Új, nemzetközi gasztronómiai márkákat vezetett be a Nestlé az USA-ban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >