Hatalmas Ferrero-Nestlé üzlet a láthatáron
A Nutellát gyártó Ferrero egyre közelebb kerül a megállapodáshoz a Nestlevel – írja az origo. Az olasz cég várhatóan 2,8 milliárd dollárért vásárolja fel a Nestle amerikai csokoládégyártással foglalkozó részlegét és ezzel több, a tengerentúlon népszerű márkát is megszerez majd.
A világ egyik legnépszerűbb édességét gyártó Ferrero közel áll ahhoz, hogy 2,8 milliárd dollárért felvásárolja a Nestle-nek az édességeket gyártó amerikai részlegét. A Bloomberg informátora szerint az üzlet még a héten megköttetik.
A Ferrero ezzel olyan híres márkákat szerezne meg, mint a Baby Ruth és a Butterfinger. A Nestle csokirészlegének bevétele egyre csökken az elmúlt években, 2016-ban 900 millió dolllár bevétellel zártak.
A Ferrero nem arról híres, hogy gyakran bővíti a portfólióját a már bevált Nutella, a Ferrero Rocher és Tic Tac hármas mellett. A Nestle számára – amely a világ legnagyobb élelmiszer vállalata – pedig ez az üzlet az első jelentősebb az új vezérigazgató, Mark Schneider irányítása alatt.
Az olasz vállalat még inkább erősítené amerikai jelenlétét. Még decemberben vették meg a Ferrara Candy-t, amivel 4,8 százalékos piaci részesedésre tettek szert az USA-ban. A Nestle az eladás után a tervek szerint olyan termékekkel szeretne foglalkozni, mint a kávé és az állateledel.
Ugyan az egészségesebb étkezés irányba mozdult el a vállalat, de megtartják az előregyártott ételeket, a fagylaltot és a süteményekkel foglalkozó részleget is. Ezek a termékek a vállalat eladásainak nagyjából 40 százalékát teszik ki. A hír megjelenése után 1,4 százalékot estek a Nestle részvényei. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Új csokoládégyártási módszert szabadalmaztatott a Nestlé
A svájci székhelyű Nestlé újfajta csokoládégyártási technológiára jegyeztetett be szabadalmi…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >A Ferrero alapanyagainak már 90%-a visszakövethető
Jelentős előrelépésről számolt be a Ferrero Csoport 16. Fenntarthatósági jelentésében…
Tovább olvasom >További cikkeink
Augusztusban jelentősen javult a lakosság gazdasági közérzete a Századvég szerint
A Századvég Konjunktúrakutató Zrt. 2025. augusztusi felmérése alapján a lakosság…
Tovább olvasom >1199 forintért árulja a Lidl az év Cukormentes Tortáját
Augusztus 28-tól mindössze 1199 forintért kínálja a Lidl Magyarország a…
Tovább olvasom >Magyar szakember az idei ICCO Global Awards zsűrijében
Szabó Judit, a hazai McDonald’s vállalati kommunikációs és fenntarthatósági vezetője…
Tovább olvasom >