Hatalmas Ferrero-Nestlé üzlet a láthatáron
A Nutellát gyártó Ferrero egyre közelebb kerül a megállapodáshoz a Nestlevel – írja az origo. Az olasz cég várhatóan 2,8 milliárd dollárért vásárolja fel a Nestle amerikai csokoládégyártással foglalkozó részlegét és ezzel több, a tengerentúlon népszerű márkát is megszerez majd.
A világ egyik legnépszerűbb édességét gyártó Ferrero közel áll ahhoz, hogy 2,8 milliárd dollárért felvásárolja a Nestle-nek az édességeket gyártó amerikai részlegét. A Bloomberg informátora szerint az üzlet még a héten megköttetik.
A Ferrero ezzel olyan híres márkákat szerezne meg, mint a Baby Ruth és a Butterfinger. A Nestle csokirészlegének bevétele egyre csökken az elmúlt években, 2016-ban 900 millió dolllár bevétellel zártak.
A Ferrero nem arról híres, hogy gyakran bővíti a portfólióját a már bevált Nutella, a Ferrero Rocher és Tic Tac hármas mellett. A Nestle számára – amely a világ legnagyobb élelmiszer vállalata – pedig ez az üzlet az első jelentősebb az új vezérigazgató, Mark Schneider irányítása alatt.
Az olasz vállalat még inkább erősítené amerikai jelenlétét. Még decemberben vették meg a Ferrara Candy-t, amivel 4,8 százalékos piaci részesedésre tettek szert az USA-ban. A Nestle az eladás után a tervek szerint olyan termékekkel szeretne foglalkozni, mint a kávé és az állateledel.
Ugyan az egészségesebb étkezés irányba mozdult el a vállalat, de megtartják az előregyártott ételeket, a fagylaltot és a süteményekkel foglalkozó részleget is. Ezek a termékek a vállalat eladásainak nagyjából 40 százalékát teszik ki. A hír megjelenése után 1,4 százalékot estek a Nestle részvényei. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Rakétaként lőtt ki a Kellogg részvénye: Ferrero-vásárlás lehet a háttérben
Ritkán látni olyat, hogy egy nagy nyugati tőzsdén egy ismert…
Tovább olvasom >Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >Túlteljesítette a Nescafé a regeneratív gazdálkodásból származó kávébeszerzéssel kapcsolatos célját
A Nestlé nemrégiben bejelentette, hogy a Nescafé márka 2023-ban a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Mondeléz átadta legnagyobb közép-kelet-európai napelemparkját Székesfehérváron
A Mondeléz International csütörtökön hivatalosan is átadta új napelemparkját székesfehérvári…
Tovább olvasom >Mezőkövesden nyitotta meg 240. üzletét a PENNY Magyarország
Július 10-én megnyitotta kapuit Mezőkövesden a PENNY Magyarország 240. üzlete.…
Tovább olvasom >Sok tonnányi segítség: higiéniai papírtermék-adomány a legkiszolgáltatottabbaknak
Több ezer rászoruló gyermeket, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat esélyteremtő gyermekprogramjainak intézményeit,…
Tovább olvasom >