Hatalmas Ferrero-Nestlé üzlet a láthatáron
A Nutellát gyártó Ferrero egyre közelebb kerül a megállapodáshoz a Nestlevel – írja az origo. Az olasz cég várhatóan 2,8 milliárd dollárért vásárolja fel a Nestle amerikai csokoládégyártással foglalkozó részlegét és ezzel több, a tengerentúlon népszerű márkát is megszerez majd.
A világ egyik legnépszerűbb édességét gyártó Ferrero közel áll ahhoz, hogy 2,8 milliárd dollárért felvásárolja a Nestle-nek az édességeket gyártó amerikai részlegét. A Bloomberg informátora szerint az üzlet még a héten megköttetik.
A Ferrero ezzel olyan híres márkákat szerezne meg, mint a Baby Ruth és a Butterfinger. A Nestle csokirészlegének bevétele egyre csökken az elmúlt években, 2016-ban 900 millió dolllár bevétellel zártak.
A Ferrero nem arról híres, hogy gyakran bővíti a portfólióját a már bevált Nutella, a Ferrero Rocher és Tic Tac hármas mellett. A Nestle számára – amely a világ legnagyobb élelmiszer vállalata – pedig ez az üzlet az első jelentősebb az új vezérigazgató, Mark Schneider irányítása alatt.
Az olasz vállalat még inkább erősítené amerikai jelenlétét. Még decemberben vették meg a Ferrara Candy-t, amivel 4,8 százalékos piaci részesedésre tettek szert az USA-ban. A Nestle az eladás után a tervek szerint olyan termékekkel szeretne foglalkozni, mint a kávé és az állateledel.
Ugyan az egészségesebb étkezés irányba mozdult el a vállalat, de megtartják az előregyártott ételeket, a fagylaltot és a süteményekkel foglalkozó részleget is. Ezek a termékek a vállalat eladásainak nagyjából 40 százalékát teszik ki. A hír megjelenése után 1,4 százalékot estek a Nestle részvényei. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
15 millió eurót invesztál spanyol kávégyárába a Nestlé
15 millió eurós beruházást jelentett be spanyolországi Girona gyárában a…
Tovább olvasom >100%-ban a Nestlé tulajdonába került a kínai Hsu Fu Chi édességmárka
Megszerezte a Nestlé a kínai Hsu Fu Chi édességgyártó fennmaradó…
Tovább olvasom >Fenntarthatóan a földtől az asztalig
Nem kisebb vállalást tett globálisan a Nestlé 2025-re, minthogy alapvető…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >