Hatalmas beruházásokat jelentett be az Alibaba
Brutális tengerentúli terjeszkedésre készül a kínai e-kereskedelmi óriás, az Alibaba – közli a cég frissen bejelentett beruházási terveit a Reuters nyomán az Index. Az Alibaba 100 milliárd jüant (kb. 3,9 ezer milliárd forintot) költ a következő öt év folyamán logisztikai hálózatának bővítésére és technológiai fejlesztésére.
A keretből 5,3 milliárd jüant a Cainiao Smart Logistics Network nevű, a legnagyobb kínai logisztikai cégeket tömörítő üzleti szövetségbe fektetnek, amelyben így az Alibaba 51 százalékos tulajdonos lesz és új helyeket kap az igazgatóságban. A tőkeinjekcióval a napi 57 millió kiszállítást bonyolító Cainiao 20 milliárd dolláros üzletté nő, de egyelőre nincsenek arról szóló hírek, hogy tőzsdére menne.
A hálózatfejlesztésbe öntött hatalmas összeg egyszerre jelzi az agresszív tengerentúli terjeszkedés, és a kínai belső piaci erősítés szándékát az Alibaba részéről. Az újonnan bejelentett közvetlen értékesítési csatornáik közt ott van a Fülöp-szigetek, Indonézia és Thaiföld is, amelyet a dél-kelet-ázsiai, Lazarda Group nevű logisztikai cégbe fektetett 2 milliárd dollárral hoznak létre.
Az Alibaba globális terjeszkedése az idén év elején felröppent hírek szerint akár Magyarországot is érintheti. (index)
Kapcsolódó cikkeink
Környezettudatos technológiai megoldásokkal működő okoscsarnokot adott át a Weerts Logistics Vecsésen
Csaknem 40 ezer négyzetméteres, környezettudatos technológiai megoldásokat alkalmazó fenntartható gyártócsarnokot…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencián alapuló fejlesztést valósított meg az Adony Logisztikai Központ Kft.
Mesterséges intelligencián és szenzortechnológián alapuló fejlesztést valósított meg az Adony…
Tovább olvasom >A Weerts Logistics Park átadta Magyarország egyik legnagyobb fenntartható ipari beruházását Vecsésen
A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Weerts Logistics Park (WLP) 2024.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Kihirdették a Lidl élelmiszerhősök verseny nyerteseit
Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap…
Tovább olvasom >