Hatalmas az érdeklődés a kistelepülési italüzletek támogatása iránt
Sikerrel zárult a Magyarország Kormánya által a falusi kiskocsmák számára meghirdetett támogatási program. A 3 millió forintos forrásra a pályázatra jogosult italüzletek mintegy 80%-a jelentkezett. A támogatás jelentőségét mutatja, hogy a programkezelő Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. április 10-étől további italüzletek számára teszi lehetővé az igénylést. Az 1000 fő alatti településeken működő, a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban regisztrált, de lezárt üzleti évvel még nem rendelkező italüzletek április 30-áig adhatják be pályázatukat.
A falusi italüzletek sok esetben nemcsak vendéglátóhelyként működnek, hanem közösségi térként is, miközben hozzájárulnak hazánk aktív és falusi turizmusának teljesítményéhez. Így gazdasági és társadalmi szempontból is jelentős szerepet játszanak a kistelepülések népességmegtartó képességének erősítésében. Ezért is indította el a kormány idén márciusban az egész évben nyitva tartó falusi italüzletek fejlesztését célzó programját, amely egyszerű jelentkezés és gyors ügyintézés mellett már az idei szezonban hatékony segítséget biztosít a szolgáltatók számára.
A vissza nem térítendő támogatást energiahatékonyságot növelő fejlesztésre, marketingre, eszközbeszerzésre és működési költségre, például rezsire, továbbá munkabérre használhatják fel a kedvezményezettek. A kiírást az üzemeltetők részéről hatalmas érdeklődés övezte.
A beérkezett adatlapok alapján a szolgáltatók több mint 60%-a eszközbeszerzésre, mintegy harmaduk (34%) energetikai, míg 5%-uk bérfejlesztésre fordítja majd az elnyert forrást. A legtöbb igénylést Veszprém, Borsod-Abaúj-Zemplén, valamint Baranya vármegyei üzemeltetők adták be.
A Program alapvető célja, hogy hazánk legkisebb településeinek mind szélesebb körében járulhasson hozzá az italüzletek fejlesztéséhez. Így a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. új pályázat keretében további, 1000 fő alatti településen üzemelő, NTAK-ban regisztrált, de lezárt üzleti évvel még nem rendelkező italüzletek számára indít kiírást. Az új felhívásnak megfelelő falusi sörözők, borozók, presszók üzemeltetői április 10-30. között adhatják be pályázataikat, amennyiben a felhívás közzétételét megelőző napon erről szóló nyilvántartásba vételi dokumentummal rendelkeznek. Az üzletenként igényelhető 3 millió forintos forrást − a korábbi pályázatnak megfelelően − fejlesztésre, eszközbeszerzésre és működési költségre fordíthatják az italüzletek. A felhívás a kisfaludyprogram.hu weboldalon érhető el.
Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt.
A Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. feladata, hogy a kiemelt állami turisztikai beruházásokban közreműködve támogassa az országos és térségi szintű, valamint a termék-alapú és desztinációs fejlesztések összehangolását. A 2017-ben létrejött Kisfaludy Turisztikai Fejlesztési Program hazánk legnagyobb turisztikai beruházásösztönző támogatási programja. Célja – a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiával összhangban − elősegíteni, hogy Magyarország 2030-ig Közép-Európa vezető desztinációja legyen. Feladata a hazai szálláshelyek, vendéglátóüzletek és attrakciók infrastruktúrafejlesztése, programok támogatása. A program keretében ezidáig több mint 20 000 fejlesztés részesült támogatásban, összesen 381 milliárd forint értékben.
Kapcsolódó cikkeink
Kötelező légitársasági csődvédelmi alapot javasol az Európai Utazási Irodák és Utazásszervezők Szövetsége
A globális turizmus folyamatos növekedése és az utazási kedv erősödése…
Tovább olvasom >Nagy potenciál rejlik a konferenciaturizmusban
Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a konferenciaturizmusban hosszú távú növekedési potenciál…
Tovább olvasom >Idén is díjazták a legjobb konferencia és wellness szállodákat
Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott Aranynap-díjat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >