Hat százalékkal nőtt a húskészítmények kiskereskedelmi forgalma

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 07. 28. 00:06

A párizsi, a kolbász és a többi húskészítmény kiskereskedelmi eladása értékben 6 százalékkal emelkedett 2008 július-2009 júniusban, az előző hasonló időszakhoz képest – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.

A piac mérete túllépett az évi 205 milliárd forinton. Mennyiségben stabilan meghaladja a 165 ezer tonnát a bolti eladás.
Az önkiszolgálással eladott áru egyre népszerűbb, annak ellenére, hogy átlagosan közel egyharmaddal drágább, mint a csemege pultoknál kimérve értékesített húskészítmények. 
Az előrecsomagolt, önkiszolgáló szegmensre – értékben – már 61 százalék jutott a bolti eladásból, ami 2 százalékkal nagyobb, mint egy évvel korábban.
A fogyasztók legjobban a többek között párizsit és virslit magában foglaló vörösárukat kedvelik. Értékben az eladások 25 százaléka jutott rájuk a legutóbbi tizenkét hónap adatai szerint.  Hasonlóan népszerű a száraz és félszáraz kolbász, 23 százalékos mutatóval.
Utánuk a főtt sonkák következnek 12, majd a felvágottak és szalonnák 9-9, továbbá egyéb kolbászok 8 százalékkal. A többi szegmens részaránya 5 százalék vagy kevesebb.
A húskészítmény a Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer kategória közül a legnagyobb forgalmat bonyolítja le. Az utána következő sör kiskereskedelmi forgalma évi 115 milliárd forint körül mozog.
Összességében ugyanis tovább koncentrálódott a húskészítmények kiskereskedelme. A hipermarketre változatlanul 32 százalék jut a mennyiségi eladásból, 2008 július-2009 júniusban. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres szegmens mutatója viszont 31-ről 33 százalékra emelkedett. Ugyanakkor 1-1 százalékponttal csökkent az 51-200 négyzetméteres, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek részaránya; 6, illetve 17 százalékra.




Kapcsolódó cikkeink