Hat hazai civilszervezetet támogat az Auchan Alapítvány
Az Auchan Alapítvány fontos célja az egészséges táplálkozás alapelveinek és az ehhez kapcsolódó ismeretek terjesztése, valamint a társadalmi kapcsolatok szorosabbra fűzése az élelmezésen keresztül a helyi közösségekkel. Legújabb pályázatán élelmezéssel kapcsolatos, társadalmi célú projektekkel lehetett pályázni. Az összesen 50 000 euró alapítványi összeget hat hazai civilszervezet között osztották szét. Az elmúlt hat évben eddig már 200 millió forinttal támogatta az Auchan Alapítvány Magyarországon az előremutató társadalmi változást célul kitűző projekteket.
Az 50 000 euróból (közel 19 millió forint) hat hazai szervezetnek ítélt meg támogatást az Auchan Alapítvány a beadott pályázati anyaguk alapján. A kiírás szerint főként az élelmezés, az egészséges táplálkozás területéről vártak előremutató pályázatokat.
A nyertesek között van a Cukorbeteg Egyesületek Országos Szövetsége, ami 36 tagszervezetet tömörít magába. Ők elsősorban a cukorbetegdiétának megfelelő „Ízműves” élménykonyhát szeretnének felállítani a kapott támogatásból. Olyan főzőworkshopokat, ahol szakemberek segítségével tudnak ízletes fogásokat készíteni cukorbetegeknek. A Kortárs Építészeti Központ az általa létrehozott közösségi kertekben a környezettudatos élelmiszerfogyasztással kapcsolatos szemléletformálásra kapott alapítványi pénzt. A Kék Madár Alapítvány egy befogadó, biztonságot adó társadalom eléréséért munkálkodik. Ők Egyél jót – Legyél jól! projektükhöz kaptak támogatást, amivel egy integratív, közösségi főzést szeretnének meghonosítani a szekszárdi Auchan áruház vonzáskörzetében. A Mosolyvirág a debreceni nagycsaládosokat fogja össze. Most egy olyan projektjükkel pályáztak, amivel családjaik egészségesebben, változatosabban tudnak majd étkezni, és a rászorulók is megfelelő mennyiségű ételhez jutnak. A közös főzések keretet adnak a szociális érintkezéseknek, a tudás- és ismeretátadásnak is. A Motiváció Oktatási Egyesület saját tanodákat tart fenn, amelyekben hátrányos helyzetűek, főként gyermekek és fiatalok társadalmi beilleszkedését támogatják motiválás és a társadalom érzékenyítése útján. Most azt a célt tűzték maguk elé, hogy a hozzájuk járó gyerekek megismerjék az egészséges táplálkozás pénztárcabarát változatát és tudatosítsák bennük, hogy étkezési szokásaik megváltoztatásával nemcsak a saját egészségükért, de a klímaváltozás csökkentéséért is tehetnek. Emellett pályaválasztásukat is segítenék a városban működő Auchannal való együttműködéssel. A Szimbiózis Alapítvány pedig Miskolcon működtet egy szociális farmot, ahol többek között kézműves sajtot és lekvárt készítenek. Ők a foglalkoztatás ezen formáját szeretnék népszerűsíteni fő termékükkel, ezért egy országos amatőr sajtverseny megrendezésére, sajtkészítő családi napra és workshopokra kértek és kaptak támogatást az Auchan Alapítványtól.
„Nagy öröm volt számunkra, hogy számos sokszínű, hasznos projektet tudunk támogatni az alapítványunk jóvoltából. Minden nyertes projektet fontosnak és előremutatónak tartunk, mivel olyan társadalmi változást szeretnének előmozdítani, amivel maximálisan egyetértünk. Büszkék vagyunk rá, hogy az Auchan Alapítvány erőforrásaival hozzájárulhatunk a civil szervezetek munkájának sikeréhez és annak pedig kimondottan örülünk, hogy a projektekbe a munkatársainkat is be tudjuk vonni”
– mondta Varga-Futó Ildikó, az Auchan kommunikációs és CSR igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Megújult a debreceni Auchan áruház
A jövőben megújult formában várja a vásárlókat a debreceniek egyik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >