Hat havi csúcsot ért el decemberben az euróövezeti infláció
Decemberben hat havi csúcsot ért el az euróövezeti infláció az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat pénteki publikációja alapján.
Az Eurostat végleges adatai szerint 2019 decemberében 1,3 százalékra, június óta a legmagasabbra emelkedett a novemberi 1,0 százalékról a fogyasztói árak éves emelkedésének a mértéke az euróövezetben és 1,6 százalékra a novemberi 1,3 százalékról az Európai Unióban.
Egy évvel korábban, 2018 decemberében az euróövezeti infláció 1,5 százalék, az uniós infláció pedig 1,6 százalék volt.
A novemberihez képest az euróövezetben és az Európai Unióban is 0,3 százalékkal emelkedtek decemberben a fogyasztói árak.
A fogyasztói árak euróövezeti emelkedéséhez decemberben a szolgáltatások ára járult hozzá a legnagyobb mértékben, 0,80 százalékponttal. Az élelmiszerek és élvezeti cikkek árának emelkedése 0,38 százalékponttal emelte a decemberi éves árindexet, a nem energiaipari termékek 0,12 százalékponttal, az energiaárak pedig 0,02 százalékponttal járultak hozzá az emelkedéshez.
Decemberben a legkisebb inflációt Portugáliában regisztrálták, 0,4 százalékosat, Olaszországban 0,5 százalékosat és Cipruson 0,7 százalékosat. A legnagyobb éves infláció Magyarországon volt decemberben, 4,1 százalék, Romániában 4,0 százalék, a Cseh Köztársaságban és Szlovákiában pedig 3,2 százalék. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >