Hat éve sikeres a SPAR partner program
A SPAR népszerű és eredményes üzleti modelljéhez mára 158 franchise üzlet tartozik, az üzletág éves forgalma közel 36 milliárd forint és mintegy 1500 embernek ad munkát. A társult üzletek átalakításakor fontos szempont, hogy a helyi élelmiszerek is szerepeljenek a kínálatban.
A SPAR partner program népszerű és eredményes üzleti modell. A SPAR franchise szövetségéhez idén szeptember elsejével már 158 üzlet csatlakozott, egy év alatt 25 eladóhellyel bővült a hálózat.
A bővülésnek köszönhetően új SPAR partnerüzletek várják a vásárlókat Budapesten, Adonyban, Dunaújvárosban, és Pétfürdőn, illetve SPAR express nyílt a maglódi, nyékládházi, nyíregyházi és a váci OMV töltőállomásokon, ahol a megszokott SPAR-minőséggel fogadják az üzletbe térőket.
A franchise hálózat 2012-ben két üzlettel indult, 2017-ben 142-re emelkedett a csatlakozó partnerek száma, az üzleti modellhez mára 158 franchise egység tartozik. A folyamatos bővülés közben ugrásszerű növekedés mutatkozott 2014 és 2015 között, amikor megháromszorozódott a társult üzletek száma, amelyek legnagyobb része OMV-SPAR express formában működik. A kezdeti forgalom 237 millió forint volt, amely 2017-re megközelítette a 36 milliárd forintot. A forgalom túlnyomó részét, 70%-át a SPAR partner, illetve a SPAR market egységek adják, közel 15 milliárd, illetve 13 milliárd forint értékben. Mindeközben a SPAR franchise program üzletei országszerte mintegy 1500 embernek adnak munkát.
„Az idén hatéves franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet. A magánkereskedők azért csatlakoznak hozzá, mert ennek keretében számos előnyt élvezhetnek: széles áruválasztékot, akár heti hatszori áruszállítást, kiterjedt marketingtámogatást és promóciókat, de a korszerű informatikai rendszert, valamint a SuperShop hűségprogramot is használhatják. Ezen kívül a SPAR saját tulajdonú bicskei húsüzeméből kikerülő, kiváló minőségű, mindig friss és kedvező árú húsok a franchise üzletekben is elérhetőek, újabban pedig az üllői SPAR enjoy. convenience üzemünk kényelmi termékeivel is gazdagíthatják választékukat” – mondta Maczelka Márk, a vállalat kommunikációs vezetője.
A SPAR partner program során a társuló üzletek kisebb-nagyobb mértékben átalakulnak. Az átalakítás legfontosabb szempontja, hogy a vevő ugyanabban a vásárlási élményben és kényelemben részesüljön, mintha saját üzemeltetésű üzletbe tért volna be vásárolni és azt érezze, hogy a személyességet illetően nem változott semmi.
Fontos a világos, szellős, letisztult színvilágú eladótér kialakítása, amely általában a homlokzat felújításával – például vonzóbb megjelenésű főfronttal és fotocellás ajtóval, nyílászáró-korszerűsítéssel –, illetve új szigetelés kiépítésével jár együtt. Kívül-belül egységes színeket kap az üzlet, az elavult gépek és berendezések helyett modernizálják a hűtés és fűtés, illetve a világítás technológiáját. Az energiatakarékos szemlélet a felújítás során nem csak környezetvédelmi kérdés, hanem a partnerek gazdálkodását is megkönnyíti.
A belső tér tervezésekor nagy jelentőséggel bír, hogy a minőségi frissáru – a zöldség–gyümölcs-, pékáru-, hús- és csemegetermékek – megjelenítéséhez minőségi bútorok járulnak. Egyre több üzletben jelennek meg grillpultok, a kényelmi és speciális élelmiszereket kínáló polcok és hűtők is, hiszen egyre több vásárló keresi ezeket az arucikkeket. A franchise partnereknél – a frissáruk, illetve a kényelmi és speciális termékek hangsúlyozása mellett – a SPAR arra is kiemelt figyelmet fordít, hogy a helyi és regionális élelmiszertermékek és specialitások is megjelenjenek.
A franchise hálózat bővítése az elkövetkező időszakban is napirenden szerepel a SPAR Magyarország életében, további üzletnyitások várhatóak az elkövetkező időszakban is.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Több mint 1,2 milliárdos korszerűsítés a székesfehérvári INTERSPAR hipermarketben
A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >