Hat éve a legkevesebb okostelefon fogyott az idei első negyedévben Kínában
Kínában három százalékkal hat éves mélypontra zsugorodott az első negyedévben az okostelefonok értékesítése a Canalys piackutató vállalat kimutatása szerint.
Az idei első negyedévben hat éve, 2013 első negyedéve óta a legkevesebbet, 88 millió okostelefont értékesítettek Kínában, három százalékkal kevesebbet a 2018 első negyedévi 90,7 milliónál.
Az öt legnagyobb piaci szereplő közül csak egy, a Huawei növelte eladásait az idei első negyedévben, 41 százalékkal 29,9 millióra. Piaci részesedése ezzel rekordra, 34 százalékra emelkedett a 2018 első negyedévi 23,4 százalékról.
Az eladási rangsorban a Huaweit a kínai Oppo, Vivo és Xiaomi cégek követi, illetve egyetlen külföldiként az Apple.
Az Oppo eladásai négy százalékkal 16,8 millióra csökkentek, piaci részesedése 19,1 százalékra zsugorodott 19,4 százalékról.
A Vivo két százalékkal kevesebb, 15,0 millió okostelefont adott el az idei első negyedévben, mint egy évvel korábban, piaci részesedése 17,1 százalékra emelkedett 16,9 százalékról.
A Xiaomi eladásai 13 százalékkal 10,5 millióra csökkentek, piaci részesedése 11,9 százalékra csökkent 13,3 százalékról.
Az Apple eladásai Kínában 30 százalékkal estek vissza az idei első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest: 6,5 millió iPhone kelt el 9,3 millió után, a piaci részesedés pedig ezzel 7,4 százalékra zsugorodott 10,2 százalékról.
Az összes többi gyártó eladásai 39 százalékkal estek vissza az idei első negyedévben 9,3 millióra 15,2 millióról, együttes piaci részesedésük pedig 10,6 százalékra esett 16,8 százalékról.
A Canalys elemzői szerint a Huawei annak köszönheti a többi kínai gyártóval szemben elért értékesítési előnyét, hogy megnövelte kiskereskedelmi üzletek létesítésébe fektetett beruházásait és ezáltal mélyebbre be tudott hatolni Kína távoli, vidéki régióiba is. Az offline értékesítési csatornákat a Huawei behatolása előtt az Oppo és Vivo cégek uralták Kínában.
A Canalys különösen aggasztónak tartja az Apple eladásainak a csökkenését, ami az új készülékek bemutatását megelőzően szezonális jelleggel a második és/vagy a harmadik negyedévben szokott bekövetkezni, nem az első negyedévben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fulladásveszélyes cumik és mérgező esőkabátok: uniós vizsgálat alatt a Temu és a Shein termékáradata
Babacumik, amelyek fulladást okozhatnak, UV-szűrő nélküli napszemüvegek, tiltott vegyi anyagokat…
Tovább olvasom >Vámmentességet kapott több francia konyakmárka Kínában, de nem mindenki örül
Szombattól életbe lépett Kínában az Európai Unióból származó brandy-importra kivetett,…
Tovább olvasom >Kína dömpingellenes intézkedéseket vezet be az unióból importált borpárlatokra
A kínai kereskedelmi minisztérium pénteken dömpingellenes intézkedéseket jelentett be az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >