Hat éve a legkevesebb okostelefon fogyott az idei első negyedévben Kínában
Kínában három százalékkal hat éves mélypontra zsugorodott az első negyedévben az okostelefonok értékesítése a Canalys piackutató vállalat kimutatása szerint.
Az idei első negyedévben hat éve, 2013 első negyedéve óta a legkevesebbet, 88 millió okostelefont értékesítettek Kínában, három százalékkal kevesebbet a 2018 első negyedévi 90,7 milliónál.
Az öt legnagyobb piaci szereplő közül csak egy, a Huawei növelte eladásait az idei első negyedévben, 41 százalékkal 29,9 millióra. Piaci részesedése ezzel rekordra, 34 százalékra emelkedett a 2018 első negyedévi 23,4 százalékról.
Az eladási rangsorban a Huaweit a kínai Oppo, Vivo és Xiaomi cégek követi, illetve egyetlen külföldiként az Apple.
Az Oppo eladásai négy százalékkal 16,8 millióra csökkentek, piaci részesedése 19,1 százalékra zsugorodott 19,4 százalékról.
A Vivo két százalékkal kevesebb, 15,0 millió okostelefont adott el az idei első negyedévben, mint egy évvel korábban, piaci részesedése 17,1 százalékra emelkedett 16,9 százalékról.
A Xiaomi eladásai 13 százalékkal 10,5 millióra csökkentek, piaci részesedése 11,9 százalékra csökkent 13,3 százalékról.
Az Apple eladásai Kínában 30 százalékkal estek vissza az idei első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest: 6,5 millió iPhone kelt el 9,3 millió után, a piaci részesedés pedig ezzel 7,4 százalékra zsugorodott 10,2 százalékról.
Az összes többi gyártó eladásai 39 százalékkal estek vissza az idei első negyedévben 9,3 millióra 15,2 millióról, együttes piaci részesedésük pedig 10,6 százalékra esett 16,8 százalékról.
A Canalys elemzői szerint a Huawei annak köszönheti a többi kínai gyártóval szemben elért értékesítési előnyét, hogy megnövelte kiskereskedelmi üzletek létesítésébe fektetett beruházásait és ezáltal mélyebbre be tudott hatolni Kína távoli, vidéki régióiba is. Az offline értékesítési csatornákat a Huawei behatolása előtt az Oppo és Vivo cégek uralták Kínában.
A Canalys különösen aggasztónak tartja az Apple eladásainak a csökkenését, ami az új készülékek bemutatását megelőzően szezonális jelleggel a második és/vagy a harmadik negyedévben szokott bekövetkezni, nem az első negyedévben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ez az döntés az egész szójapiacot érinti
A kínai hatóságok öt brazil vállalat esetében felfüggesztették a szójabab…
Tovább olvasom >A világgazdaság nyugati és keleti blokkra szakadása rengeteg veszéllyel jár
A világgazdaság nyugati és keleti blokkra szakadása olyan méretű károkat…
Tovább olvasom >Az AI-ban látják az értékesítés növelésének jövőjét a kínai kereskedők
A kínai e-kereskedelmi szektor egyre nagyobb mértékben alkalmazza a mesterséges…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >