Hasznos tippek a Tescótól: ezekre figyeljünk online rendeléskor
A koronavírus-járvány hatására mindennapi életünk egy jó része átkerült az online térbe. Mivel többet vagyunk otthon, a vásárlást is kényelmesebb és sokszor gyorsabb interneten intézni. Több különféle opció is van ma már a webes rendelésre, illetve házhozszállításra, így egyre gyakrabban vesszük ezeket igénybe, a legtöbb esetben azonban – valljuk be – nem nézünk utána a részleteknek, mielőtt megnyomjuk a véglegesítés gombot. A Tesco a Gazdasági Versenyhivatallal együttműködésben nemrég megújított online szolgáltatásain keresztül mutatja be, hogy milyen választási lehetőségek vannak, és mire figyeljünk a netes bevásárláskor.
A tavalyi évben jelentősen megnőtt az online kereskedelem népszerűsége. 2020-ban Magyarországon a lakosság 70 százaléka vásárolt az interneten, míg egy évvel korábban ez a szám 59 százalék volt[1]. Egyre több lehetőségünk van arra, hogy a digitális térben könnyen beszerezzük, amire szükségünk van. Vásárlás előtt azonban érdemes utánanézni, hogy melyik felület mit kínál többek között árak, választék vagy szállítási idő terén. Ebben segít most a Tesco saját példájával.
„Tavaly a Tescónál is megnőtt az érdeklődés online szolgáltatásaink iránt. Lefedettségi területünket több alkalommal is bővítettük, így ki tudjuk szolgálni a megnövekedett vásárlói igényeket. Mivel több rendelési és szállítási, illetve átvételi lehetőséget is kínálunk, úgy döntöttünk, hogy márciustól ezeket átláthatóbbá tesszük, így vásárlóinknak még egyértelműbb lesz, hogy mikor melyik opciót válasszák. Ebben útmutató és összehasonlító anyagokkal segítjük őket. Lakóhelytől, illetve élethelyzettől függően ugyanis változó lehet, hogy ki mit tud, illetve szeretne igénybe venni, ezért mindenkinek azt tanácsolom, hogy vásárlás előtt tájékozódjon az egyes szolgáltatások közötti különbségekről” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco Global-Zrt. kommunikációs vezetője.
A Tesco Online az áruházlánc két fő online szolgáltatását fogja össze. Ezek közül a Tesco Otthonról (korábban Tesco Online Bevásárlás) az ország több mint 500 pontján – elsősorban nagyobb városokban és azok környékén – érhető el. Ezt választva a vásárlók több mint 13 ezer különféle termékből állíthatják össze virtuális kosarukat, amelynek tartalmát az általuk kért időpontban szállítják házhoz a Tesco kollégái vagy adják át a kiválasztott Átvételi Ponton. Míg a Tesco Doboz Webáruházban a vásárlók lakóhelytől függetlenül válogathatnak mintegy négyezer termékből – köztük tartós élelmiszerekből, kozmetikumokból, tisztítószerekből, babaápolási termékekből vagy állateledelekből –, melyeket a Magyar Posta visz házhoz 3-5 munkanapon belül. Mivel a Tesco Doboz Webáruház az országban bárhol elérhető, vannak olyan területek, ahol mind a két szolgáltatás működik.
Webáruházról általában akkor lehet beszélni, ha a weboldal egy elérhető kínálatot jelenít meg, és a megállapodás a megrendelés kereskedő általi visszaigazolásával jön létre a vásárlás napján érvényes áron. Ez érvényes a Tesco Doboz Webáruházra is. A Tesco Otthonról szolgáltatás ezzel szemben, a vásárlók számára kedvezőbb rugalmasság érdekében másképp működik, így hagyományos értelemben nem tekinthető webáruháznak.
Mindkét szolgáltatásra igaz, hogy a vásárlók a megadott terméklistáról bármit választhatnak a 80 kilogrammos súlykorláton belül. A Tesco Doboz Webáruházban viszont a kiválasztott termékeket a felhasználók a Tesco visszaigazolását követően a megrendelés napján érvényes áron megvásárolják. Amennyiben valamely megrendelt áru esetleg kivételesen mégsem szállítható ki, annak árát az áruházlánc levonja a végösszegből. A Tesco Otthonról esetében a vásárlói felületen feltüntetett árakat irányárként kell értelmezni, amelyekhez képest a végleges árak kis mértékben eltérhetnek. Ennek egyik oka, hogy a vásárlásra a kiszállítás napján érvényes árak irányadók, másrészt adódhat például abból, hogy a súlyra mért vagy előre csomagolt termékeknél nem mindig lehetséges a pontos mennyiség betartása, de előfordulhat, hogy a kért termék a bevásárlás időpontjában átmenetileg nem elérhető a kiszolgáló áruházban. Utóbbi esetben – amennyiben erről a lehetőségről vásárló a termékek megrendelése során nem mond le[2] – az áruházlánc megpróbálja azonos kategóriájú, hasonló áruval helyettesíteni a hiányzó terméket, szállításkor vagy személyes átvételkor pedig a vásárló eldöntheti, kéri-e és kifizeti-e azokat vagy sem.
Kapcsolódó cikkeink
Itt a bejelentés: a tejtermékeket és a tojáspiacot is vizsgálja a GVH
Gyorsított ágazati vizsgálatokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a tej…
Tovább olvasom >Elfogadta a Gazdasági Versenyhivatal 2024-es beszámolóját az Országgyűlés gazdasági bizottsága
Az Országgyűlés gazdasági bizottsága ellenszavazat nélkül elfogadta a Gazdasági Versenyhivatal…
Tovább olvasom >GVH: átláthatóbban fog akciózni az Answear ruházati webáruház
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa az Answear ruházati webáruházat működtető…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >