Használtbútor-piacteret indít az IKEA Európa-szerte
Sikeres oslói és madridi teszteket követően az IKEA Európa-szerte be kívánja vezetni használtbútor-platformját. A lakberendezési áruházlánc olyan szereplőkkel kíván versenybe szállni, mint az eBay vagy a Depop.
Elsőként Spanyolország és Norvégia
Az IKEA vásárlói már évek óta visszavihetik régi bútoraikat az üzletekbe, amiért cserébe az új ár akár 50%-áig terjedő értékű vásárlási utalványt kapnak. Az így visszavett termékek az üzletek „Második esély” részlegébe kerülnek. A most bevezetésre kerülő „IKEA Preowned” platform azonban picit más: itt a felhasználók – a Vintedhez vagy az eBay-hez hasonlóan – közvetlenül egymásnak adhatják el használt termékeiket.
A koncepció eddig sikeresnek bizonyult és a kereskedő most Spanyolország, illetve Norvégia egészére, néhány éven belül pedig minden európai piacára kiterjeszti azt – legalábbis Jesper Brodin, az Ingka Group, az IKEA legnagyobb franchise-partnerének vezérigazgatója által a Financial Timesnak adott nyilatkozat szerint.
Piaci igényekre reagálva
Bár pénzügyi részleteket nem közölt, Brodin kiemelte a platform iránti komoly érdeklődést és hangsúlyozta és kiemelte annak fontosságát, hogy néha egy vállalatnak ösztönösen kell dönteni. A szakember valós piaci igényt és egyfajta társadalmi mozgalmat, amelyből, ha a vállalat kimarad, lemarad. Véleménye szerint bár az IKEA már számos kezdeményezést indított fenntarthatósági céljainak elérése érdekében, most először a Preowned testesíti meg azt az értéket, amellyel versenyre kelhet az eBay-jel vagy a Depoppal.
A platform működése egyszerű: a felhasználók feltöltik saját fotóikat a bútorokról és beárazzák a terméket, az IKEA pedig a mesterséges intelligencia segítségével kiegészíti azokat, például a méret- és az eredeti árra vonatkozó információval. A vásárlókat védelmi garancia illeti meg, az eladók pedig banki átutalással vagy IKEA-utalványban kaphatják meg az ellenértéket – utóbbi esetben az áruházlánc 15%-os bónuszt is ad az eladási árhoz.
Kapcsolódó cikkeink
Így alakítja át a munkaerőpiacot az AI-alapú keresés
Az elmúlt években alapvetően változtak meg az emberek információkeresési szokásai:…
Tovább olvasom >Hitelkártya egy perc alatt – az AI új szintre emeli a bankolást
A K&H Bank számára a generatív mesterséges intelligencia nem csupán…
Tovább olvasom >A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >