Használtbútor-piacteret indít az IKEA Európa-szerte
Sikeres oslói és madridi teszteket követően az IKEA Európa-szerte be kívánja vezetni használtbútor-platformját. A lakberendezési áruházlánc olyan szereplőkkel kíván versenybe szállni, mint az eBay vagy a Depop.
Elsőként Spanyolország és Norvégia
Az IKEA vásárlói már évek óta visszavihetik régi bútoraikat az üzletekbe, amiért cserébe az új ár akár 50%-áig terjedő értékű vásárlási utalványt kapnak. Az így visszavett termékek az üzletek „Második esély” részlegébe kerülnek. A most bevezetésre kerülő „IKEA Preowned” platform azonban picit más: itt a felhasználók – a Vintedhez vagy az eBay-hez hasonlóan – közvetlenül egymásnak adhatják el használt termékeiket.
A koncepció eddig sikeresnek bizonyult és a kereskedő most Spanyolország, illetve Norvégia egészére, néhány éven belül pedig minden európai piacára kiterjeszti azt – legalábbis Jesper Brodin, az Ingka Group, az IKEA legnagyobb franchise-partnerének vezérigazgatója által a Financial Timesnak adott nyilatkozat szerint.
Piaci igényekre reagálva
Bár pénzügyi részleteket nem közölt, Brodin kiemelte a platform iránti komoly érdeklődést és hangsúlyozta és kiemelte annak fontosságát, hogy néha egy vállalatnak ösztönösen kell dönteni. A szakember valós piaci igényt és egyfajta társadalmi mozgalmat, amelyből, ha a vállalat kimarad, lemarad. Véleménye szerint bár az IKEA már számos kezdeményezést indított fenntarthatósági céljainak elérése érdekében, most először a Preowned testesíti meg azt az értéket, amellyel versenyre kelhet az eBay-jel vagy a Depoppal.
A platform működése egyszerű: a felhasználók feltöltik saját fotóikat a bútorokról és beárazzák a terméket, az IKEA pedig a mesterséges intelligencia segítségével kiegészíti azokat, például a méret- és az eredeti árra vonatkozó információval. A vásárlókat védelmi garancia illeti meg, az eladók pedig banki átutalással vagy IKEA-utalványban kaphatják meg az ellenértéket – utóbbi esetben az áruházlánc 15%-os bónuszt is ad az eladási árhoz.
Kapcsolódó cikkeink
Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >PwC Value in Motion: Az AI gazdaságélénkító hatása 2035-ig elérheti a 15%-ot
A PwC legfrissebb kutatása szerint az AI (mesterséges intelligencia) a…
Tovább olvasom >Az SAP újragondolja a vállalati alkalmazások jövőjét: az AI mindenhol jelen lesz
Az SAP idei Sapphire konferenciáján olyan úttörő technológiai fejlesztéseket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Itthon csak importban fogy a bio – kitörési pont lehet a közétkeztetés
Bár a bioélelmiszerek hazai kiskereskedelmi forgalma dinamikusan nő, még mindig…
Tovább olvasom >Új lendületet kapna az egységes piac: uniós stratégia a kereskedelmi akadályok lebontására
Az Európai Bizottság új stratégiával frissítené fel az egységes piacot:…
Tovább olvasom >Nem a patikákon múlik – önkéntes árkorlátot kérne a kormány a gyógyszerpiaci szereplőktől
A kormány a nem támogatott gyógyszerek árának letörését tűzte ki…
Tovább olvasom >